Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-26, 22:31
  #13
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton
Nybohov är väl ändå inte särskilt berikat? Har gått där miljarder gånger när man haft för lång väntetid vid lilje och vill gå mot hägersten istället. Tycker bara det är svenssonfamiljer där.
Nybohovshotellet har 99,9% invandrare, dom flesta är afrikaner, kurder, araber och andra importer.
Citera
2011-05-26, 22:43
  #14
Medlem
Minipaxs avatar
Har vänner i trakten och enligt deras utsago så är det tydligen ganska vanligt med helikoptersurr i luften, om det beror på kriminalitet eller annat vet jag ej.
Citera
2011-05-26, 23:03
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Har vänner i trakten och enligt deras utsago så är det tydligen ganska vanligt med helikoptersurr i luften, om det beror på kriminalitet eller annat vet jag ej.

Sjukflyg flyger ju till sös här över rätt ofta, men polis är mer ovanligt.
Citera
2011-05-26, 23:06
  #16
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Sjukflyg flyger ju till sös här över rätt ofta, men polis är mer ovanligt.
Har sett polishelikopter flera gånger.
Citera
2011-05-26, 23:06
  #17
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Sjukflyg flyger ju till sös här över rätt ofta, men polis är mer ovanligt.
Mycket möjligt, jag sitter bara med andrahandsuppgifter.
Det de har sagt är att det rör sig om polishelikopter som cirkulerar området i 15-20 minuter för att sedan bege sig av, ska uppenbarligen ske ganska ofta.
Citera
2011-05-26, 23:19
  #18
Medlem
Madgunners avatar
Har inte nya gallerian dragit till sig förortsdrägg ännu ?
Citera
2011-05-26, 23:22
  #19
Medlem
Artikeln i AB överensstämmer förvånansvärt väl med mina uppgifter.
4 ungdommar med knviv som hotat folk, dom flydde först upp för backen, sen vände dom tillbaka ner för backen igen, vart dom tog vägen sen vet jag inte.

Bra att grisarna fick tag i några av dom i alla fall
Citera
2011-05-26, 23:25
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madgunner
Har inte nya gallerian dragit till sig förortsdrägg ännu ?
Inte än, inte mer än tidigare i alla fall.

Men däremot så har McDonalds på senare tid dragit till sig en massa förortsungdommar som bara sitter där, stökar, dricker vatten.
Riktig underhållning när personalen ledsnar och börjar jaga ut dom med disktrasa.
Citera
2011-05-27, 00:24
  #21
Medlem
Traskade ut för att se på spektaklet och det som jag initialt trodde var piketen var nog snarare Tunnelbanepolisen. Hörde en av lokalinvånarna stå och språka med polisen varpå polisen sa att pådraget var i överkant med tanke på vad de jagade.
Citera
2011-05-27, 00:25
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Mycket möjligt, jag sitter bara med andrahandsuppgifter.
Det de har sagt är att det rör sig om polishelikopter som cirkulerar området i 15-20 minuter för att sedan bege sig av, ska uppenbarligen ske ganska ofta.

Ptja, beror väl på hur frekvent "ofta" är. Men polishelikoptrar i området årsta/liljeholmen/hornstull är väl åtminstone 1 gång varanan månad.
Citera
2011-05-27, 11:00
  #23
Medlem
durtmeisters avatar
det blir kalabalik iochmed operation gåsen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback