• 1
  • 2
2011-05-26, 07:42
Medlem
svartmarknads avatar
Tanken slog mig idag tror ni det funkar och köra en vlcd "pulver" diet men istället för att blanda ut det med vatten så kör man kvarg "kisella" för proteinen skull och ev creatin tillskott. Med 6 portioner pulver så hamnar man ju på en 660 kalorier och med kvarg så skulle man kunna öka detta till en 1200-1500 kanske. Tror ni man kan behålla mer muskler och gå ner snabbare ?

Skriver från min telefon därav Mycket stavningfel och dålig meningsuppbygnad
Citera
2011-05-26, 08:50
Medlem
SiSeniors avatar
Du kommer definitivt gå ner långsammare i vikt på 1500kcal än på 660kcal om dagen. Sen hur mycket som består av muskelmassa och hur mycket som består av fett kan ingen svara på, eftersom de beror på flera olika faktorer.
Citera
2011-05-26, 08:58
Medlem
Reaper123s avatar
Ren VLCD: snabb viktnedgång
VLCD+kessella: en mindre snabb viktnedgång

Det säger sig självt om man räknar kalorierna. Vad som däremot är osäkert är vad den exakta skillnaden är när det gäller vad du kommer tappa i vikt av fett/muskler/vätska.

Jag hade (om jag nu verkligen måste köra pulver) ta kessella dieten tackvare att det blir ett betydligt högre intag av protein vilket bör underlätta processen att "bibeehålla" muskelmassan man har. Mest troligt kommer du ändå tappa muskelmassa, men som SiSenior säger är det många faktorer som spelar in här. Detta resulterar förstås i att viktnedgången på x kilo kommer ta ca 2ggr längre än att köra endast pulver!
Citera
2011-05-26, 10:01
Medlem
Beror på hur fet du är framförallt.

Är du normaltjock/smal så hade jag inte kört vlcd, eftersom det troligen kommer leda till stor muskelförlust. Skynda långsamt!

Är det 40 kg späck som ska bort så är VLCD absolut något gångbart, helst då innan du börjar styrketräna av någon större omfattning. Är det något som dödar motivationen till tung styrketräning så är det att minska i styrka ^^
Citera
2011-05-26, 12:47
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Beror på hur fet du är framförallt.

Är du normaltjock/smal så hade jag inte kört vlcd, eftersom det troligen kommer leda till stor muskelförlust. Skynda långsamt!

Är det 40 kg späck som ska bort så är VLCD absolut något gångbart, helst då innan du börjar styrketräna av någon större omfattning. Är det något som dödar motivationen till tung styrketräning så är det att minska i styrka ^^

Som nybörjare kan du öka i styrka trots ett stort kcalunderskott.
Citera
2011-05-26, 14:56
Medlem
True that, men att som nybörjare ändra sin livstil från:

average mat, noll träning och övervikt till:

nitisk kosthållning, hård styrketräning och viktnedgång

är som att be om att gå in i väggen tämligen fort.

Därför föreslår jag att göra en sak i taget, viktnedgång först (helhjärtat) och sedan börja fokusera på muskler.

I sak har du naturligtvis rätt dock.
Citera
2011-05-26, 15:05
Medlem
nikenboles avatar
Skulle definitivt lagt 1600kcal på annat än att blanda kesella med vidrig måltidsersättning.
Citera
2011-05-26, 16:30
Medlem
svartmarknads avatar
Okej grappar tack för hjälpen, gör så att jag kör 660kcal pulver och tränar lugn styrke träning på gymmet tills jag har nått en nöjd nivå sen kör jag hårt !
Citera
2011-05-26, 18:00
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartmarknad
Okej grappar tack för hjälpen, gör så att jag kör 660kcal pulver och tränar lugn styrke träning på gymmet tills jag har nått en nöjd nivå sen kör jag hårt !

Jag kör lite samma sak , fast jag blandar med proteinpulver. Om man ser på vad VLCD innehåller så är det redan mkt protein, men lite extra skadar inte. Satsar väl på att få i mig ca 3-4g protein per kg varje dag. Sedan äter jag ordentligt innan varje träningspass då jag tränar mkt tungt (8-10 rep - 3 sets) och tar en gainer efter det. Gymmar 3 dagar i veckan, lång jogging (minst en timme konstant långsam jogging) alla andra dagar och en vilodag. Gör också en 8 min "6-pack" övning de flesta dagar för att bevara magmuskler. Vi får se hur det slutar. Satsar väl på att se så bra ut som möjligt under sommaren och börja bygga på allvar när hösten anländer.
Jag önskar dig lycka till svartmarknad, du får följa upp hur det går!
Citera
2011-05-26, 19:44
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Jag kör lite samma sak , fast jag blandar med proteinpulver. Om man ser på vad VLCD innehåller så är det redan mkt protein, men lite extra skadar inte. Satsar väl på att få i mig ca 3-4g protein per kg varje dag. Sedan äter jag ordentligt innan varje träningspass då jag tränar mkt tungt (8-10 rep - 3 sets) och tar en gainer efter det. Gymmar 3 dagar i veckan, lång jogging (minst en timme konstant långsam jogging) alla andra dagar och en vilodag. Gör också en 8 min "6-pack" övning de flesta dagar för att bevara magmuskler. Vi får se hur det slutar. Satsar väl på att se så bra ut som möjligt under sommaren och börja bygga på allvar när hösten anländer.

Finns definitivt bättre alternativ än gainer efter träning vid viktnedgång, whey-80 t.ex.

Din magmuskulatur kommer inte att försvinna.
Citera
2011-05-27, 06:48
Medlem
svartmarknads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus

Aa detta skall absolut följas upp !

130g protein
68g kolisar
1250 kcal
62,5g fett vad tror ni om det här dags intaget ?
Citera
2011-05-27, 09:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartmarknad
Aa detta skall absolut följas upp !

130g protein
68g kolisar
1250 kcal
62,5g fett vad tror ni om det här dags intaget ?

Hur mycket väger du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in