Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-26, 10:31
  #1
Medlem
Kutlans avatar
Hejsan. Allting började så bra för min del.

Jag studerar heltid vid Universitetet och nu när sommaren närmade sig med ilande fart så bestämde jag mig att söka lite jobb. Sökte en del jobb via Uniflex bemanning och kort därefter fick jag en intervju. Det var en gruppintervju och jag skötte mig bra (antar jag) då han ringde senare samma dag och sa att jag var anställd.

Åkte ut dagen efter till honom och skrev under alla papper, det var inga konstigheter. Efter vi hade skrivit under alla papper så blev jag och en annan kille ut skickade till företaget där vi ska arbeta. Kommer in dit och blir direkt satta i arbete. Jag jobbar då från 08:30 till 16:00. Klockan 16:00 har chefen redan gått och jag har bara två arbetskamrater med mig. Då frågar jag var jag ska lägga alla saker som jag använt i jobbet och dom visar mig lite lådor etc, så jag lägger ner sakerna och tänker inte mer på det. Nu är det fredag och jag åker hem och slappnar av över helgen.

På arbetsplatsen sa dom att dom skulle ringa upp mig för arbete (och jag vet att företaget har massor att göra) och mycket riktigt kontaktade dem mig på tisdagen denna veckan. Dock så var det inte jobb utan dom undrade var vissa saker hade tagit vägen?

Jag blev helt ställd, skulle aldrig sno företagets utrustning och sa att jag kan kolla i min ryggsäck men att jag är nästan helt säker på att jag inte fått med mig något hem. Rotade mycket igenom allt och hittade inget. Skrev då tillbaka det att jag inte hittade något och att jag är en hederlig människa och aldrig skulle stjäla något.

Idag en vecka sen min första dag på jobbet ringde jag för att kolla om mobilen kommit fram och se om det fanns något jobb. (hör hur folk arbetar för fullt i bakgrunden)

och jag får svar som "Nej, den har inte kommit fram." (med en slags kylig röst) och "Nej, det finns inga lediga tider. Vi återkommer till dig."