2011-08-30, 22:10
Medlem
Jimmysws avatar
Någon som vet om dessa är "gröna"? smidigt med tobak på samma sida..
http://www.winestore.ee/
Citera
2011-08-31, 09:58
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmysw

Bra fråga faktiskt. En jävla massa god öl i alla fall och ett ovanligt ölsortiment. Ganska dyra också, 113 kronor för en låda Mariestad Export, 110 kronor för en låda Norrlands Guld Export och en 101 kronor för en låda Saku som för övrigt får vilken smaklök som helst att må fantastiskt bra.

Men som jag förstod det så skickar dom inte varor, eller har missat jag något?
Citera
2011-08-31, 11:08
Medlem
Var o hämtade min beställning idag hos bussgods. Tog en mindre beställning för o testa, så 2 likörer 3 ROM o 2 plattor öl. Har för mig att jag beställde den 10e o fick de idag, inte alls för lång tid tycker jag

Beställde från sprit o vin
Citera
2011-08-31, 12:24
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayu
Var o hämtade min beställning idag hos bussgods. Tog en mindre beställning för o testa, så 2 likörer 3 ROM o 2 plattor öl. Har för mig att jag beställde den 10e o fick de idag, inte alls för lång tid tycker jag

Beställde från sprit o vin
Mina paket kom ochså idag; Beställde 12/8 från Bodegashop(Spanien) med Transaver. 19 dagars leveranstid är jag gott nöjd med, för med Locadi tog det nästan 3 gånger längre tid [53 dagar] senast (dessutom är Locadi dyrare + större risk åka fast i tullkontroll)..
Citera
2011-08-31, 18:25
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Bra fråga faktiskt. En jävla massa god öl i alla fall och ett ovanligt ölsortiment. Ganska dyra också, 113 kronor för en låda Mariestad Export, 110 kronor för en låda Norrlands Guld Export och en 101 kronor för en låda Saku som för övrigt får vilken smaklök som helst att må fantastiskt bra.

Men som jag förstod det så skickar dom inte varor, eller har missat jag något?
Jag mailade dom å svaret jag fick var att dom inte får skicka varor till Sverige Man kunde tydligen endast förhandsboka via hemsidan...
Citera
2011-08-31, 18:28
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Mina paket kom ochså idag; Beställde 12/8 från Bodegashop(Spanien) med Transaver. 19 dagars leveranstid är jag gott nöjd med, för med Locadi tog det nästan 3 gånger längre tid [53 dagar] senast (dessutom är Locadi dyrare + större risk åka fast i tullkontroll)..
Tycker du att 19 dagar är en bra leverans tid? Dom gånger jag har beställt via Vingrossen med fraktbolaget WEGO så har det MAX tagit 7 dagar
Citera
2011-08-31, 21:12
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Tycker du att 19 dagar är en bra leverans tid? Dom gånger jag har beställt via Vingrossen med fraktbolaget WEGO så har det MAX tagit 7 dagar
Från Spanien är 19 dagar O.K. Självfallet kan man få varor hem tidigare med andra butiker/fraktbolag, men prioriterar pris (whisky till 95:-/liter inkl. frakt får man endast från Bodegashop...)
Citera
2011-09-01, 17:06
Medlem
fanzaas avatar
Är det helt lagligt att beställa från dessa sidor? Med tanke på att systemet ska vara de enda som får sälja i Sverige.
Och levereras alkoholen direkt till dörren?
Citera
2011-09-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanzaa
Är det helt lagligt att beställa från dessa sidor? Med tanke på att systemet ska vara de enda som får sälja i Sverige.
Och levereras alkoholen direkt till dörren?
Ja det är bara systemet som får sälja i Sverige, men det är inte olagligt att beställa från andra länder.
Fast om tullen kollar ens paket åker man på att betala skatt på skiten, fast med rätt fraktbolag är chansen att man får sitt paket kollat väldigt liten.

Aretthom, Vinsajten och Vingrossen är bra alternativ om du ska beställa.
Citera
2011-09-03, 07:33
Medlem
Jag gjorde en testbeställning från Sprit o vin. Funkade hur bra som helst, men det tog tre veckor ungefär. Fastnade inte i tullen heller.

Enda problemet är att spriten är försvinnande god...

.
Citera
2011-09-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Jag gjorde en testbeställning från Sprit o vin. Funkade hur bra som helst, men det tog tre veckor ungefär. Fastnade inte i tullen heller.

Enda problemet är att spriten är försvinnande god...

.

Beror ju på vilket Fraktbolag man har ,
kan välja mellan

TSD Freight använder sig av Bussgods
DHL
UPS
Citera
2011-09-05, 12:08
Medlem
Citat:

Nej. Uthämtning av varor sker i butiken. rätt dyr är det med !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in