2012-09-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Om du vågar riskera att tullen gör beslag så har Sprit & Vin billig frakt med TSD Freight men dom har fastnat flera gånger och tar lång tid för leverans.
Det kan också löna sig att beställa öl från Eudrinks om du bor i eller i närheten av Göteborg.

Aretthom har ju bäst fraktpris annars på 229:- för 30kg men i dagsläget säljer dom ganska dyr öl tyvärr, tänkte jag skulle maila dom och höra om det finns planer på billigare sorter i mindre burkar / flaskor.

Fortfarande inte lönsamt om man vill beställa 5-10 flak öl?
Eller finns det några sidor som har billigare frakt nu för tiden?
Har kört SoV en gång när de hade kampanj, men det känns lite riskabelt...
Citera
2012-10-01, 08:26
Medlem
PegGans avatar
Ringde just en av skatteverkets jurister, frågade lite om eventuell överklagan men han hade haft dessa ärenden i 8 år och vad han visste hade ingen fått tillbaka sina pengar under den tiden Känns väl som att det bara är till att betala och sura med lite dyr sprit i glaset!
Citera
2012-10-01, 23:23
Medlem
Trist med extra avgifter
Senast redigerad av SECRET_AREA 2012-10-01 kl. 23:32.
Citera
2012-10-02, 18:55
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Fortfarande inte lönsamt om man vill beställa 5-10 flak öl?
Eller finns det några sidor som har billigare frakt nu för tiden?
Har kört SoV en gång när de hade kampanj, men det känns lite riskabelt...
Nä inte vid så liten mängd men skrev om att det kan löna sig från Vinsajten här.
Citera
2012-10-03, 00:12
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleankasbror
Jag vill bara lämna meddelandet att jag har handlat från den nya sidan spritbox.com och jag måste säga att deras supportbemötande var otroligt bra! de har livechat direkt på sidan nästan varje dag och leveransen har tagit 4-5 dagar alla tre gångerna jag har beställt! otroligt bra! jag bad dem dessutom i deras live support att jag ville ha en specifik produkt i sortimentet inom en viss framtid och det tog 5 minuter innan det var inlagt på hemsidan, på en söndag!! Jag kan absolut lägga ett gott ord för dem!
lite väl mycket superlativ....det är din sida va??.....
Citera
2012-10-03, 18:22
Medlem
Augustbeasts avatar
Hur lång tid tog det för er att få era varor från Vinosencasa.com?
Citera
2012-10-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
lite väl mycket superlativ....det är din sida va??.....

Nope!

Om du kollar någon sida tidigare så är det en medlem, felix78, som skriver och frågar om just den specifika sidan. Och felix78 och undertecknad är samma person.

Jag skrev och ifrågasatte ett redan postat reklaminlägg, men bestämde mig för att göra en testbeställning eftersom att någon var tvungen att vara först på en ny sida! bra gick det iallafall. (y)
Citera
2012-10-05, 17:58
Medlem
.
Citera
2012-10-05, 18:30
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleankasbror
Nope!

Om du kollar någon sida tidigare så är det en medlem, felix78, som skriver och frågar om just den specifika sidan. Och felix78 och undertecknad är samma person.

Jag skrev och ifrågasatte ett redan postat reklaminlägg, men bestämde mig för att göra en testbeställning eftersom att någon var tvungen att vara först på en ny sida! bra gick det iallafall. (y)

Layouten på spritbox.com gör det inte direkt till något seriöst alternativ. Inte heller hittar jag någon som helst information (kanske är blind).

Men sen lyckades jag hitta efter lite klickande på sidan

Citat:
Spritbox.com rekommenderar transportbolagen Box Expressen, vars affärsidé är att hjälpa privatpersoner att frakta hem varor från olika länder i Europa. Du kan även beställa frakten genom UPS eller annan transportör.
Citera
2012-10-07, 13:35
Medlem
Vet inte riktigt om det är rätt tråd att fråga men om någon från USA skickar mig en flaska whisky som jag betalar för som gåva eller liknande, finns det någon risk att åka på skatt/tull?

Edit: Jag ser att man åker på punkskatt och moms även om det skickas som gåva. Dåligt.
Senast redigerad av Phyrex 2012-10-07 kl. 14:32.
Citera
2012-10-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyLittleHero
Är det någon som har någon erfarenhet av att beställa från drinkology.de?

De anlitar UPS för frakten och har rätt stort sortiment/mkt udda sorter.

Frakt:
6 flaskor - 20,00 €
12 flaskor - 25,00 €
24 flaskor - 50,00 €
36 flaskor - 75,00 €

Tack på förhand (och ja, jag har sökt efter detta här innan, men får inga träffar alls på drinkology).

Har beställt därifrån, dom har bra sortiment och det går snabbt att få det. Mycket bra ställe!
Citera
2012-10-08, 17:57
Medlem
Det här med Vinsajten.com och E-box som skulle vara så bra, snabbt och smidigt... Visst, beställningen var väldigt smidig och pengarna drogs väldigt snabbt, men fortfarande nu efter tio (arbets)dagar väntar jag på leverans!

Först låg ordern i sex dagar i väntan på behandling, sedan blev den skickad och har alltså varit på väg i fyra dagar.

Ja, jag vet att i det stora hela är det inte någon längre tid att snacka om överhuvudtaget än så länge, men "snacket" gick ju att det bara skulle ta 2-5 dagar. Dessutom är jag törstig nu!

Det är en dag imorgon också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in