Citat:
Ursprungligen postat av
CrazyPriest
Man kan läsa om det på internet, olika personer som blivit uteslutna för att de helt enkelt polisanmält ett sexuellt övergrepp på barn. Uppdrag granskning, andra oberoende berättelser på internet. Finns massa olika såna historier. Hur förklarar du det då ttsp om det är tillåtet och inte uteslutningsbart att polisanmäla övergrepp, ska detta ha ändra när den senaste äldsteboken kom?
Jag är inte insatt i några andra fall där motståndare till Jehovas vittnen anklagar om pedofili, och jag är inte ens intresserad av att vada i smutsen. Jag är insatt i Anders fall och hur Uppdrag Granskning försökte måla upp en falsk bild av att Jehovas vittnen skyddar pedofiler, och detta borde räcka för att man ska förstå hur media arbetar och hur motståndare förvränger, överdriver och kommer med minst sagt felaktiga påståenden.
Det finns massor med påståenden i det programmet, och påståenden här på Flashback och internet överhuvudtaget som är lätta att motbevisa, och som jag har motbevisat vid massor av tillfällen. Men mönstret när jag motbevisar detta är tydligt, man vägrar till slut att svara på om man hade fel och tänkte fel, t.ex. påståendet att det skulle ha varit en vuxen man, en äldste som förgrep sig på Anders och hans syster, då plötsligt blir det tyst, och sedan ska man gå till nästa fråga. Och tydligen hade han förgripit sig på många andra barn, men när man frågar om detta så möts man av tystnad, och försök till flytta fokus till annat, och att man angriper mig som person istället, och en massa andra fula knep.
Bara genom att titta på detta enda fall, så borde man förstå hur det ligger till med dom tusentals andra anklagelserna.
Men jag är insatt i många andra frågor, många andra falska anklagelser om Jehovas vittnen, som jag också har tagit upp här tusentals gånger, t.ex. anklagelserna om FN. Det är samma tillvägagångssätt, man försöker hitta något som kan misstolkas, och sedan blåser man upp det hela och förvränger.
Ofta är det så enkelt att förstå att det är något som inte stämmer, och bara det att dom är så hatiska borde göra så att klockorna ringer. Och bara det orättvisa i att ingen annan grupp eller svensk medborgare är tvungen under lag att polisanmäla, men man kräver detta av Jehovas vittnen.