Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-08-02, 20:57
  #49
Medlem
Sämst; Sturecompagniet, Soap bar och Marquise. Kommentarer överflödiga.

Bäst vakter måste nog Kåken (Niklas) och Riche ha, alltid trevliga och korrekta.
Citera
2016-08-03, 19:23
  #50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dondolare
Sämst; Sturecompagniet, Soap bar och Marquise. Kommentarer överflödiga.

Bäst vakter måste nog Kåken (Niklas) och Riche ha, alltid trevliga och korrekta.

Kommentarer är faktiskt inte överflödiga.
Förklara gärna varför du tycker att ovanstående nattklubbar har sämst vakter.
Det är väl lite det tråden går ut på?
Citera
2016-08-04, 10:55
  #51
Medlem
teasardigs avatar
Vakterna på Josefina är otrevliga. Särskilt när det är fint väder och fullt på deras uteservering.
Citera
2016-08-04, 15:12
  #52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Vakterna på Josefina är otrevliga. Särskilt när det är fint väder och fullt på deras uteservering.

Utveckla gärna.
Citera
2016-08-04, 16:12
  #53
Medlem
teasardigs avatar
Utsikten är bra och därför kommer mycket folk på sommaren. När det är fullt på uteserveringen måste de sovra bland besökarna. Tillhör du pöbeln är sannolikheten 50% att du får frågan "hur mycket har du druckit?" och du blir avvisad, oavsett om du druckit någonting alls. Jag tycker det beteendet är otrevligt. Folk "med stil" som blir insläppta och slipper sådana som mig kanske tycker det är trevligt.
Citera
2016-08-06, 18:29
  #54
Medlem
IceEyess avatar
Bar 54.

Vi blev nästan nekade entré för att vi inte var från Stockholm
Citera
2017-12-26, 23:37
  #55
Medlem
Patricia. Instämmer med tidigare kommentarer; synd att ett så trevligt och bra ställe förstörs av helt orimliga vakter.

Jag var där en lördag, klockan var runt 04:30 - nära stängning med andra ord - stående i baren för att beställa. Visst hade jag druckit en del men var absolut inte anmärkningsvärt berusad, troligen under snittet bland deras besökare denna kväll.
Plötsligt kommer en vakt fram till mig och säger att det är dags att gå hem. Jag fattar först inte alls vad han menar - har aldrig blivit utslängd i hela mitt liv - utan frågar snällt om jag får beställa färdigt. Han säger nej, jag måste dra nu. Eftersom jag är för packad, han tycker att jag står och "svajar" i baren. Så jag får snällt följa med honom ut, ett väldigt obehagligt och tråkigt slut på kvällen.
Började först ifrågasätta mig själv och funderade på om jag blivit jättefull utan att själv märka det, men känner direkt att jag är relativt nykter under promenaden hem och mår dessutom utmärkt - ingen bakfylla alls - när jag vaknar morgonen efter.

Veckan efter beslutar jag mig efter en del tvekan för att gå dit igen. Står i kön och ser att vakten som slängde ut mig står där. Denna gång är jag ännu nyktrare, har druckit typ 3 öl och en GT varvat med vatten under en 5-timmarsperiod. Vet inte om han känner igen mig men han är på mig direkt. Frågar "hur är det med drickandet? hur mycket har du hällt i dig?". Jag svarar ärligt och han tittar misstänksamt och säger ungefär "Ja OK, du såg så...stel ut bara" och släpper in mig.

Inte heller direkt något som förhöjde stämningen den kvällen, att få frågan hur mycket man "hällt i sig" och få höra att man ser "stel" ut och sedan känna sig övervakad och att man behöver hålla koll på varje steg man tar, medveten om att ett snedsteg kan leda till kicken. Jag drog därifrån efter någon halvtimme redan - mitt goda humör var borta.

Det får räcka nu, jag kommer inte att gå till Patricia igen. Synd, jag är en skötsam, trevlig och välklädd person och verkligen den sista som orsakar problem.
__________________
Senast redigerad av cougher 2017-12-26 kl. 23:41.
Citera
2018-02-27, 13:36
  #56
Medlem
mjukmjukares avatar
Det där med OV / Dörrvärdar kan ältas i oändlighet.
Var mot dom som du vill att dom ska vara mot dig.
Gilla läget. Håll en avslappnad attityd. Fungerar ofta långt.
Är du grovt kränkt eller felaktigt/våldsamt behandlad, kalla polis till platsen och redogör.
Skriv brev till ägaren av krogen. Hantera ärende korrekt.
Nyktra till först bara. Alltid.
Och ha på fötterna. Gärna vittnen etc. (som inte är hysteriska och mest skriker i affekt)

Überheta ställen med ett stort tryck av kleti och pleti och svansen på det är inte särskilt lätt att styra upp från en dörr, där en stor del av de förväntansfulla festprissarna ofta vill och önskar raljera i evigheter ett negativt besked om inträde. Vilket dessvärre medför en dominoeffekt mot andra gäster.

Många, jättemånga, som "hatar vakter" skulle man önska fick jobba några lönehelger, fronta och ta diskussionerna och höra och känna allt som delas ut dessa kvällar.
Man skulle önska att dom fick möta dom som kommer i gäng och inte bara hotar, dom lovar att du inte kommer hem efter denna kvällen. Möta dom som visar vapen i någon form precis innan dom går från dörren och säger; -Vi ses...
Ta emot den där totalt oväntade sparken, smällen över näsan eller spottloskan.
Sitta på alla obetalda rättegångsförhandlingar där lögnerna haglar och du förväntas minnas varenda detalj, varenda ord, varenda placering sedan år tillbaks pga de långa handläggningstiderna.

Ökad förståelse skulle förhoppningsvis växa och "hatet" kanske minska.

Citera
2018-02-27, 13:44
  #57
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cougher
Patricia. Instämmer med tidigare kommentarer; synd att ett så trevligt och bra ställe förstörs av helt orimliga vakter.

Jag var där en lördag, klockan var runt 04:30 - nära stängning med andra ord - stående i baren för att beställa. Visst hade jag druckit en del men var absolut inte anmärkningsvärt berusad, troligen under snittet bland deras besökare denna kväll.
Plötsligt kommer en vakt fram till mig och säger att det är dags att gå hem. Jag fattar först inte alls vad han menar - har aldrig blivit utslängd i hela mitt liv - utan frågar snällt om jag får beställa färdigt. Han säger nej, jag måste dra nu. Eftersom jag är för packad, han tycker att jag står och "svajar" i baren. Så jag får snällt följa med honom ut, ett väldigt obehagligt och tråkigt slut på kvällen.
Började först ifrågasätta mig själv och funderade på om jag blivit jättefull utan att själv märka det, men känner direkt att jag är relativt nykter under promenaden hem och mår dessutom utmärkt - ingen bakfylla alls - när jag vaknar morgonen efter.

Veckan efter beslutar jag mig efter en del tvekan för att gå dit igen. Står i kön och ser att vakten som slängde ut mig står där. Denna gång är jag ännu nyktrare, har druckit typ 3 öl och en GT varvat med vatten under en 5-timmarsperiod. Vet inte om han känner igen mig men han är på mig direkt. Frågar "hur är det med drickandet? hur mycket har du hällt i dig?". Jag svarar ärligt och han tittar misstänksamt och säger ungefär "Ja OK, du såg så...stel ut bara" och släpper in mig.

Inte heller direkt något som förhöjde stämningen den kvällen, att få frågan hur mycket man "hällt i sig" och få höra att man ser "stel" ut och sedan känna sig övervakad och att man behöver hålla koll på varje steg man tar, medveten om att ett snedsteg kan leda till kicken. Jag drog därifrån efter någon halvtimme redan - mitt goda humör var borta.

Det får räcka nu, jag kommer inte att gå till Patricia igen. Synd, jag är en skötsam, trevlig och välklädd person och verkligen den sista som orsakar problem.

Det där har hänt vänner till mig också. Erfarna partyprissar som inte blir för fulla eller gjort en själ någonting blir plötsligt utkastade med samma kommentar. Ett jävla sätt!

Mitt absoluta aldrig-gå-dit igen är Sturecomp. Blev utkastad när jag knatade runt och letade efter en kompis. Hade druckit 3 öl.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback