Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-27, 02:38
  #1
Avstängd
Stolt-Ariers avatar
Har länge misstänkt att väldigt många svenska män importerar thailändska kvinnor till Sverige, jag ville se hur vanligt det var så jag gick in på Facebook och sökte efter thailändare i Sverige, det jag såg var skrämmande.

Det visade sig att det var hur många som helst, paren bodde i både större städer men också i små obskyra orter som Torsby och liknande. Den svenska mannen var ofta gubbe men det fanns även många svenskar i åldern 25-30 som importerat en fru från Thailand. Familjerna hade ofta barn också, det vill säga halv svenska- halv thailändska barn.

En annan intressant sak är att det verkar blivit en subkultur, de här svensk-thailändska familjerna umgås alla med varandra, de thailändska kvinnorna umgås med varandra och deras svenska män umgås med varandra. Troligen är det på detta vis eftersom de svenska männen vet att deras relationer ses ned på av de flesta svenskar, så de umgås bara med likasinnade så de slipper kritiken.

Efter att ha sett igenom alla dessa familjer och bilder så måste jag nog säga att blandningen mellan svenskar och thailändare är bland de större av alla olika blandningar i landet. Tillskillnad från t.ex. svenska kvinnor med negrer så sker detta i hela landet, eftersom det ofta är män i små byar som importerar kvinnor från Thailand, men det finns även många i större städer som gör det också.

Jag hade ingen aning om att det var så här vanligt, jag visste ju att det skedde såklart men det visade sig vara mycket mer utbrett än vad jag kunde ana, jag såg dessutom också bara en bråkdel av alla sådana par också, det är en enorm siffra.

Nu var de här svenska männen överlag av väldigt låg kvalitet som ni kanske redan visste, såg bara kanske 3-4 av de här männen som var rätt unga och såg hyfsade ut, resten var tjocka gubbar eller rätt fula yngre män, men det ändrar ju inte att de påverkar Sverige i en skadlig riktning ändå.

Oroväckande nog tror jag att dessa typer av importfruar bara kommer öka, det är ju inte heller bara från Thailand män importerar kvinnor, sker ju även från andra länder både i Asien, Östeuropa och Sydamerika.

Hade ni en aning om att det var så här vanligt? Vad säger ni om dessa rätt patetiska förhållanden som det ju egentligen är? På ett sätt så förstår man ju dessa män, de kan inte locka kvinnor i Sverige så de använder pengar för att locka fattiga kvinnor från fattiga länder till fruar. Men det är ändå inte försvarsbart att bete sig på ett sådant sätt enligt.

En annan sak jag inte visste var att de ofta skaffade barn tillsammans med deras thaifruar, även de äldre gubbarna hade ofta barn med deras yngre fruar. Jag trodde att de bara hade dessa kvinnor som knulldockor, men det visade sig att de även skaffar barn med dem.
__________________
Senast redigerad av Stolt-Arier 2011-05-27 kl. 02:42.
Citera
2011-05-27, 03:00
  #2
Medlem
MartinStLouiss avatar
"De tre första månaderna i år kom 514 thailändska kvinnor till Sverige för att leva med en svensk man.
I dag bor drygt 28 000 Thailandsfödda i Sverige
"

Ur en artikel från 2010 i aftonbladet plus. (man måste vara medlem för att få läsa hela artikeln). http://www.aftonbladet.se/wendela/re...cle12259370.ab
Citera
2011-05-27, 03:04
  #3
Avstängd
Stolt-Ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
"De tre första månaderna i år kom 514 thailändska kvinnor till Sverige för att leva med en svensk man.
I dag bor drygt 28 000 Thailandsfödda i Sverige
"

Ur en artikel från 2010 i aftonbladet plus. (man måste vara medlem för att få läsa hela artikeln). http://www.aftonbladet.se/wendela/re...cle12259370.ab
Det är sinnesjukt många. Tyvärr verkar en hel del svenska män vara socialt inkompetenta, istället för att deras anlag dör ut kan de i dagens samhälle importera kvinnor från andra länder och skaff barn med dem. Hade dem levt för 100 år sedan hade de aldrig kunnat ha den turen.
Citera
2011-05-27, 03:15
  #4
Medlem
Ursäkta lilla gosse, vad grundar du egentligen "skadlig riktning" på? Du måste ju förklara det förstår du väl... Eller inte....
Citera
2011-05-27, 04:22
  #5
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolt-Arier

Hade ni en aning om att det var så här vanligt? Vad säger ni om dessa rätt patetiska förhållanden som det ju egentligen är? På ett sätt så förstår man ju dessa män, de kan inte locka kvinnor i Sverige så de använder pengar för att locka fattiga kvinnor från fattiga länder till fruar. Men det är ändå inte försvarsbart att bete sig på ett sådant sätt enligt.

En annan sak jag inte visste var att de ofta skaffade barn tillsammans med deras thaifruar, även de äldre gubbarna hade ofta barn med deras yngre fruar. Jag trodde att de bara hade dessa kvinnor som knulldockor, men det visade sig att de även skaffar barn med dem.

Flippa den där 180 grader och försök igen. Ifall det bara var en flickvän/knulldocka man var ute efter hade man nog inte skaffat barn med dom. Eller hur?

Nej, det alla hatar att höra är att dom kommit till insikten att svenska tjejer/kvinnor har gått och blivit skitstövlar. Inte lönt att satsa på dom. Massa krav och gnäll hela djävla tiden. Inget sånt med en asiatiska kan jag tänka mig.

Om du frågar mig är det inte ett dugg patetiskt. Inte alls. Snarare taktiskt riktigt om man vill ha ett harmoniskt liv.
Citera
2011-05-27, 05:11
  #6
Medlem
Tycker det ser lite trashigt ut att ha en thaia. Men kärleken finns kanske hos några av dem???? Inte bara misslyckade män med tjejer som ser en chans till bättre liv. Förmodligen tror de att de kommer att få det som de hade det under gubbens semester på 2 veckor i Thailand. Väl hemma ser de att han har ett vanligt kneg och får vända på slantarna. Antingen win win eller så känner de sig blåsta.

Hur som haver så ser det fattigt och sorgligt ut när det kommer en pytteliten thai tjej tillsammans med Gunnar som är 25 år äldre och oftast lite skitig vandrandes på väg till/från Lidl.

Mest synd är det om thaiorna tror jag, medlidande kanske man skulle kunna känna för gubben även fast han äcklar mig lite grann. Vet inte varför men det känns tyvärr lite snuskgubbe/hora över det hela. Även om det inte behöver vara så.

//Skulle kunna tänka mig en thai tjej- i Thailand
Citera
2011-05-27, 05:21
  #7
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Min farsa är ihop med en thailändska. Han är 57 och hon 43. De har varit ihop i sju år och lever vad jag vet ett harmoniskt liv. De har dock inga barn tillsamman men hon har en son (100% thai) sen tidigare. Vad jag vet umgås inte dem i något subkulturgäng.

Men hon är trevlig och har blivit lite av en styvmamma till mig :-) och hennes son den lillebror jag själv aldrig fick. Men visst, första året skämdes jag helt klart över min pappa. Tog inte med kompisar osv.

Nu tycker jag bara att det är bra att pappa inte är ensam. Varför välja ensamhet eller en relation med en svenska som inte respekterar honom?

TS är nojig bara :-P dessutom så är ju asiater bra på att assimilera sig!
Citera
2011-05-27, 05:55
  #8
Medlem
TS borde åka runt i världen och få lite perspektiv på livet och träffa människor från andra kulturer. Jag håller med att det är hemskt när en gammal gubbe drar hit en ung thai fru men när jag ser en ung svensk man med en thai tjej så vet jag att den killen troligtvis har det för jäkla bra hemma.

En annan fördel att ha en utländsk fru är att man kan enklare flytta till expempel Thailand utan att bli stoppad av sin svenska fru som vill bo nära sina föräldrar eller har en karriär här som de inte vill ge upp.
Citera
2011-05-27, 06:05
  #9
Medlem
Läskigs avatar
Noterade för något år sedan att hälften av alla invandrare i den lilla stadsdelen jag bor var just thailändska kvinnor(visserligen var det bara 30-40 stycken av drygt 1000 som var invandrare överhuvudtaget.), lite lustigt och samtidigt lite sorgligt, men bara de är lyckliga så ser jag inget problem i det hela. Och jag ser hellre att invandringskvoten fylls upp av östasiatiska kvinnor än av mustaschprydda flyktingbarn från mellanöstern...
Citera
2011-05-27, 06:11
  #10
Medlem
Okanes avatar
Lilla gubben är du rädd? Du tycker inte att det är ett större problem att svenskar åker till Thailand för att knulla horor och bete sig allmänt vidrigt? Eller att svenska kriminella ser Thailand som en fristad? Jag har träffat på en del människor med ursprung från bägge Thailand och Sverige, i Sverige och alla har varit väldigt fina människor, tror nog att det finns bra mycket mer skrämmande tendenser vad gäller invandring från andra länder än Thailand. En sådan individ som dig själv är väl ganska bra mycket mer skrämmande? Du verkar ha en väldigt "klar" bild av hur dessa förhållanden ter sig utan någon egentlig kunskap om hur det faktiskt ligger till. Varför göra misstaget att döma folk på förhand, utan tillräckligt med information?
Citera
2011-05-27, 06:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolt-Arier
Nu var de här svenska männen överlag av väldigt låg kvalitet som ni kanske redan visste, såg bara kanske 3-4 av de här männen som var rätt unga och såg hyfsade ut, resten var tjocka gubbar eller rätt fula yngre män, men det ändrar ju inte att de påverkar Sverige i en skadlig riktning ändå.


Jo svenskarna som är ett så intelligent, övernaturligt och fantastiskt folkslag blir så klart endast negativt påverkade. Hur skall världen nu klara sig när den mest framstående nationaliteten med åtta VM guld i ishockey sakta håller på att tappa i styrka?
Citera
2011-05-27, 07:03
  #12
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pabben
Jo svenskarna som är ett så intelligent, övernaturligt och fantastiskt folkslag blir så klart endast negativt påverkade. Hur skall världen nu klara sig när den mest framstående nationaliteten med åtta VM guld i ishockey sakta håller på att tappa i styrka?
Svenskarna har faktiskt hög intelligens och ett annat psyke, och det är starkt kopplat till generna och särarten. Oavsett vilket så riskerar den nordiska särarten i sig att utplånas, så samma sätt som om man korsar pandan med isbjörn och grizzlybjörn, men djurens särarter har i dagens politik högre värde än människan. Vad tror du händer med alla hundraser om man systematiskt blandar alla med varandra?

Och hur bra blir vi på ishockey med thailändskt påbrå, och med ännu mindre nationell och folklig samhörighetskänsla?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback