Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-25, 16:13
  #1
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Satt nyligen och spelade lite på min dator när ett felmeddelande visades och spelet minimerades. Jag vill minnas att det stod någonting i stil med att någon fil inte kunde hittas eller att filnamnet hade ändrats, jag är i alla fall helt säker på att det var någon fil i "Appdata". Jag hann dock inte läsa meddelandet innan datorn kraschade och startade om till "Startup repair". Har kört igenom repairen flera gånger, men utan resultat.

Nu är min fråga, vad ska jag göra?

MVH
Citera
2011-05-25, 16:54
  #2
Avstängd
ikosaedris avatar
konstigt att startup repair inte skulle fungera... den kan ju även återställa din dator till en tidigare tidpunkt då den fortfarande fungerade.

annars är det väl bara ominstalllera windows med din recovery partition eller DVDs.

har du testat om felsäkert läge fungerar förresten?

vart köpte du din dator?
Citera
2011-05-25, 21:38
  #3
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
konstigt att startup repair inte skulle fungera... den kan ju även återställa din dator till en tidigare tidpunkt då den fortfarande fungerade.

annars är det väl bara ominstalllera windows med din recovery partition eller DVDs.

har du testat om felsäkert läge fungerar förresten?

vart köpte du din dator?

Jag var lite väl snabb med att fråga. Problemet var ganska lätt att lösa, trots att jag aldrig gjort det förr.
Jag lade över Ubuntu Live CD på en USB-sticka, backupade alla viktiga filer och håller just nu på att ominstallera datorn.
Tack ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback