Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-26, 10:31
  #1
Medlem
Kutlans avatar
Hejsan. Allting började så bra för min del.

Jag studerar heltid vid Universitetet och nu när sommaren närmade sig med ilande fart så bestämde jag mig att söka lite jobb. Sökte en del jobb via Uniflex bemanning och kort därefter fick jag en intervju. Det var en gruppintervju och jag skötte mig bra (antar jag) då han ringde senare samma dag och sa att jag var anställd.

Åkte ut dagen efter till honom och skrev under alla papper, det var inga konstigheter. Efter vi hade skrivit under alla papper så blev jag och en annan kille ut skickade till företaget där vi ska arbeta. Kommer in dit och blir direkt satta i arbete. Jag jobbar då från 08:30 till 16:00. Klockan 16:00 har chefen redan gått och jag har bara två arbetskamrater med mig. Då frågar jag var jag ska lägga alla saker som jag använt i jobbet och dom visar mig lite lådor etc, så jag lägger ner sakerna och tänker inte mer på det. Nu är det fredag och jag åker hem och slappnar av över helgen.

På arbetsplatsen sa dom att dom skulle ringa upp mig för arbete (och jag vet att företaget har massor att göra) och mycket riktigt kontaktade dem mig på tisdagen denna veckan. Dock så var det inte jobb utan dom undrade var vissa saker hade tagit vägen?

Jag blev helt ställd, skulle aldrig sno företagets utrustning och sa att jag kan kolla i min ryggsäck men att jag är nästan helt säker på att jag inte fått med mig något hem. Rotade mycket igenom allt och hittade inget. Skrev då tillbaka det att jag inte hittade något och att jag är en hederlig människa och aldrig skulle stjäla något.

Idag en vecka sen min första dag på jobbet ringde jag för att kolla om mobilen kommit fram och se om det fanns något jobb. (hör hur folk arbetar för fullt i bakgrunden)

och jag får svar som "Nej, den har inte kommit fram." (med en slags kylig röst) och "Nej, det finns inga lediga tider. Vi återkommer till dig."

Vafan, jag skötte mig bra. Jobbade från morgon till kväll och ville inte ens ta lunch, jag kom bra överrens med de andra anställda och tog verkligen inga pauser/slappa eller dyl. Försökte imponera så gott jag kunde, men nu har allt gått åt helvete.

Edit: Vad ska jag göra? Ska jag ringa min chef och försöka prata med honom? Ska jag vända mig till Uniflex?
__________________
Senast redigerad av Kutlan 2011-05-26 kl. 10:35.
Citera
2011-05-26, 10:36
  #2
Medlem
Flippkids avatar
Om de andra såg att du la sakerna där de sa så har du ju vittnen på att du inte slarvat bort eller snott med dig grejerna. Dock finns det ju en möjlighet att du skulle kunnat tagit med dig de hem senare..but still. Förklara läget helt enkelt.
Citera
2011-05-26, 10:39
  #3
Medlem
Kutlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippkid
Om de andra såg att du la sakerna där de sa så har du ju vittnen på att du inte slarvat bort eller snott med dig grejerna. Dock finns det ju en möjlighet att du skulle kunnat tagit med dig de hem senare..but still. Förklara läget helt enkelt.

Yes. Jo, jag frågade dem var jag skulle lägga sakerna och la dem i olika lådor. :/ Men hur ska jag förklara mig? De anställda där lär vara på chefens sida...

Edit: Kan också tilläggas att det är en sak som fattas med ett värde på runt 500-1000 sek. Jag skulle aldrig sno något >_<
Citera
2011-05-26, 10:44
  #4
Avstängd
hyperactivesonics avatar
Prata öga mot öga med chefen, det är ganska enkelt att se om någon ljuger eller inte.

Jag har också blivit oskyldigt anklagad för att ha snott något. Tänkte en dag gå förbi jobbet och hämta mina dojor jag hade lämnat där, idioterna såg att jag bara hade träningskläder och skor bärandes, och nästa dag blev jag anklagad för att ha snott filmer från lagret.
Jävla idioter det finns i denna värld.

Det var VHS filmer för övrigt.
Citera
2011-05-26, 10:51
  #5
Medlem
Flippkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kutlan
Yes. Jo, jag frågade dem var jag skulle lägga sakerna och la dem i olika lådor. :/ Men hur ska jag förklara mig? De anställda där lär vara på chefens sida...

Edit: Kan också tilläggas att det är en sak som fattas med ett värde på runt 500-1000 sek. Jag skulle aldrig sno något >_<

Jobbig sits, men varför tror chefen att det är just du som har snott grejerna? Kan väl lika gärna vara någon av de andra anställda. Visserligen är du nyanställd och din chef har egentligen ingen aning om vad du är för person, så visst.
Citera
2011-05-26, 11:02
  #6
Medlem
Tomillidoms avatar
Jag skulle ju gått tillbaka till arbetsplatsen och försökt reda ut det med chefen.
Berätta för honom hur det ligger till och be dem personera som såg dig lägga tillbaka materialen att berätta för chefen att du inte har stulit någonting.
Hoppas det där reder ut sig
Men annars, vill du verkligen ha ett jobb där du vet att chefen inte kommer att lita på dig?
Jag skulle judock aldrig så tbx dit isf
Citera
2011-05-26, 11:11
  #7
Medlem
Kutlans avatar
Jag har 1 mån uppsägningstid och jag vill ha ett jobb. Hade inte sagt nej till ett annat om vi säger så men det beror främst på att det är grymt långt att pendla dit.

Jag ringde chefen (har var upptagen) men förklarade kort att jag aldrig skulle ta någonting och att jag vore grymt intresserad av fler pass. Får se hur det går
__________________
Senast redigerad av Kutlan 2011-05-26 kl. 11:15.
Citera
2011-05-26, 15:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kutlan
Hejsan. Allting började så bra för min del.

Jag studerar heltid vid Universitetet och nu när sommaren närmade sig med ilande fart så bestämde jag mig att söka lite jobb. Sökte en del jobb via Uniflex bemanning och kort därefter fick jag en intervju. Det var en gruppintervju och jag skötte mig bra (antar jag) då han ringde senare samma dag och sa att jag var anställd.

Åkte ut dagen efter till honom och skrev under alla papper, det var inga konstigheter. Efter vi hade skrivit under alla papper så blev jag och en annan kille ut skickade till företaget där vi ska arbeta. Kommer in dit och blir direkt satta i arbete. Jag jobbar då från 08:30 till 16:00. Klockan 16:00 har chefen redan gått och jag har bara två arbetskamrater med mig. Då frågar jag var jag ska lägga alla saker som jag använt i jobbet och dom visar mig lite lådor etc, så jag lägger ner sakerna och tänker inte mer på det. Nu är det fredag och jag åker hem och slappnar av över helgen.

På arbetsplatsen sa dom att dom skulle ringa upp mig för arbete (och jag vet att företaget har massor att göra) och mycket riktigt kontaktade dem mig på tisdagen denna veckan. Dock så var det inte jobb utan dom undrade var vissa saker hade tagit vägen?

Jag blev helt ställd, skulle aldrig sno företagets utrustning och sa att jag kan kolla i min ryggsäck men att jag är nästan helt säker på att jag inte fått med mig något hem. Rotade mycket igenom allt och hittade inget. Skrev då tillbaka det att jag inte hittade något och att jag är en hederlig människa och aldrig skulle stjäla något.

Idag en vecka sen min första dag på jobbet ringde jag för att kolla om mobilen kommit fram och se om det fanns något jobb. (hör hur folk arbetar för fullt i bakgrunden)

och jag får svar som "Nej, den har inte kommit fram." (med en slags kylig röst) och "Nej, det finns inga lediga tider. Vi återkommer till dig."

Vafan, jag skötte mig bra. Jobbade från morgon till kväll och ville inte ens ta lunch, jag kom bra överrens med de andra anställda och tog verkligen inga pauser/slappa eller dyl. Försökte imponera så gott jag kunde, men nu har allt gått åt helvete.

Edit: Vad ska jag göra? Ska jag ringa min chef och försöka prata med honom? Ska jag vända mig till Uniflex?


Jag tycker du ska gå dit och be att få snacka med chefen på stället i ett par minuter!
Citera
2011-05-27, 19:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kutlan
Hejsan. Allting började så bra för min del.

Jag studerar heltid vid Universitetet och nu när sommaren närmade sig med ilande fart så bestämde jag mig att söka lite jobb. Sökte en del jobb via Uniflex bemanning och kort därefter fick jag en intervju. Det var en gruppintervju och jag skötte mig bra (antar jag) då han ringde senare samma dag och sa att jag var anställd.

Åkte ut dagen efter till honom och skrev under alla papper, det var inga konstigheter. Efter vi hade skrivit under alla papper så blev jag och en annan kille ut skickade till företaget där vi ska arbeta. Kommer in dit och blir direkt satta i arbete. Jag jobbar då från 08:30 till 16:00. Klockan 16:00 har chefen redan gått och jag har bara två arbetskamrater med mig. Då frågar jag var jag ska lägga alla saker som jag använt i jobbet och dom visar mig lite lådor etc, så jag lägger ner sakerna och tänker inte mer på det. Nu är det fredag och jag åker hem och slappnar av över helgen.

På arbetsplatsen sa dom att dom skulle ringa upp mig för arbete (och jag vet att företaget har massor att göra) och mycket riktigt kontaktade dem mig på tisdagen denna veckan. Dock så var det inte jobb utan dom undrade var vissa saker hade tagit vägen?

Jag blev helt ställd, skulle aldrig sno företagets utrustning och sa att jag kan kolla i min ryggsäck men att jag är nästan helt säker på att jag inte fått med mig något hem. Rotade mycket igenom allt och hittade inget. Skrev då tillbaka det att jag inte hittade något och att jag är en hederlig människa och aldrig skulle stjäla något.

Idag en vecka sen min första dag på jobbet ringde jag för att kolla om mobilen kommit fram och se om det fanns något jobb. (hör hur folk arbetar för fullt i bakgrunden)

och jag får svar som "Nej, den har inte kommit fram." (med en slags kylig röst) och "Nej, det finns inga lediga tider. Vi återkommer till dig."

Vafan, jag skötte mig bra. Jobbade från morgon till kväll och ville inte ens ta lunch, jag kom bra överrens med de andra anställda och tog verkligen inga pauser/slappa eller dyl. Försökte imponera så gott jag kunde, men nu har allt gått åt helvete.

Edit: Vad ska jag göra? Ska jag ringa min chef och försöka prata med honom? Ska jag vända mig till Uniflex?


Haha inget att bry sig om. När jag sa upp mig från en lagertjänst hos studentconsulting så kontaktade de mig om att jag inte hade lämna tillbaka skor som jag hade fått i tjänsten. Jag sa bara att jag hade ställt dem i omklädningsrummet, sen brydde hon sig inte mer om det utan tackade bara för att jag sa det. Jag hade ju lämnat skorna där så.

har ni gemensamt rum där flera lägger sina grejer utan att det är låst så kan det ju bara så att nån vill sabba för dig, men snacka då med Uniflex om det i så fall. Varför skulle du vilja sno arbetskläder när du har en anställning och trivs med jobbet, vill jobba etc, givetvis så har de förtroende för detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback