Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-26, 20:13
Avstängd
Tja

Vet inte om detta är det rätta forumet för ti-84, men jag försöker ändå.

Jag har råkat radera mitt OS i ti-84 plus och jag, smart nog som man är, struntat i att skapa en backup på det. Detta inträffade när jag försökte uppdatera miniräknaren med TI connect.
Nu får jag enbart fram en ruta där det står" Waiting... Please install operating system now."

Vet någon hur jag kan återställa miniräknaren?

Tacksam för svar.
Citera
2011-05-26, 20:27
Medlem
google?

Okay, get out the USB Cable that came with your TI-84, you will need it Later, If you don't have one, go to somewhere like radio shack and tell them you need a USB A to C cable. Go to Education.ti.com and get the newest OS, as well as the software to install it, plug the USB cable into the computer and calculator, initiate the transfer, and wait until the calculator finishes recieving the file. I think this should help. If not I will get back with a better one
Citera
2011-05-26, 20:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mangoloid
google?

Okay, get out the USB Cable that came with your TI-84, you will need it Later, If you don't have one, go to somewhere like radio shack and tell them you need a USB A to C cable. Go to Education.ti.com and get the newest OS, as well as the software to install it, plug the USB cable into the computer and calculator, initiate the transfer, and wait until the calculator finishes recieving the file. I think this should help. If not I will get back with a better one
Vilket program ska jag ladda ned? ti-connect vägrar ansluta min miniräknare till datorn.
Senast redigerad av Slooowdude 2011-05-26 kl. 20:44.
Citera
2011-05-27, 15:38
Medlem
Run3s avatar
TI Connect fungerar inte i något nyare än 32-bit Windows XP.
Citera
2011-12-15, 05:10
Avstängd
PerZerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
TI Connect fungerar inte i något nyare än 32-bit Windows XP.
Nu gör den tydligen det. Hade säkert gått i XP mode ändå
Citat:
TI Connect™ Software
For Windows®

TI Connect 1.6 requirements

Operating systems supported:
Windows® 7 (Home Premium/Ultimate/Enterprise) 32-bit & 64-bit, Windows Vista® (Home Premium/Ultimate/Business) 32-bit & 64-bit, Microsoft® Windows 98, 2000, and XP.

Browsers supported:
Microsoft Internet Explorer® 6.0 or later; Firefox® 3.0 or later; Safari® 3.0 or later.

Other requirements:
Internet connection
30 MB available hard-disk space

http://education.ti.com/educationpor...bid=1&topid=41
Senast redigerad av PerZerk 2011-12-15 kl. 05:13.
Citera
2011-12-15, 20:21
Medlem
Pröva olika USB-portar på datorn och se om du får till det. Det brukar vara lite struligt att få igång det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback