Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-28, 17:04
Medlem
Har ett problem med skärmstorleken i alla spel! Det började när jag skulle köra bonniers trafik skola -11.
Då kunde man välja mellan att anpassa skärmstorleken eller nåt annat som jag har glömt. Jag valde att anpassa för det brukar bli bäst så, då blev spelet ca 1,5 kvadrat decimeter mitt på skärmen. Jag trodde att det bara var i det spelet som det var men när jag skulle köra portal 2 så var det samma sak!! Provade då med cs, samma sak. Hur åtgärdar man detta? Det är sjukt jobbigt att kolla på en miniskärm!
Har avinstallerat trafikskolan och letat på kontrollpanelen på "Bildskärm" men inte hittat något. Är väldigt tacksam för svar!
Citera
2011-05-28, 19:52
Medlem
waddes avatar
Vad har du för grafikkort? Försök att ta dig in i inställningarna för ditt kort och återställ allt.
Citera
2011-05-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wadde
Vad har du för grafikkort? Försök att ta dig in i inställningarna för ditt kort och återställ allt.

Hur gör man det??
Har ett ATI Mobility Radeon HD 4650, kör windows 7.
Citera
2011-05-29, 13:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-05-30, 17:57
Medlem
Ingen som kan hjälpa mej??
Provade med att installera drivrutinerna till grafik kortet men då blev spelen väligdt konstiga, det blinkar och "svävar" olika färger över hela skärmen! Snälla hjälp mej!
Citera
2011-05-30, 18:36
Medlem
Ibland måste man ta bort innan försöker lägga in det igen. Gäller drivrutiner och annat i Windows som kan tänkas orsaka konflikter. Program och spel lämna dock ibland mappar med skräp kvar som man måste hitta och ta bort själv.
Citera
2011-05-31, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Ibland måste man ta bort innan försöker lägga in det igen. Gäller drivrutiner och annat i Windows som kan tänkas orsaka konflikter. Program och spel lämna dock ibland mappar med skräp kvar som man måste hitta och ta bort själv.

Så om jag gör en kör recovery skivorna och ominstallerar hela datorn kommer det att funka?? Skulle vara passande för jag har ändå börjat fundera på ett göra det eftersom att det ligger mycket skräp överallt!
Citera
2011-05-31, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajen454
Så om jag gör en kör recovery skivorna och ominstallerar hela datorn kommer det att funka?? Skulle vara passande för jag har ändå börjat fundera på ett göra det eftersom att det ligger mycket skräp överallt!
Ja. Det är ännu bättre än det jag skrev. Bli inte förvånad om datorn dessutom känns snabbare efteråt.

Kom bara ihåg att vara uppmärksam på vad som installeras. Ibland frågar program, drivrutiner mm om man vill ha extra skräp som segar ned datorn. Misstänker man att något kan ställa till det igen är det bra att starta emellanåt så att man vet exakt vad man la in innan det hände.

Eftersom du snackar om recovery skivor på en märkesdator så kan det vara bra att avinstallera program som tillverkaren skickar med men som du inte använder så blir den snabbare och färre saker som kan ställa till med problem eller sega ned datorn.
Senast redigerad av panpo98 2011-05-31 kl. 16:03.
Citera
2011-05-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Ja. Det är ännu bättre än det jag skrev. Bli inte förvånad om datorn dessutom känns snabbare efteråt.

Kom bara ihåg att vara uppmärksam på vad som installeras. Ibland frågar program, drivrutiner mm om man vill ha extra skräp som segar ned datorn. Misstänker man att något kan ställa till det igen är det bra att starta emellanåt så att man vet exakt vad man la in innan det hände.

Eftersom du snackar om recovery skivor på en märkesdator så kan det vara bra att avinstallera program som tillverkaren skickar med men som du inte använder så blir den snabbare och färre saker som kan ställa till med problem eller sega ned datorn.

Okej, tack för hjälpen ska försöka få till det ikväll
Citera
2011-05-31, 19:27
Medlem
Såg att jag tappat ett ord i förra inlägget.

Menade att det är bra att starta om dator emellan när man lägger in program, drivrutiner mm för att dubbelkolla att det man la in sen förra starten inte ställ till med något.
Citera
2011-05-31, 20:44
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajen454
Okej, tack för hjälpen ska försöka få till det ikväll

Glöm inte att ta backup på personliga filer ifall du gör en fullständig återställning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in