Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyMorrisIII
Det jag vill presentera för dig är inte enskilda medlemmar. Medlemmarna är enbart en produkt ett resultat av maskineriet. Det jag vill presentera för dig är den råa sanningen. Den handlar inte om Guds ord sanningen eller Jesus som sanningen. Jag vet inte riktigt var jag ska börja just för dig. Frågan är hur hungrig du är och hur hård mat du är villig att äta och tugga.

Jag kan tugga den okokta råa sanningen, så länge det handlar om något man kan bevisa, du vet väl att det är svårt att bevisa någons avsikter?
Citera
2023-11-25, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Kan du länka tack.

Det finns under jw.org nyheter, du kanske borde läsa där också någon gång istället för att gå till andra källor.

Denna fantastiska ökning är en garant för att vi har Jehovas välsignelse även i denna tids motvind som avfällingar och andra motståndare utgör.
Citera
2023-11-25, 11:51
Medlem
Citat:
Låt säga att en okunnig människa som varken har talets gåva eller retoriken eller annat ändå sitter på sanningen. Ska han inte lyssnas på? Risken kan annars bli att man förlorar något för att man inte lyssnade på den personen som inte råkar vara beläst eller kunnig eller utbildad etc etc.

Ja, då är det väldigt viktigt att man inte förnedrar och dömer personen.
Citera
2023-11-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag kan tugga den okokta råa sanningen, så länge det handlar om något man kan bevisa, du vet väl att det är svårt att bevisa någons avsikter?

Det är sant att man inte kan bevisa någon annans avsikter. Lita inte på mig. Skit i mig. Se endast till informationen jag presenterar. Utgå från den. Jag kan vilja dig illa. Jag kan rentav vara ondskan själv.
Citera
2023-11-25, 11:53
Medlem
Citat:
Ja, då är det väldigt viktigt att man inte förnedrar och dömer personen.

Det är även viktigt att inte använda någon annans brister emot den personen som ett slagträ. Eller hur?
Citera
2023-11-25, 11:54
Medlem
Citat:
Det är sant att man inte kan bevisa någon annans avsikter. Lita inte på mig. Skit i mig. Se endast till informationen jag presenterar. Utgå från den. Jag kan vilja dig illa. Jag kan rentav vara ondskan själv.

Ok, låt oss se.
Citera
2023-11-25, 11:54
Medlem
Citat:
Det är även viktigt att inte använda någon annans brister emot den personen som ett slagträ. Eller hur?

Hur menar du? Ge ett exempel.
Citera
2023-11-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Det finns under jw.org nyheter, du kanske borde läsa där också någon gång istället för att gå till andra källor.

Denna fantastiska ökning är en garant för att vi har Jehovas välsignelse även i denna tids motvind som avfällingar och andra motståndare utgör.

Bra poäng
Citera
2023-11-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ok, låt oss se.

Ok då kör vi. Vem lär organisationen ut att FN/UN är för sina medlemmar?
Citera
2023-11-25, 12:00
Medlem
Citat:

Nej, nu kraschar du på en gång, ge mig fakta, bevis och argument för din sak som inte handlar om avsikter.
Citera
2023-11-25, 12:03
Medlem
Citat:
Nej, nu kraschar du på en gång, ge mig fakta, bevis och argument för din sak som inte handlar om avsikter.

För att kunna framföra fakta behöver du väl medge din egen ståndpunkt för att sedan få det presenterat och göra din egen bedömning om det är korrekt eller inte. Jag försöker pröva dina åsikter och det du lärt dig mot faktan.
Citera
2023-11-25, 12:17
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
För att kunna framföra fakta behöver du väl medge din egen ståndpunkt för att sedan få det presenterat och göra din egen bedömning om det är korrekt eller inte. Jag försöker pröva dina åsikter och det du lärt dig mot faktan.

Ok, jag leker med dig. Jag vet vart du vill komma.

Jehovas vittnen anser att FN/UN är det åttonde vilddjuret som är i opposition mot Guds avsikter på jorden.

FN/UN påstår att den kan skapa fred och säkerhet på jorden, men den kommer att misslyckas totalt enligt bibeln, det kan vi t.ex. se i Israel/Hamas kriget, Ukraina kriget och många andra ställen.

Det var USA/Storbritannien, dom två hornen som verkar vara fromma som lamm, som ställde upp detta odjur FN/UN, helt enligt bibeln:

"Och jag såg ett annat odjur stiga upp ur jorden, och det hade två horn som liknade ett lamms och det talade som en drake....Och det förför jordens invånare med de tecken som det fått rätt att göra i odjurets åsyn. Det säger till jordens invånare att göra en bild åt odjuret som har fått svärdshugget men kommit till liv igen. Och det fick rätt att ge livsande åt odjurets bild, så att bilden också kan tala och se till att alla som inte tillber odjurets bild blir dödade." (Upp 13:11,13-15 Bibel2000)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in