Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-04, 19:37
  #2017
Medlem
frank_pes avatar
Fick mail från Spritbox att gjort lite förändringar men dom skrev detta "Våra produkter är nu det billigaste." som jag inte riktigt kan hålla med om men visst dom har bättre priser.
Ser också att dom slutat sälja öl men börjat med godis
Citera
2013-01-05, 20:03
  #2018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Första beställning hos Scanbolaget; Funkade alldeles utmärkt Hade lite tråkigt Julafton/morgon, så skickade iväg en beställning; Packad färdig första vardag efter jul; 27/12, och Transaver plockade upp samma dag Sedan Nyårshelgen har varit Lör-Tis, var första möjliga leveransdatum idag (2/1-2013) och Posten levererade mina paket idag Dryga 2 dygn på transport (vardagar) är inte illa? Så då borde det vara bevisad att Transaver är lika snabb som E-Box (och snabbare än dom flästa andra fraktbolag). Jag rekommenderar dock E-Box om du beställer från Vinsajten; dom har lite bättre pris än Transaver [annars är det identiskt; båda använder DHL Weltpack]

Citera
2013-01-05, 20:45
  #2019
Medlem
Vilken hemsida har den billigaste 0,7 liter vodkan?

Tacksam för svar
Citera
2013-01-05, 21:48
  #2020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Vilken hemsida har den billigaste 0,7 liter vodkan?

Tacksam för svar

http://www.scanbolaget.com/sv/artikl...ria-vodka.html

http://www.bodegashop.com/spirits/svenzka-vodka-1510

http://www.tegalob.com/sprit/vodka.html
__________________
Senast redigerad av jesper19031967 2013-01-05 kl. 21:55.
Citera
2013-01-05, 22:48
  #2021
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Vilken hemsida har den billigaste 0,7 liter vodkan?

Tacksam för svar
Varför vill du ha 70 cl flaska när man tjänar mer på större mängd?
Citera
2013-01-06, 04:03
  #2022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Varför vill du ha 70 cl flaska när man tjänar mer på större mängd?

fan vad du är ofta i den är tråden
Citera
2013-01-07, 17:00
  #2023
Medlem
Tänkte ställa en fråga angående leveransen till Sverige, som någon kanske vet svaret på. Är det möjligt att få det levererat till närmsta postombud, alltså inte direkt hem till en själv? Skulle vara väldigt skönt då mina föräldrar inte skulle gilla det direkt, utan lättast blir att hämta ut själv och sedan ha på ett lämpligt ställe. Sedan undrar jag om det spelar någon roll att man är under 20 år? Är själv 18 år och har sett att en del hemsidor skriver om 20-årsgräns, men kollas det verkligen så noga?

Tack på förhand!
Citera
2013-01-07, 21:32
  #2024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaxmoraHood
Tänkte ställa en fråga angående leveransen till Sverige, som någon kanske vet svaret på. Är det möjligt att få det levererat till närmsta postombud, alltså inte direkt hem till en själv? Skulle vara väldigt skönt då mina föräldrar inte skulle gilla det direkt, utan lättast blir att hämta ut själv och sedan ha på ett lämpligt ställe. Sedan undrar jag om det spelar någon roll att man är under 20 år? Är själv 18 år och har sett att en del hemsidor skriver om 20-årsgräns, men kollas det verkligen så noga?

Tack på förhand!

ja det är möjligt, du kan beställa hemleverans med

Transaver.se
Formica Parcel
E-Box Delivery
ABCExpress.se

och be om hemleverens och skriva

xxxxx
c / o xxxx postombud
xxx
xxx xx xxxxxx

det borde fungera!
Citera
2013-01-07, 21:40
  #2025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaxmoraHood
Tänkte ställa en fråga angående leveransen till Sverige, som någon kanske vet svaret på. Är det möjligt att få det levererat till närmsta postombud, alltså inte direkt hem till en själv? Skulle vara väldigt skönt då mina föräldrar inte skulle gilla det direkt, utan lättast blir att hämta ut själv och sedan ha på ett lämpligt ställe. Sedan undrar jag om det spelar någon roll att man är under 20 år? Är själv 18 år och har sett att en del hemsidor skriver om 20-årsgräns, men kollas det verkligen så noga?

Tack på förhand!

Kan inte tänka mig 20-årsgränsen är så noga, jag har inte uppgett mitt personnr när jag handlat och eftersom i teorin de på posten/postombudet inte ska/behöver veta vad som är i paketet så borde dom rimligen inte kolla något annat än att det är du som står som adressat som hämtar ut varorna.
Citera
2013-01-07, 22:42
  #2026
Medlem
.
__________________
Senast redigerad av SECRET_AREA 2013-01-07 kl. 23:03.
Citera
2013-01-08, 17:02
  #2027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daveace
Kan inte tänka mig 20-årsgränsen är så noga, jag har inte uppgett mitt personnr när jag handlat och eftersom i teorin de på posten/postombudet inte ska/behöver veta vad som är i paketet så borde dom rimligen inte kolla något annat än att det är du som står som adressat som hämtar ut varorna.

På vilken sida handlade du? Och med vilket fraktsätt?
Citera
2013-01-08, 17:38
  #2028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preature
Detta borde vell fungera om man är 18 år eller? hur ser paketet ut står det att de innehåller sprit eller är det som ett helt vanligt där det bara står ömtåligt? För i vanliga fall har vell postgubben inte en aning om vad paketet inehåller eller?

Har bara beställt ifrån vingrossen några gånger och det har alltid varit en helt vanlig pappkartong med en ömtåligt etikett på. ser ut som ett helt vanligt paket
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback