Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-01, 06:07
  #13
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiplashstalker
Sony är skyldig på alla sina.

PS - PSone
PS2 - PStwo
PS3 - PS3 slim

Även Microsoft har börjat...

Xbox360 - Xbox360 slim


Varför inte bara släppa den lilla direkt? Eller får man verkligen in mer pengar att göra så här? Eller vad är den egentliga grunden till att göra så här?
Som många andra nämner,

1, Från början har man inte tekniken kunskapen till att bygga dom små och i de fall man har kunskaperna och tekniken, Är den för dyr.

2,Dom första versionerna som tillverkas kommer alltid med buggar och fel! Som med allt annat men de är ju visserligen klart man måste börja nån stans.
Men med tiden hittar man enklare,Billigare,Bättre,Economiska sätt att tillverka med nya fina designer.

3, Som sagt nya Designer säljer så de är ju helt klart värt för själva företaget.

Utifrån mina egna åsikter, Jag tänkte bara dela med mig lite av mina egna tankar va jag tycker och tänker om detta!

Jag är allätare av musik och det gäller även tv-spel, Det är ett väldigt svårt val att välja mellan Microsoft och Sony!

Jag skaffa mig X-box 360 år 2004 tror jag om de inte va 05?
Ja Ja de va iallafall de första året den släpptes jag fick den i julklap med spelet kingkong
Jag var ass nöjd och glad över denna consol tyckte den var sjukt häftig på alla sätt och viss!!!
Men efter 4-5 Timmars spelande Så börja consolen blincka rött RROD! ! !

Such!!! Så åkte till återförsäljaren fick vänta 4 veckor sen va man glad igen satt och spela KingKong helt plötsligt Låter det Otäckt ur maskinen och spelet började hacka lagga,

Jahaap tänkte jag men sen lätt de inge mer och de va bara att lirra vidare sen spara jag stängde av!

Nästa dag startar jag consolen allt är som vanligt tills jag startar själva spelet då får jag ett felmedelande som säger att DVD skivan är skitig och måste rengöras så när jag tar ur skivan för rengöring så är det 6 olika circlar i skivan dom satt tätt in till varan,

Boxen åt upp min skiva :/ men jag trodde detta inte kunde vara sant men jag googlade detta och joo klart xboxen kunde döda skivor!
Men jag tänkte ändå testa med ett annat spel ifall de va något annat som störde så jag stoppa i ett annat spel kan inte minnas vilket de va men de fungera iallafall, Exakt när jag trycker på New game så börjar alla färger i spelet skifta från starka till svaga färger sen från svaga till att de blev jätte starka sen blev de svart bild och jag får nån fel kod.
I samma stund som jag ska se va det står för nummer som jag är bered att googla så DÖR hela skiten och blinckar rött.

Bara åka med lådan igen och då sa jag att jag ville ha en ny på en gång istelle för att tramsa med min gamla som vägra fungera korekt.
Så jag får en ny Xbox360 Premium med 20 Gb hdd.
Åker hem och tänker spela denna gång fungerar consolen utmärkt tills efter 2 veckor då den lyser rött! Efter detta sluta jag spela Xbox 360!

Efter dessa incidenter så var min chipade Ps2:a varmt välkommen den fungerar en i dag även läsaren och de är den feta modellen

Sen 2006 kom Ps3 Köpte den så fort jag hade råd med den, Kommer i håg den härliga känslan när man öppna förpackningen till en sprojlans Ps3 allt kändes ass häftigt Consollen piano lackad snygg som fan tung! Den var utrustad med allt.

När man hade kopplat in den tyckte iallafall jag! Att de här är inget Tv-spel nää en dator eller nå sånt.
Så klart kommer jag även i håg mitt första spel till ps3:an CoD Mw1 hade aldrig gillat cod men på ps3:an så vart jag helt såld Controllerna är ass sköna de va bara att ladda och spela dom tappa aldrig kontakt med själva consolen, Som på 360 :7 such och Microsoft ska vara ett av världens rikaste företag!
På tal om Controllerna så gick dom på blåtand och man kunde även koppla in uneversalt headset ett fett +
Man hade Wi-Fi utan att behöva köpa nåt extra consolen åt inte upp skivorna inte under extrema förhållanden då consollen tippa eller nåt.
Allt fungerade 100% hela tiden man kunde spela upp Div-x och allt möjligt fett Multi media maskin med grym kvalite till och med grattis att lira Online

De är så mycket sony bjuder på med deras consoler,
Jag litar inte en sekund på Microsoft jag har en Xbox 360 slim som ligger då DVD tog livet av sig resten fungerar dock men de är så mycket problem hela tiden.


Läsare får upfatta lite som dom själv vill jag är ingen hatare av någon consol utan jag vill få folk att förstå att de är Microsoft som är ett skit företag så klart de är min åsikt!

Men de är just därför dom skappar en consol som är billig man använder i detta bygge dom billigaste komponenterna som går.
Man tar betalt för att låta folk spela online eller man måste till och med betala för live för att ha nätverksåtkomst till själva internet.

Satsa på Sony.

Sony Ps2 har slaggit världsrekord och har blivit världens mest sålda consol Sony tjänna väldigt bra på p2an och ville därför göra en sjukt grym console.
För spelarnas skull, Synd att folk inte va tillräckligt smarta att välja Ps3:an före Xbox.

I dagens läge väljer folk Xbox för att alla andra har den. Till och med jag väljer Xbox 360 men de är bara för att ja inte vill chippa min ps3,
Men de är ju kanske inte så konstigt heller med tanke på att de handla omkring 3000:- skillnad!

Men i längden är ps billigare, Då du inte måste köpa batterier till dossorna! Du behöver inte fundera på att skaffa dig någon jätte dyr kabel för att koppla in dossorna till consolen.
Ska du ha ett headset måste de inte vare ett specielt headset uten de räcker med ett vanligt så länge de finns stöd för blåtand. Du beöver inte fundera på evuntuella extrakostnader för att brucka maskinen Online.
Vill du använda trådlöst internet behöver du inte fundera på att köpa till en sådan grej heller,
Du har till gång till att spela upp följande skivor CD,DVD,DVD DL,Blueray,
Du behöver heller inte köpa special kablar för att använda HDMI! och även använda ljudet på Component kabel.

Som sagt fundera över de. Igentligen har jag haft fitt noja på SUb,röka,Methyl SSr vill skriva av mig men endå intresant tråd he he ha de gött alla där ute
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback