Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-19, 17:35
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Om du tar och läser mitt inlägg en gång till så skrev jag alltså om vad som händer då man inte onanerar.
Jag är ganska säker på att de vet om det, de är vuxna människor.
Citera
2018-02-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Jag är ganska säker på att de vet om det, de är vuxna människor.

Goddag yxskaft?
Jag vet ärligt talat inte om du driver med mig?

Men min kommentar gällde alltså att JV på betel till och med skuldbelägger beteliter som inte onanerar och därmed får en nattlig utlösning genom att antyda att det kan vara för att de sovit med en kudde mellan benen.

Och att detta är en manipulativ kontrollteknik för att sätta beteliten i beroendeställning.
Citera
2018-02-19, 23:48
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Goddag yxskaft?
Jag vet ärligt talat inte om du driver med mig?

Men min kommentar gällde alltså att JV på betel till och med skuldbelägger beteliter som inte onanerar och därmed får en nattlig utlösning genom att antyda att det kan vara för att de sovit med en kudde mellan benen.

Och att detta är en manipulativ kontrollteknik för att sätta beteliten i beroendeställning.
Inte i större beroendeställning än man kan anses sättas i blott genom att döpa sig, håller du inte med?
Citera
2018-02-20, 07:43
Medlem
Citat:
Inte i större beroendeställning än man kan anses sättas i blott genom att döpa sig, håller du inte med?

Du tycker kanske att det är bra om människor går runt och känner sig nedslagna och skyldiga?
Citera
2018-02-20, 15:14
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Du tycker kanske att det är bra om människor går runt och känner sig nedslagna och skyldiga?
Bra och bra, efter en del begrundande så har jag väl som de flesta andra bibelläsare insett att vi människor förmodligen har fått samvetet av en god orsak.
Därav accepterar jag även att jag får skuldkänslor om jag gjort något som egentligen går mot mitt eget samvete, men det föreligger förstås en process att låta samvetet formas också.

Man behöver inte vara neosokratisk och skita på allt vad dygd heter med retoriska frågor heller.
Senast redigerad av Bonnatorp 2018-02-20 kl. 15:18.
Citera
2018-02-20, 16:03
Medlem
Citat:
Om båda tidigare inlägg stämmer så är det väl skäl nog till att styrande kretsen fann det lämpligt att producera videon?

Det är skillnad på att punktreglera människors liv och att pålysa om anvisningar som är helt i linje med den generellt vedertagna tolkningen om "sexuell orenhet" eller "återhållsamhet" med avseende på sin kropp.
För hur konstigt hade det inte varit om de istället hade sagt att det är helreko om beteliterna runkar på betel?

Ta funderare till på anklagelserna. Det må vara en detalj, men det är ju ändå en detalj som i princip varje
levande människa är/blir varsebliven om.

Ett praktexempel på att punktreglera människors liv är att lägga sig i vad människor gör i sin ensamhet i sin egen säng.

Det riktigt konstiga är att nån ens kommer på tanken att det behöver upplysas om var det är helreko att runka.
Har du nånsin fått en sån lista?
Citera
2018-02-20, 16:20
Medlem
Citat:
Bra och bra, efter en del begrundande så har jag väl som de flesta andra bibelläsare insett att vi människor förmodligen har fått samvetet av en god orsak.
Därav accepterar jag även att jag får skuldkänslor om jag gjort något som egentligen går mot mitt eget samvete, men det föreligger förstås en process att låta samvetet formas också.

Man behöver inte vara neosokratisk och skita på allt vad dygd heter med retoriska frågor heller.

Då tar vi det en gång till.

Tycker du, på fullt allvar, att det är bra att människor skuldbeläggs för att de helt naturligt får en nattlig utlösning, eftersom de inte har onanerat?
Citera
2018-02-20, 17:10
Medlem
Jag hittar inte länken till videon om kudde mellan benen annat än den från cedar killen som jag tyvärr inte kan basera en uppfattning på, då det är hur många tröttsamma klippningar som helst i den, blir lite aftonbladet över det hela.

Länka gärna till en full inspelning, kan vara så att jag missat den mellan inläggen...
Citera
2018-02-20, 17:15
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Då tar vi det en gång till.

Tycker du, på fullt allvar, att det är bra att människor skuldbeläggs för att de helt naturligt får en nattlig utlösning, eftersom de inte har onanerat?
Nej.

Men är det specifikt det som nämns i klippet?
Citera
2018-02-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Jag hittar inte länken till videon om kudde mellan benen annat än den från cedar killen som jag tyvärr inte kan basera en uppfattning på, då det är hur många tröttsamma klippningar som helst i den, blir lite aftonbladet över det hela.

Länka gärna till en full inspelning, kan vara så att jag missat den mellan inläggen...

Citat:
Nej.

Men är det specifikt det som nämns i klippet?

Här är en länk direkt till delen som handlar om nattlig utlösning.

Transkriberat säger han:
Citat:
How about having an emission of semen at night?
Maybe even after an erotic dream?
Is that masturbation? No.

Jehovah made that a part of a man's reproductive system and it happens without any deliberate stimulation.

But even so, when this happens to you, it would be good to examine whether you were dwelling on sexual thoughts before going to sleep.

Could you have been sleeping in a position that stimulated you, such as with a blanket or pillow held tightly between your legs?
Citera
2018-02-20, 23:05
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Här är en länk direkt till delen som handlar om nattlig utlösning.

Transkriberat säger han:
Tycker det snarare ser ut som rådgivning än raka bannor för att ha saggat i lakanet.
Citera
2018-02-21, 16:16
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Tycker det snarare ser ut som rådgivning än raka bannor för att ha saggat i lakanet.

Det är rätt underhållande ändå att läsa hur indoktrinerade människor gör sitt bästa att försvara det icke försvarbara.

Denna ”informationsvideo” är ett bra exempel på hur onda sektledare kan piska sina drönare till nervvrak som bara kan tänka i svart/vitt: Göra Jehova glad eller göra Jehova arg.

Undrar hur många extra timmar i tjänsten en privat runkstund kostar? Kan man kanske tom dra slutsatsen att heltidspionjärer och beteliter har större problem än vanligt att hålla händerna ovanpå täcket?

Eftersom Jesu frälsning endast täcker 144 tusen pers så svävar ju de resterande vittnena i limbo och måste gå en arbetsam och snäv balansgång på tunn sytråd för att försöka betala för sin egen. Ramlar man av ligger man risigt till, vare sig det handlar om lite oskyldig masturbering eller förödande sexuella övergrepp på barn. Linjerna suddas ut. Svart. Eller vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in