Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-15, 22:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Ja, ni kommer att bli påkomna. Housekeeping-personalen som städar ert rum under dagtid kommer att se att det ligger en extra madrass på golvet - det krävs ingen kärnfysiker för att räkna ut att det antagligen bor tre personer i rummet. Housekeeping kommer att förmedla detta till receptionen som kommer att lägga till en "extra person"-avgift på rummet som ni blir tvungna att betala när ni checkar ut.

Tack för svar!

Men det gick alldeles utmärkt. Vi höll det snyggt och städat. Inga problem alls - Självklart inte optimalt dock och kanske inget jag orkar/vill göra om i framtiden.

Mvh Kapten
Citera
2017-03-23, 17:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seulement
Hej!

Har till sommaren tänkt att tågluffa genom Europa. Trots att vi har jobb, är tanken att leva snålt. En av grenarna i vårat snåla leverna tänkte vi kunde vara att boka ett dubbelrum - för att sedan slagga i det alla tre. No homo.

Jag frågade min far vad han tyckte om idén, varpå han fnös och sa att man inte kan göra så. Har han några belägg för påståendet? Jag förstår att man måste ha typ något passerkort för att få komma in, men ponera att man hade fått hemsläp: de kan väl ogärna neka en ung man en chans att ligga? Byt sedan ut denna kvinna mot min polare. Voilá.

Jag är medveten om att man säkert kan få en madrass utlagd på golvet, men en sparad krona är en tjänad krona..


Många hotell tar dessutom betalt för hemsläp. Man får således slanta upp för att man tar in en person till på rummet.

Sen beror det ju lite på från hotell till hotell. Ibland måste man gå förbi receptionen, då är det kört. Men finns det bakvägar etc så går det givetvis att smuggla in polaren.
Citera
2017-03-25, 05:39
  #15
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Ja, ni kommer att bli påkomna. Housekeeping-personalen som städar ert rum under dagtid kommer att se att det ligger en extra madrass på golvet...
Bara att hänga på "Do Not Disturb" skylten på dörren och skippa städningen.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1556447

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback