2017-07-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jo jag är insatt i det här, och det är här avfällingarnas falska anklagelser om organisationens avsikter kommer fram.

Vad har du för konkreta bevis för alla dessa anklagelser om att ledningen dolt detta, och har hemliga samarbeten med FN, och att man gått med för att samarbeta med FN?

Jag antar att du undersökt detta genom andra än avfällingssidor? Eller har du fått din information enbart från avfällingar?

Det är ju så att Guds folk måste leva i världen, och man måste betala skatt, där en del går till att stödja FN. Det går inte, och det är inte meningen att kristna ska vara asketer och inte ha någon som helst kontakt med omvärlden.

Även Sveriges rike ingår i dom riken som Gud ska förgöra:

"Under dessa kungars tid skall himlens Gud låta ett rike uppstå som aldrig någonsin skall gå under. Inget annat folk skall få makten över detta rike. Det skall krossa och tillintetgöra alla de andra rikena, men självt skall det bestå för evigt"(Daniel 2:44 Bibel2000)

Innebär det att Jehovas vittnen inte ska något med Sveriges rike att göra? Att inte betala skatt och inte utnyttja dom förmåner man får av att betala skatt? Ska inte Jehovas vittnen få gå till biblioteket för att skaffa information, så som organisationen gick med i FN:s informationsorgan för att få information?

Det har inte begåtts något misstag, då när Jv gick med i FN:s informationsprogram, så fanns det inga krav på att man måste stödja FN och det FN står för. När man ville ha information från FN, så betydde det inte att man gav stöd åt FN.

Annars, bevisa med fakta att man ansåg att det var ett misstag.

Återigen, vad har du för konkreta bevis att deras avsikter varit att dölja sanningen? T.ex. ett brev där dom säger: "vi måste dölja detta för medlemmarna", det skulle vara ett konkret bevis, men jag är säker på att du inte hittar något sådant.

Och hur menar du att man inte tar ansvar? Man gick ju ur FN:s informationskanal när journalister uppmärksammade att reglerna hade ändrats sedan Jv började ta del av information från FN?

Att man samlar ihop information för att skriva Vakttornet är inte emot bibelns principer. Jehovas vittnen är inskrivna i många olika slags informationsmyndigheter och organisationer, FN var bara ett av dom.

Som sagt, även om det skulle vara så att organisationen t.o.m. gick i krig och dödade andra, så betyder det inte att Gud inte har utvalt organisationen. Reaktionen från Gud skulle säkert komma snabbare, men organisationen är utvald tills Gud säger något annat, t.ex. väljer en annan organisation.

Men som det är nu så finns det ingen annan som kommer ens i närheten av att följa bibeln i sin helhet.

Och det låter för mig som att du antyder att Gud inte har utvalt Jehovas vittnen, är det så du ser på det?

Ett bra exempel på JV och alternativa fakta.

Ttsp har efterfrågat och fått bevisen ett flertal gånger men väljer att ignorera fakta.
Och nej, fakta kommer inte från avfällingar utan från FN självt.
Citera
2017-07-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Informera mig.

Nope
Citera
2017-07-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
En sekt som gör anspråk på att ha Sanningen kan inte erkänna för många fel....det ligger i sakens natur. Har man lyxiga medlemmar så hänger de på i mörka det.....titta bara på våra vänner i denna tråd.☺

Om jag skulle behöva göra ett val mellan två personer som jag måste lita helhjärtat på och både har klantat sig ibland, men den ena erkänner det och ber om ursäkt medan den andra förnekar och skönmålar, så vet jag vem jag skulle välja.

JV:s ledning medger att de ibland har misstagit sig, men jag kan inte minnas ett enda misstag som de faktiskt har medgivit.
Citera
2017-07-03, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Om jag skulle behöva göra ett val mellan två personer som jag måste lita helhjärtat på och både har klantat sig ibland, men den ena erkänner det och ber om ursäkt medan den andra förnekar och skönmålar, så vet jag vem jag skulle välja.

JV:s ledning medger att de ibland har misstagit sig, men jag kan inte minnas ett enda misstag som de faktiskt har medgivit.

Intressant nog 1975. Detta skedde runt 1978-79. Sannolikt var det Ray Franz som skrev den.
Citera
2017-07-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Intressant nog 1975. Detta skedde runt 1978-79. Sannolikt var det Ray Franz som skrev den.

Jo förvisso, men den var väl ganska lam.

Ray Franz verkar ha varit en ovanligt vettig person för att vara JV-ledare.
Till skillnad från The Third, Gummiansiktet och Hål-i-huvet-Lösch.

Kan inte låta bli att undra hur JV hade utvecklat sig om han fått mer inflytande.
Citera
2017-07-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Jo förvisso, men den var väl ganska lam.

Ray Franz verkar ha varit en ovanligt vettig person för att vara JV-ledare.
Till skillnad från The Third, Gummiansiktet och Hål-i-huvet-Lösch.

Kan inte låta bli att undra hur JV hade utvecklat sig om han fått mer inflytande.

nu var det väl farbror Fred som styrde skutan. Men, läser man Ray Franz bok Samvetskris so var det tal om en hel del ompröningar efter 1975-fiaskot. Men..hökarna vann och organisationen stramades upp.
Citera
2017-07-03, 17:52
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll vad organisationen gör, jag kommer ändå att hålla mig till den organisation som Gud utvalt, på samma sätt som Guds folk i det gamla förbundet var tvungna att hålla sig till Guds utvalda folk, även om det fanns onda kungar och det skedde onda saker.

Och...du påstår att du inte är med i en sekt? Eller att du tänker som en sektmänniska?
Citera
2017-07-03, 18:34
Medlem
Oj oj, det var mycket att svara på.

Citat:
"Det skall du veta, att i de sista dagarna blir tiden svår. Då kommer människorna att tänka bara på sig själva och på pengar; de blir skrytsamma, högmodiga, fräcka, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, ogudaktiga, kärlekslösa, oförsonliga, fulla av förtal, obehärskade, våldsamma, främmande för allt gott, svekfulla, hänsynslösa och inbilska. De älskar njutningar mer än Gud."(2 Tim 3:1-4 Bibel2000)

Hur kan man tycka att detta inte stämmer på vår tid? Inte någon gång i historien är detta mer utmärkande, speciellt med tanke på att detta sker över hela jorden.

Nu vet vi ju båda att just det här skriftstället riktade sig i första hand till Timoteus. Paulus varnade honom för vilken sorts människor han skulle komma att möta. Så skriftstället var alltså med säkerhet tillämpligt under det första århundradet. Och visst är det tillämpligt även idag. Men det betyder inte att det är ställt utom allt tvivel att vi just nu befinner oss i de sista dagarna. Huruvida det är så eller inte ska jag inte försöka besvara, det ligger utanför min begränsade förmåga.

Citat:
Har dom ärliga avsikter eller är dom oärliga?

De har ärliga avsikter, men de är oärliga. Precis som jag själv har varit. Jag har predikat med ett uppriktigt hjärta. Men att det jag lärt ut har varit fel, det berodde inte på en illvillig önskan att vilseleda, utan på att jag själv också varit vilseledd.
Man lurar sig själv, bedrar sitt hjärta. Man rättfärdigar att utlämna de detaljer som talar mot sin egen ståndpunkt. Och det går djupt. Det tog ett antal årtionden för mig att inse vad jag gjorde.

Jag vill inte diskutera med dig i fall du gör så eller inte. Det är inte upp till mig att avgöra. Men det är min uppfattning att detta är det sätt varpå organisationen kan leva vidare och vara så pass oärlig som den är.

Citat:
Du får nog tala för dig själv, inte "Vi övertygar oss själva om att vår uppfattning är den rätta".

Nåväl, jag tar det tillbaka. Men visst håller du väl med mig om att det är möjligt att bedra sig själv?
För övrigt har jag lånat retoriken från Sällskapets litteratur. Vi uppmanas ofta övertyga oss själva om att vi har sanningen. Här är bara ett exempel:
https://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z...%C3%A4lv&p=par

Citat:
Jag är övertygad om att vi lever i sista tiden, inte för att någon annan har sagt det, utan för att jag själv undersökt detta. Det står inte i bibeln att allt nödvändigtvis ska öka, eller delar av det ska öka, utan det står:

"Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra."(Matteus 24:7 Bibel2000)

Har vi inte sett detta hända sedan 1914? Det har gått i vågor, ibland mer och ibland mindre, men det har ju varit uppror och krig oavbrutet sedan 1914 runt hela jorden. Först i dom två världskrigen, sedan frihetskrigen från kolonialmakterna, terrorismen på 70 talet och nu senast Syrien, IS och en massa andra konflikter.

Visst har vi sett detta hända sedan 1914. Men vi har sett det hända före 1914 också.

Citat:
Men du inser väl också att världen skulle komma till ett tillstånd där ledarna utropar fred och säkerhet på jorden strax innan Harmageddon? Det skulle alltså bli så pass mycket fredligare på jorden att människorna tycker att det är fred och säkerhet.

Om du nu tycker att hungersnöden har minskat, och att krigen har minskat, så är det inte emot vad bibeln säger.

Det jag undrar nu, och är nyfiken på, är hur du menar att bibelns tal om sista tiden, harmageddon och allt annat passar in? Eller menar du att även bibeln är oärlig?

Menar du att den sista tiden inte började 1914? När började/börjar den?

Jag förstår att du vill att jag ska ge dig ett alternativ. Det kan jag inte. Men det betyder inte att datumet som Sällskapet har angivit är korrekt, ett sånt antagande är helt enkelt inte logiskt hållbart.

Det här är ett av de stora falsarierna i Vakttornets litteratur. Russel lärde aldrig någonsin under sitt liv ut att Jesus blev insatt som kung 1914. Den uppfattningen spreds under Rutherford. Dessutom, vilket kanske är ännu viktigare, grunden för uträkningen felaktig. Jerusalem föll inte år 607. Det är egentligen löjligt att ens diskutera det, bevisen är så totalt överväldigande emot. Och det finns helt enkelt inte några bevis för. Det borde istället vara en rejäl väckarklocka om man är villig att acceptera en felaktig lära bara för att den kommer från någon som påstår sig representera Gud.

Citat:
Jag har sagt detta flera gånger på FB. Jag är helt medveten om detta. Och även jag har frågor som jag inte håller med Vakttornet i tolkningen och tillämpningen av bibeln, så påverkar det inte mitt förhållande till Jehova, och hans organisation. Det är på det här sättet Gud har agerat i alla tider, det är inte så att Gud ser till att allting blir korrekt och riktigt på en gång och just nu när du och jag lever. Gud tvingar inte människor att rätta till felaktigheter, inte på en gång i alla fall.

Inte heller Guds folk i det förra förbundet hade det så. Det var t.o.m. så att Guds folk begick mord och andra hemskheter emot Guds vilja, och ändå ingrep inte Gud på en gång. Inte förrän efter flera hundra år ingrep Gud till slut genom att skicka Babylon mot hans folk för att rätta till förhållandena.

Även om organisationen skulle börja ta till vapen mot deras motståndare, helt emot bibeln, så skulle jag själv inte göra det, och jag skulle ändå hålla mig nära Guds utvalda. Ett problem blir i så fall vilken annan organisation eller folk är nu Guds Jehovas folk? Och det är lite underligt att folk inte klarar av att vara i en församling, utan måste hålla till sig själv med sina annorlunda tolkningar. Det skulle innebära att Gud är otroligt splittrad.

Jag har mitt eget ansvar att ha ett förhållande till Jehova Gud. Det spelar ingen roll vad organisationen gör, jag kommer ändå att hålla mig till den organisation som Gud utvalt, på samma sätt som Guds folk i det gamla förbundet var tvungna att hålla sig till Guds utvalda folk, även om det fanns onda kungar och det skedde onda saker.

Vi har vårt eget ansvar, så är det verkligen. Men om en organisation kräver odelad lojalitet under förställningen att vara Guds representant, samtidigt som den ljuger sina medlemmar rakt upp i ansiktet, borde det då inte ligga på individens ansvar att säga ifrån? Att avskilja sig från en sådan organisation?
Citera
2017-07-03, 18:58
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Nej det är inte en hälsosam miljö med hemska anklagelser och lögner, väldigt förslagna och utstuderade lögner, som även dom utvalda kan bli lurade av, så som bibeln säger:

"Och om inte den tiden förkortades skulle ingen människa bli räddad. Men för de utvaldas skull kommer den tiden att förkortas."(Matteus 24:22 Bibel2000)

FB är inte hälsosam för andra människor heller, det är mycket anklagelser, hot och all slags ondska som verkar vara förstärkt jämfört med verkligheten. Men verkligheten verkar börjar komma i kapp, speciellt med tanke på t.ex. att människor röstar på en sådan person som Trump, som ljuger, ser ner på kvinnor, armbågar sig fram och slåss med andra, detta är alltså USA:s president som är som en spegelbild av ett troll på internet. Bara det är ett tydligt tecken på dessa tider:

"Det skall du veta, att i de sista dagarna blir tiden svår. Då kommer människorna att tänka bara på sig själva och på pengar; de blir skrytsamma, högmodiga, fräcka, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, ogudaktiga, kärlekslösa, oförsonliga, fulla av förtal, obehärskade, våldsamma, främmande för allt gott, svekfulla, hänsynslösa och inbilska. De älskar njutningar mer än Gud."(2 Tim 3:1-4 Bibel2000)

Hur kan man tycka att detta inte stämmer på vår tid? Inte någon gång i historien är detta mer utmärkande, speciellt med tanke på att detta sker över hela jorden.

Ok bra, men jag tycker att du sade det motsatta i förra inlägget:

Har dom ärliga avsikter eller är dom oärliga?

Du får nog tala för dig själv, inte "Vi övertygar oss själva om att vår uppfattning är den rätta".

Jag är övertygad om att vi lever i sista tiden, inte för att någon annan har sagt det, utan för att jag själv undersökt detta. Det står inte i bibeln att allt nödvändigtvis ska öka, eller delar av det ska öka, utan det står:

"Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra."(Matteus 24:7 Bibel2000)

Har vi inte sett detta hända sedan 1914? Det har gått i vågor, ibland mer och ibland mindre, men det har ju varit uppror och krig oavbrutet sedan 1914 runt hela jorden. Först i dom två världskrigen, sedan frihetskrigen från kolonialmakterna, terrorismen på 70 talet och nu senast Syrien, IS och en massa andra konflikter.

Men du inser väl också att världen skulle komma till ett tillstånd där ledarna utropar fred och säkerhet på jorden strax innan Harmageddon? Det skulle alltså bli så pass mycket fredligare på jorden att människorna tycker att det är fred och säkerhet.

Om du nu tycker att hungersnöden har minskat, och att krigen har minskat, så är det inte emot vad bibeln säger.

Det jag undrar nu, och är nyfiken på, är hur du menar att bibelns tal om sista tiden, harmageddon och allt annat passar in? Eller menar du att även bibeln är oärlig?

Menar du att den sista tiden inte började 1914? När började/börjar den?

Jag har sagt detta flera gånger på FB. Jag är helt medveten om detta. Och även jag har frågor som jag inte håller med Vakttornet i tolkningen och tillämpningen av bibeln, så påverkar det inte mitt förhållande till Jehova, och hans organisation. Det är på det här sättet Gud har agerat i alla tider, det är inte så att Gud ser till att allting blir korrekt och riktigt på en gång och just nu när du och jag lever. Gud tvingar inte människor att rätta till felaktigheter, inte på en gång i alla fall.

Inte heller Guds folk i det förra förbundet hade det så. Det var t.o.m. så att Guds folk begick mord och andra hemskheter emot Guds vilja, och ändå ingrep inte Gud på en gång. Inte förrän efter flera hundra år ingrep Gud till slut genom att skicka Babylon mot hans folk för att rätta till förhållandena.

Även om organisationen skulle börja ta till vapen mot deras motståndare, helt emot bibeln, så skulle jag själv inte göra det, och jag skulle ändå hålla mig nära Guds utvalda. Ett problem blir i så fall vilken annan organisation eller folk är nu Guds Jehovas folk? Och det är lite underligt att folk inte klarar av att vara i en församling, utan måste hålla till sig själv med sina annorlunda tolkningar. Det skulle innebära att Gud är otroligt splittrad.

Jag har mitt eget ansvar att ha ett förhållande till Jehova Gud. Det spelar ingen roll vad organisationen gör, jag kommer ändå att hålla mig till den organisation som Gud utvalt, på samma sätt som Guds folk i det gamla förbundet var tvungna att hålla sig till Guds utvalda folk, även om det fanns onda kungar och det skedde onda saker.

Så du skyller alltså på Jehova att hans egna organisation inte får till allt korrekt och riktigt på en gång? Uppmanar inte Bibeln till att inte få en broder att snubbla? (Rom 14:13) Men Jehova lutar sig tillbaka och låter sin egna organisation se till så att mängder av sitt folk snubblar och ramlar av? Bara för att han tyckte det var på sin rättan plats att servera osanningsenlig föda innan 1975 som gav en falsk och förödande förväntan? När Gud säger själv i Bibeln att utdragen väntan gör hjärtat sjukt. (Ords 13:12) Du säger indirekt, utan att fatta det själv, att Jehovas uppsåt är att göra sitt folks hjärtan sjuka. Detta visar tydligt på att du känner inte Bibelns Gud, du känner Vakttornets gud.

Du kan inte heller jämföra Guds förhållande till israeliterna med det nya förbundet genom Jesus Kristus. Allt har gjorts nytt utav Jesus, det sa han själv. Och endast Jesus är vägen som leder till evigt liv, endast han har sanningen. Den enda vi behöver tillhöra är Jesus, ingen religion eller organisation. Sen kan vi komma tillsammans och dyrka ihop, det är en helt annan sak än att tillhöra regler och policyn som går utanför det skrivna ordet. Och som får oss att snubbla. Dömandet är endast för Gud, en aktivitet som inte tillhör syndare.

Och nej, Gud är inte splittrad. Limmet är inte utgjort av syndarens tolkning utan vägledning av Helig Ande. Den som inte tar till sig Helig Ande är vilse i öknen och famlar efter syndares medlarskap och älskar att få sina öron kittlade av ständigt nytt ljus, sanningshalten är mindre viktig.

Du kan inte påstå att FB/denna tråd är ohälsosam för att din religion synas i sömmarna där den framstår i icke smickrande dager. Som JV teologi/praktik motståndare så är det inte vårt jobb att få din sekt att låta bra. Det är din sekts ansvar att praktisera på ett moraliskt, ärligt och högvärdigt sätt som tål strålkastare och lupp och ändå komma ut med flaggan i topp. Det är inte vårt fel när det ständigt misslyckas. Men du har ingen rätt till självömkan och kritik till kritikerna.
Citera
2017-07-03, 18:59
Medlem
Hej och hå, en omgång till!

Citat:
Jo jag är insatt i det här, och det är här avfällingarnas falska anklagelser om organisationens avsikter kommer fram.

Vad har du för konkreta bevis för alla dessa anklagelser om att ledningen dolt detta, och har hemliga samarbeten med FN, och att man gått med för att samarbeta med FN?

Det som gör manipulation så förrädiskt är just att ingen faktiskt berättar att de gör det. Nu är det inte min uppfattning att det föreligger någon sorts konspiration, en ondskefull sammanslutning med illuminati eller något liknande. Utan att vanliga människor, som lever i villfarelsen att de är Guds utvalda tjänare, bedrar sig själva och rättfärdigar därför ett felaktigt handlingssätt.

Citat:
Jag antar att du undersökt detta genom andra än avfällingssidor? Eller har du fått din information enbart från avfällingar?

Låt mig vända på frågan. Jag antar att du har fått din information från avfällingars websidor? För inte har den väl kommit från Sällskapet?

Citat:
Det är ju så att Guds folk måste leva i världen, och man måste betala skatt, där en del går till att stödja FN. Det går inte, och det är inte meningen att kristna ska vara asketer och inte ha någon som helst kontakt med omvärlden.

Även Sveriges rike ingår i dom riken som Gud ska förgöra:

"Under dessa kungars tid skall himlens Gud låta ett rike uppstå som aldrig någonsin skall gå under. Inget annat folk skall få makten över detta rike. Det skall krossa och tillintetgöra alla de andra rikena, men självt skall det bestå för evigt"(Daniel 2:44 Bibel2000)

Innebär det att Jehovas vittnen inte ska något med Sveriges rike att göra? Att inte betala skatt och inte utnyttja dom förmåner man får av att betala skatt? Ska inte Jehovas vittnen få gå till biblioteket för att skaffa information, så som organisationen gick med i FN:s informationsorgan för att få information?

Att betala skatt i det land man lever är knappast samma sak som att acceptera att man som medlem i FN lovar att stödja och informera om FNs mål.

Citat:
Det har inte begåtts något misstag, då när Jv gick med i FN:s informationsprogram, så fanns det inga krav på att man måste stödja FN och det FN står för. När man ville ha information från FN, så betydde det inte att man gav stöd åt FN.

Annars, bevisa med fakta att man ansåg att det var ett misstag.

Vakttornet skriver i sina brev till avdelningskontor att man inte behövde stödja FN när de begärde medlemsskap. FN säger det motsatta. Vilken av de två organisationerna ljuger? Vilken av de två har något att tjäna på att ljuga?

Citat:
Återigen, vad har du för konkreta bevis att deras avsikter varit att dölja sanningen? T.ex. ett brev där dom säger: "vi måste dölja detta för medlemmarna", det skulle vara ett konkret bevis, men jag är säker på att du inte hittar något sådant.

Som sagt, någon som försöker dölja sanningen säger inte att han gör det. Ta som exempel Sanherib. Han ville få det att låta som om han hade haft enorma militära framgångar i Juda. Han beskriver Hiskia som en fångad fågel i Jerusalem. Den lilla detaljen som Bibeln lägger till, att hela hans armé blev slaktad utanför Jerusalems murar, nämner han inte. På samma sätt gör organisationen. Det som är mest uppseendeväckande är inte vad den säger, det är vad den inte säger.

Citat:
Och hur menar du att man inte tar ansvar? Man gick ju ur FN:s informationskanal när journalister uppmärksammade att reglerna hade ändrats sedan Jv började ta del av information från FN?

Att man samlar ihop information för att skriva Vakttornet är inte emot bibelns principer. Jehovas vittnen är inskrivna i många olika slags informationsmyndigheter och organisationer, FN var bara ett av dom.

Med tanke på att organisationen förväntar sig kompromisslös lojalitet av sina medlemmar är det verkligen fascinerande att den självt kan tillåta sig att sammarbeta med FN för en sån liten struntsak som ett bibliotekskort. I synnerhet som biblioteket i fråga inte hade några på något sätt unika böcker.

Citat:
Som sagt, även om det skulle vara så att organisationen t.o.m. gick i krig och dödade andra, så betyder det inte att Gud inte har utvalt organisationen. Reaktionen från Gud skulle säkert komma snabbare, men organisationen är utvald tills Gud säger något annat, t.ex. väljer en annan organisation.

Men som det är nu så finns det ingen annan som kommer ens i närheten av att följa bibeln i sin helhet.

Och det låter för mig som att du antyder att Gud inte har utvalt Jehovas vittnen, är det så du ser på det?

Att Gud utvalt just Jehovas vittnen har varit min uppfattning ända sen jag var ett barn. Jag har aldrig haft anledning att tvivla på det, Jehovas vittnen har ju sagt att det var så.

Men säg mig, vår nuvarande förståelse är att den trogne och omdömesgille slaven inte är hela kvarlevan av de smorda, utan bara den styrande kretsen. Om så är fallet, hur kunde Jesus då utvälja den som sin jordiska representant om den inte överhuvudtaget existerade 1919?
Citera
2017-07-03, 19:17
Medlem
Citat:

Sällskapet Vakttornet krävde av vännerna i Malawi att de hellre skulle gå i döden än köpa ett partikort. Dessa arma bröder och systrar utstod en förföljelse grymmare än vi kan tänka oss för att lyda den styrande kretsens anvisningar och i litteraturen framhölls de som goda exempel på lojalitet för alla andra. Sen går samma styrande krets och köper partikort för hela organisationen: Medlemskap i det man utpekat som Guds rikes fiende på jorden, vilddjuret.
Det kallar jag dubbelmoral om något.

Att man sedan backar ur när journalister riktar lampan på saken säger en del, precis som när man gör vissa småjusteringar i hanterandet av övergrepp på barn - bara när myndigheterna kräver det och endast i den omfattning man bara måste för att inte riskera antingen dryga böter eller hela sitt erkännande som religiös organisation i just det landet.
Man är mer rädd om organisationens tillgångar och rykte än om medlemmarnas väl eller Guds eventuella godkännande.
Citera
2017-07-03, 19:20
Medlem
Citat:

Det borde vara enklare för dig att bevisa att ledningen inte dolt det. Plocka fram ett enda ställe där man publicerat information om sitt medlemskap i FN så att alla vittnen kunnat läsa det - innan utträdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in