Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-26, 15:12
  #7921
Medlem
Vasectomaters avatar
Snuskvarning för känsliga, men jag undrar varför JV org tycker det är nödvändigt att lägga sig i så mycket hur medlemmarna gör med sina könsorgan. Cedars presenterar här en läckt ”upplysningsvideo” avsett endast för beteliter.

Ha spyhinken redo!

https://youtu.be/Qirjv48C55M
Citera
2018-01-26, 20:17
  #7922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Snuskvarning för känsliga, men jag undrar varför JV org tycker det är nödvändigt att lägga sig i så mycket hur medlemmarna gör med sina könsorgan. Cedars presenterar här en läckt ”upplysningsvideo” avsett endast för beteliter.

Ha spyhinken redo!

https://youtu.be/Qirjv48C55M

Tydligen är kuddarna en stor frestelse på Betel!
Citera
2018-01-26, 23:37
  #7923
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Tydligen är kuddarna en stor frestelse på Betel!

Det kanske blir kudd-förbud på Betel snart?

”Jag blev hemskickad från Betel för jag blev påkommen med att ha en huvudkudde i sängen. Sen blev jag behandlad som dåligt sällskap av min lokala församling, kände mig utstött, började dricka alkohol för att orka med avvisningarna, blev alkoholist, missade möten, blev utesluten, tappade tron på Jehova, drack ännu mer, förlorade jobbet, blev av med lägenheten, blev hemlös..och nu bor jag under en bro och tigger för spriten.”

Kuddar är från satan!!
Citera
2018-01-27, 08:36
  #7924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Snuskvarning för känsliga, men jag undrar varför JV org tycker det är nödvändigt att lägga sig i så mycket hur medlemmarna gör med sina könsorgan. Cedars presenterar här en läckt ”upplysningsvideo” avsett endast för beteliter.

Ha spyhinken redo!

https://youtu.be/Qirjv48C55M
Genom att angripa och skuldbelägga något som alla gör (men oftast inte inför andra) kopplar man ett grepp om deras sinne. De står i skuld till den dag man fått dem att ändra beteende., då är det bara att gå vidare med nya skuldbelägganden. Den som känner skuld är också mer benägen till botgöring, vare sig det handlar om gratisarbete eller donationer
Citera
2018-01-27, 16:48
  #7925
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Genom att angripa och skuldbelägga något som alla gör (men oftast inte inför andra) kopplar man ett grepp om deras sinne. De står i skuld till den dag man fått dem att ändra beteende., då är det bara att gå vidare med nya skuldbelägganden. Den som känner skuld är också mer benägen till botgöring, vare sig det handlar om gratisarbete eller donationer

Mycket bra beskrivning, det handlar om mind control. Vilket hela sekten går ut på. Och hela poängen med sekten är just gratisarbete och donationer, alltså vinst. Att sko sig på andra. Och makt.
Citera
2018-02-13, 02:38
  #7926
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Mycket bra beskrivning, det handlar om mind control. Vilket hela sekten går ut på. Och hela poängen med sekten är just gratisarbete och donationer, alltså vinst. Att sko sig på andra. Och makt.
Fast med det kriteriet för sekt så kan du klämma in i princip vilken organisation som helst.

All form av organisationsarbete syftar ju till att skapa ett positivt värde, utöver den andel som arbetaren i sig får nytta av. Vad gäller Betel och organisationen så är det inte heller något hymmel med att de som har tid och råd ska/bör använda de resurserna till att stärka predikoarbetet.
Vad är problemet med att folk ger av sin tid och förmögenhet till något gott?

Vad gäller kuddarna, så vadå?
Nog för att det inte står svart på vitt "du skolen icke dra i snorren", men det förhindrar ju inte att man förtydligar vad sexuell avhållsamhet innebär.
Det finns väl om något bättre ställen än Betel att runka på, kan man tycka.
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2018-02-13 kl. 02:43.
Citera
2018-02-14, 19:15
  #7927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Fast med det kriteriet för sekt så kan du klämma in i princip vilken organisation som helst.

All form av organisationsarbete syftar ju till att skapa ett positivt värde, utöver den andel som arbetaren i sig får nytta av. Vad gäller Betel och organisationen så är det inte heller något hymmel med att de som har tid och råd ska/bör använda de resurserna till att stärka predikoarbetet.
Vad är problemet med att folk ger av sin tid och förmögenhet till något gott?

Vad gäller kuddarna, så vadå?
Nog för att det inte står svart på vitt "du skolen icke dra i snorren", men det förhindrar ju inte att man förtydligar vad sexuell avhållsamhet innebär.
Det finns väl om något bättre ställen än Betel att runka på, kan man tycka.

Just ATT JV anser att man måste reglera en sådan sak, liksom extremt många andra saker, gör att de hamnar under sektstämpeln.
Jämför hur fariséernas detaljstyrde baserat på deras tolkningar av lagen.

Jv skuldbelägger genom att medlemmarna alltid måste kämpa med någonting för att hålla sig på mattan. Onani, musik, filmer, utbildning, arbete, idrott, klädval, språkbruk, fritidsaktiviteter osv. Därför känner medlemmarna sig ofta dåliga eftersom de inte sällan uppnår kraven.

Nästa steg i mindcontrollen är att ge medlemmar lindring.

Bättre samvete känner individen när h*n tex går på möten eller går i tjänsten.
Men medlemmarnas mål flyttas hela tiden fram -mer timmar, missa inget möte, personligt studium, familjestudium, förbered alla möten, jobba i församlingen osv.
Man gör mer och känner visst lugn i sitt samvete, vilket blir drivkraften. Men det blir aldrig tillräckligt, för det är omöjligt att göra allt som påbjuds. Därför hinner man aldrig ens reflektera över att man kanske är ute på hal is, man inser inte att man är manipulerad.
Citera
2018-02-14, 20:08
  #7928
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Mot bakgrund av den korta filmlänken och andemeningen i den, så kan man ju undra hur smutsig ett jv känner sig av att bli kåt, eller är den bara lite "drabbad" då och ber den om ursäkt för sin partner om att den vill "vara smutsig" och får den ens lov att njuta sig till en orgasm utan att eventuellt bli anmäld för att ha varit en smutsig. För en orgasm måste ju vara sinnebilden av djävulens totala närvaro där "den drabbade" helt förlorat greppet om "sitt rena sinne"

Detta snack om renhet, är i grunden direkt psykopatologiskt en kränkning av individen, utan överdrift

Är ju så lätt att vilseleda och förleda ett litet barn.. att helt tappa självkänslan och allvarligt hämmas...
.... förbli omogen... berövas sitt inersta.. förlora egenrätten... och se sexualitet som något fult istället för det naturligt rätta ; fint som är medfött verkligen inte skamligt - men det är ju psykologisk misshandel på väldigt hög och synnerligen intrikat nivå som sker i det tysta bakom sektmurarna helt odokumenterat. men oförblommerat psykologisk aggressivitet i avsikt att skada/märka, individens egenvärde, för att kunna bli som klippt och skuren för sektens smala lilla tafatta irrfärd!


Definitivt barnmisshandel, när jv:s barn föds in i sekten så försvarslöst! . Det går inte att se sådant inprogrammerat mindset som normalt eller människovänligt eller människokännande alls.
__________________
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2018-02-14 kl. 20:12.
Citera
2018-02-15, 10:25
  #7929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Vad gäller kuddarna, så vadå?

Vadå "Vadå"?

Man skuldbelägger alltså beteliter för att de får en nattlig utlösning.
Visserligen säger han att det är naturligt att få en nattlig utlösning.
Men i nästa mening så antyder han att det kanske ändå är betelitens eget fel, att denne kanske sovit med en kudde mellan benen.

Jag vet inte om du personligen har erfarenhet av det, men har man faktiskt varit lydig mot Jehovas vittnens beteendekontroll och inte onanerat, så upptäcker man snart att kroppen istället gör sig av med den producerade sperman förr eller senare när man sover. Det är sannerligen inget som någon ska skuldbeläggas för.


Att på det sättet skuldbelägga människor för deras naturliga kroppsliga processer är ett sätt att skaffa sig makt och kontroll över dem, att få dem att själva tro att de befinner sig i beroendeställning till organisationen, och att de måste be om ursäkt och vara ångerfulla.


Man kan skratta åt dumheterna med kuddar. Men ärligt talat. Sättet varpå de kontrollerar människor är verkligen vidrigt.
Citera
2018-02-15, 18:27
  #7930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Det finns väl om något bättre ställen än Betel att runka på, kan man tycka.

Ett JV ska inte runka öht enligt sektens krav.
Någonsin!
Ändå vet alla att alla gör det, samtidigt som alla låtsas att ingen gör det.

Ett par av polarna från Betel brukade gilla att dra det gamla skämtet:
95% av befolkningen medger att de runkar.
Vad gör de övriga 5%?
Svar: Ljuger


Faktiskt har jag aldrig hört så mycket sex-snack bland JV som just från beteliter.
Verkar vara en frustrerade miljö att leva i.
Något som jag själv minns från de perioder som jag tillbringat där.
Citera
2018-02-19, 03:12
  #7931
Medlem
Bonnatorps avatar
Om båda tidigare inlägg stämmer så är det väl skäl nog till att styrande kretsen fann det lämpligt att producera videon?

Det är skillnad på att punktreglera människors liv och att pålysa om anvisningar som är helt i linje med den generellt vedertagna tolkningen om "sexuell orenhet" eller "återhållsamhet" med avseende på sin kropp.
För hur konstigt hade det inte varit om de istället hade sagt att det är helreko om beteliterna runkar på betel?

Ta funderare till på anklagelserna. Det må vara en detalj, men det är ju ändå en detalj som i princip varje
levande människa är/blir varsebliven om.
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2018-02-19 kl. 03:20.
Citera
2018-02-19, 16:43
  #7932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Om båda tidigare inlägg stämmer så är det väl skäl nog till att styrande kretsen fann det lämpligt att producera videon?

Det är skillnad på att punktreglera människors liv och att pålysa om anvisningar som är helt i linje med den generellt vedertagna tolkningen om "sexuell orenhet" eller "återhållsamhet" med avseende på sin kropp.
För hur konstigt hade det inte varit om de istället hade sagt att det är helreko om beteliterna runkar på betel?

Ta funderare till på anklagelserna. Det må vara en detalj, men det är ju ändå en detalj som i princip varje
levande människa är/blir varsebliven om.


Om du tar och läser mitt inlägg en gång till så skrev jag alltså om vad som händer då man inte onanerar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback