Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2005-08-20, 18:11
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greger45
Var själv (är) riktigt jävla dålig i kastgrenar. Kom troligen inte över 35m. Spjut ska vi inte skriva om. Slungboll därimot var jag hyfsad i.

spjut är som sagt svårt, jag fick aldrig nån balans i kasten så de vände aldrig i luften så de kunde sätta sig med spetsen i marken.
Citera
2018-03-01, 19:50
  #86
Medlem
Joelfrogs avatar
Kast med lite boll tror jag att jag kasta 15 meter kanske när jag gick i 6:an
Kula stötte jag nog 4,5 meter
Längdhopp hoppade jag 3.05
Höjdhopp 1.20
60 meter ungefär 10 sekunder
1000 meter var jag dock iallafall bäst i klassen
Citera
2023-08-11, 12:58
  #87
Medlem
jag har i alla fall rekordet i min skola. rakt över hela planen och in i rektors glasruta. 76 meter till rutan. men jag var ovanligt stor och stark som barn. bond pojke.
pratar i bland om det med andra som gick i skolan fint minne
Citera
2023-08-11, 13:04
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deer-Hunter
Kast med liten boll tycker jag va den roligaste "grenen" när det var idrott i skolan, för då vann jag alltid. Tycker det är synd att en sån fysisktkrävande gren försvinner efter mellanstadiet. Det borde vara en OS-gren!! jaja skitsamma hur långt kastade ni när ni gick i mellanstadiet? Själv så vet jag att jag kastade över 70 meter i 6:an.

Haha, för min del ersattes "kast med liten boll" av kulstötning, när man började högstadiet..

Alltså en riktig OS-gren..
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback