Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-27, 01:44
  #1
Medlem
redbet111s avatar
Han har nu dels skrivit en mycket kritisk debattartikel mot Håkan Juholt, dels sågat den socialdemokratiska politiken med nypublicerad bok aká Carin Jämtin, Håkan m.fl. och nu håller han egna möten framför massmedia och nyfikna åhörare om varför han anser S går åt fel håll.

Liksom. Om han nu så energiskt vill påverka politiken hade valberedningen mer än gärna valt honom som partiledare, han låg bland partiets förstahandsval och hade fritt fram till ordförandeposten.
Men nej, han valde stålarna istället.

Istället för PM och personliga samtal så vänder han sig istället mot Media där han öppet angriper Håkan och hans medhjälpare, känns nästan som han blivit inhyrd av Alliansen. Jag kan inte förstå hur han tror detta ska hjälpa partiet.

Istället blossar han upp konflikter mellan höger och vänsterfalangerna i en tid då partiet mest av allt behöver läka, enas och samlas. Jag kan inte minnas hur ens Mona fick sådan kritik, inte från egna partimedlemmar iaf. Det känns väldigt icke socialdemokratiskt att handla på detta sätt.

Vad tycker ni?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...cle13087867.ab
Citera
2011-05-27, 01:50
  #2
Medlem
O Dirlewangers avatar
Jag tycker att det är skönt att han håller sig kontraproduktiv, hoppas han fortsätter med det.
Citera
2011-05-27, 02:08
  #3
Medlem
Intotherainbows avatar
Känns som att denna timeout Bodström tagit gick och blev permanent, och Juholt skulle nog inte vilja ha honom med i laget endå.
Citera
2011-05-27, 18:10
  #4
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbet111
Han har nu dels skrivit en mycket kritisk debattartikel mot Håkan Juholt, dels sågat den socialdemokratiska politiken med nypublicerad bok aká Carin Jämtin, Håkan m.fl. och nu håller han egna möten framför massmedia och nyfikna åhörare om varför han anser S går åt fel håll.

Liksom. Om han nu så energiskt vill påverka politiken hade valberedningen mer än gärna valt honom som partiledare, han låg bland partiets förstahandsval och hade fritt fram till ordförandeposten.
Men nej, han valde stålarna istället.

Istället för PM och personliga samtal så vänder han sig istället mot Media där han öppet angriper Håkan och hans medhjälpare, känns nästan som han blivit inhyrd av Alliansen. Jag kan inte förstå hur han tror detta ska hjälpa partiet.

Istället blossar han upp konflikter mellan höger och vänsterfalangerna i en tid då partiet mest av allt behöver läka, enas och samlas. Jag kan inte minnas hur ens Mona fick sådan kritik, inte från egna partimedlemmar iaf. Det känns väldigt icke socialdemokratiskt att handla på detta sätt.

Vad tycker ni?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...cle13087867.ab
Den spontana reaktionen är så klart att det handlar om de slitna motiven: hämnd och ilska.
Thomas Bodström är trots allt ofrivilligt ute i kylan och en stor skuld till detta går nog att finna i bl.a. Juholts agerande. Nu när även Juholt har tagit Bodströms allierades (Monas) plats, så har väl Thomas svårt att se någon enkel väg in igen. Så med allt detta så blir Bodströms aggressiva och arroganta egenskaper än mer tydliga och grodorna ligger på tungspetsen.

Man kommer inte till partitoppen utan att trampa kamrater på tårna, och en del tår bevisligen ömtåligare än andras.
Citera
2011-05-27, 23:13
  #5
Medlem
Enydrions avatar
Jag förstår mig inte riktigt på Bodströms logik, han anklagar Juholts sätt att bli vald som djupt odemokratiskt... Valdes inte hans kompis Mona på samma sätt???

Enda skillnaden jag ser dem emellan är väl att Mona dyrkar marken som Bodström går på, det gör ju knappast Juholt. Är det positivt för Bodström (valet av Mona) så kvittar det om det är aldrig så odemokratiskt, men går det honom emot (valet av Juholt) så är det plötsligt gravt odemokratiskt.

På mig verkar det som att Bodström helt saknar logiskt tänkande (ungefär som han saknar förståelse för teknik (han är teknisk idiot enligt honom själv))
Citera
2011-05-28, 09:03
  #6
Medlem
MoLoKs avatar
Horar han inte i media just nu för att försöka sälja så många böcker som möjligt?
Citera
2011-05-28, 10:22
  #7
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Horar han inte i media just nu för att försöka sälja så många böcker som möjligt?
Money talks! Partiet kommer långt ner på hans prioriteringslista. Betalar han medlemsavgiften kan man undra?
Med "Svinarps Håkan" en rallarsvingande pajas i ledningen vore det inte så konstigt om han inte vill bli förknippad med partiet.
Citera
2011-06-06, 20:21
  #8
Medlem
Jag tror faktiskt att han blev upprörd när han inte fick vara tjänsteledig från sin riksdagsplats, surade något otroligt i USA, blev ännu surare när Håkan Juholt sparkade ut alla akademiker. Så han har ett syfte till detta i längden, har har distansierat sig från en för närvarande sjunkande båt, han tror inte håkan kommer rädda partiet. Sedan vilka ska rädda skeppet... om 2,5 år kommer han snart farande igen, som en hjälte i käp. Hoppas han iallafall.

2 tillägg bara, tykte faktiskt han verkade vettig, normal och trodde på det partiet stog för. Desutom skall man aldrig blunda för att han har faktiskt pluggat på universitet, och varit duktig på det.

Nästa tillägg är att jag såg honom jogga, och det mina damer och herrar, var inte en dag för sent. Trodde han skulle falla ihop inom 10 sek med kärlkramp. Han var mer vit i ansiktet en röd... Så han kanske siktar på lite formtopp.
__________________
Senast redigerad av Vonsexron 2011-06-06 kl. 20:39.
Citera
2011-06-06, 20:26
  #9
Medlem
Boström har siktet inställt på att bli partiledare.
Citera
2011-06-06, 20:29
  #10
Avstängd
Swecurrys avatar
Bodström är inte dum, detta är ju en bra investering för en kommande politisk come back i SAP:s ledning - kanske tom som partiledare.
Citera
2011-06-06, 23:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Horar han inte i media just nu för att försöka sälja så många böcker som möjligt?
Exakt, mannen är lika girig som Mona "jag-har-många-jobberbjudanden", sen när det kommer till
kritan så är det ingen som vill dom.
Citera
2011-06-09, 16:05
  #12
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Bodström är inte dum, detta är ju en bra investering för en kommande politisk come back i SAP:s ledning - kanske tom som partiledare.

Hur länge dröjer det?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback