Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
AnthonyMorrisIII
Ok då kör vi. Vem lär organisationen ut att FN/UN är för sina medlemmar?
Citat:
Ursprungligen postat av
AnthonyMorrisIII
För att kunna framföra fakta behöver du väl medge din egen ståndpunkt för att sedan få det presenterat och göra din egen bedömning om det är korrekt eller inte. Jag försöker pröva dina åsikter och det du lärt dig mot faktan.
Ok, jag leker med dig. Jag vet vart du vill komma.
Jehovas vittnen anser att FN/UN är det åttonde vilddjuret som är i opposition mot Guds avsikter på jorden.
FN/UN påstår att den kan skapa fred och säkerhet på jorden, men den kommer att misslyckas totalt enligt bibeln, det kan vi t.ex. se i Israel/Hamas kriget, Ukraina kriget och många andra ställen.
Det var USA/Storbritannien, dom två hornen som verkar vara fromma som lamm, som ställde upp detta odjur FN/UN, helt enligt bibeln:
"
Och jag såg ett annat odjur stiga upp ur jorden, och det hade två horn som liknade ett lamms och det talade som en drake....Och det förför jordens invånare med de tecken som det fått rätt att göra i odjurets åsyn. Det säger till jordens invånare att göra en bild åt odjuret som har fått svärdshugget men kommit till liv igen. Och det fick rätt att ge livsande åt odjurets bild, så att bilden också kan tala och se till att alla som inte tillber odjurets bild blir dödade." (Upp 13:11,13-15 Bibel2000)