Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-26, 20:47
  #1
Medlem
En fransk journalist som bara gjorde sitt jobb blev nyligen lynchad, han filmar in i en fastighet varpå de som arbetar där rusar ut och slår ner filmteamet och krossar skallen på ena reporten med stenar.

Det ser ju ut som han klarar sig men han hade fått flera kraftig frakturer i skallbenet, och är ju totalt medvetslös även när ambulans bär iväg honom.

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=uRcO4abGyf0

Någon som vet bakgrunden, hur det gick för journalisten och det rättsliga efterspelet?

Är detta vanligt i Frankrike?
Citera
2011-05-26, 20:52
  #2
Avstängd
Squadristas avatar
Är det en islamistisk koranskola av något slag? Varför blir de så arga? Vad har de att dölja? Står det om detta i nyheterna, mainstream-media? Vet någon om detta är nyligen eller?
Citera
2011-05-26, 21:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista
Är det en islamistisk koranskola av något slag? Varför blir de så arga? Vad har de att dölja? Står det om detta i nyheterna, mainstream-media? Vet någon om detta är nyligen eller?


Det var det jag menade, rätt intressant klipp. Vad döljer de?

Spelade de in en dokumentär eller liknande, eller är det bara skolpersonalen som har oerhört korta stubiner?

Mainstream media skulle aldrig våga skriva om det.

Klippet är 10 dagar gamalt typ.
Citera
2011-05-26, 21:03
  #4
Avstängd
MinStarkaSidas avatar
Äckliga muslimer, skönt att snuten tog dom jävlarna i alla fall.
Citera
2011-05-26, 21:15
  #5
Medlem
spoilers avatar
Samma galningar som har planer på att bygga Europas största moské (kapacitet: 12 000 skägg) i London.

http://en.wikipedia.org/wiki/Abbey_Mills_Mosque
Citera
2011-05-26, 21:20
  #6
Medlem
Blundettos avatar
Lägligt att kameran stängdes av och inte filmade något av misshandeln. Känns som en bluff hela grejen.
Citera
2011-05-26, 21:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Lägligt att kameran stängdes av och inte filmade något av misshandeln. Känns som en bluff hela grejen.

Sluta löjla dig. Inte änns Colombia Pictures skulle klara av att göra en så verklig film. Hade det varit finnar eller engelsmän som våldtagit reporten så hade du inte protesterat
Citera
2011-05-26, 21:29
  #8
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Lägligt att kameran stängdes av och inte filmade något av misshandeln. Känns som en bluff hela grejen.

För att andra länders media inte mörkar skiten som svenska gör, så känns det som bluff?
Citera
2011-05-26, 21:31
  #9
Medlem
St.Mosess avatar
Europa= en till förlorad kontinent.
Citera
2011-05-26, 22:19
  #10
Medlem
edberg24s avatar
Jag är så oerhört trött på den här jävla religionen, och all religion för den delen. Religion är verkligen grunden till all ondska i denna värld.

Jag bara väntar på att Sverige kommer att bli som Frankrike.
Stäng gränsen HELT, och deportera alla som missköter sig. Det finns nog med plats i Sibirien eller någon annan håla i Ryssland.
Citera
2011-05-26, 22:20
  #11
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
För att andra länders media inte mörkar skiten som svenska gör, så känns det som bluff?

Vilka andra länders media har publicerat det då? Varför skulle svenska media rapportera våldsbrott i Frankrike? Puffen innan kameran släcks ser ganska mild ut för att få kameran att slockna. Sedan ligger en "reporter" där med Max ketchupförpackning rinnande från munnen. I mitten av filmen kommer en textruta som beskriver vad som hänt sedan de arga muslimerna stängt av kameran. Ja det får mig att tro att det var regisserat. Om syftet med bluffen är att begränsa antalet religiösa dårar i Europa så sympatiserar jag dock med bluffen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback