Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2011-05-24, 14:23
  #1
Medlem
Ålder: 23
Dos: 15-20mg rökt i bong
Erfarenheter: Svamp, 4-ho-met (100mg+), 5-meo-mipt, lustgas.



Detta utspelade sig för ca åtta månader sedan, men väljer att skriva om detta nu då jag tycker det är ont om rapporter på 5-meo-dmt.

5-meo-dmt är en underbar drog som med stor sannolikhet förändrar ens syn på livet. 5-meo-dmt har garanterat bidragit till den människa jag är idag, även om jag idag kanske hade behövt ännu en tripp för att återminnas om hur värdefullt livet är och om hur små vi människor är i det stora hela.

Efter att många år ha varit intresserad av- och sugen på att testa n,n-dmt så hade jag uppmärksammat att rc-expressen fått in 5-meo-dmt. En substans som på ett sätt sägs skilja sig markant från n,n-dmt, men samtidigt visar hur makalöst långt man kan försvinna. Jag hade testat på en n,n-dmt extraction ett år tidigare men misslyckats fatalt så nu när rc-expressen fått in 5-meo-dmt var det ett utmärkt tillfälle att flyga iväg utan komplicerade extraktionsmetoder.

Jag, som är väldigt exalterad, sitter I soffan bredvid min något nervösa flickvän. I rummet spelas Entheogenic – Light Ocean Blue som är satt på repeat. Framför oss ligger en påse med vita kristaller som vi ovetande om snart ska separera själen från kroppen. Vi häller ut innehållet som är uppvägt till 100mg på locket till vågen. Med hjälp av mitt forex kort delar jag först högen i tre delar och sedan varje sådan hög i två. Nu ligger där ca 15-20mg i varje hög framför oss. Min flickvän har valt att testa först och jag assissterar henne genom att hålla och tända den kristallfylda bongen. Hon tar två stora bloss som hon håller inne I uppskattningsvis 15 sekunder var. Hon halvligger I soffan med slutna ögon. Hennes ben rör sig okontrollerat och hon är flera gånger nära på att välta ut brickan med resterande 5-meo-dmt. Lyckligtvis är jag i nyktert tillstånd och kan tillrättavisa hennes kropp. Jag observerar henne noga och det ser ut som om alla känslor överöser henne på en och samma gång. Kroppen rör sig som om hon inte vet var hon ska bli av och då och då skrattar hon till lite och har världens smil på läpparna. När hon vaknar upp säger hon något I stil med att det var den starkaste eufori hon någonsin känt. Vi pratar inte så mycket om det utan börjar fylla bongen, för nu var det min tur att testa!

Denna gången ligger vi i sängen för bästa komfort och för att undvika välta ner saker. Hon för bongen till mitt ansikte och jag suger in. Röken har en väldigt annorlunda smak, men är faktiskt väldigt len mot halsen. Jag håller inne så länge jag kan och känner att jag börjar försvinna. Jag lägger mig ner och stänger ögonen. Upplevelsen var intensiv, men jag känner hela tiden att jag kan referera till musiken. Även om jag för tillfället inte befinner mig i rummet så hör jag hela tiden musiken. Jag vet innerst inne att det är musik som spelas. När jag kommer tillbaka diskuterar jag detta med min flickvän och hon menar på att så var det inte alls för henne. Jag hade inte fått i mig tillräckligt helt enkelt.

Jag - såklart en aning besviken - bestämmer mig för att testa igen då tolerans på 5-meo-dmt inte ska vara något problem. Med en nyladdad bong ligger vi återigen i sängen och hon tänder medans jag drar in för allt vad lungorna klarar. Hon peppar mig att hålla inne och jag känner redan hur jag börjar försvinna. Efter att ha blåst ut första blosset sätter hon direkt bongen till mitt ansikte och säger sug. Jag förstod inte så mycket, men lyckades på något sätt suga i mig ett andra bloss. När jag blåste ut detta bloss har jag ingen aning om för då var jag längre inte kvar I rummet.

Det jag nu ska försöka beskriva finns det inte ord till i SAOL. För att få en klar bild över vad jag och min flickvän upplevde så måste man uppleva det själv.

Man kan tänka sig att jag var djupt inne i min egen kropp. Jag var en liten, liten cell tillsammans med alla andra celler.

Man kan även tänka sig att själen separerade från kroppen där själen är medvetandet och kroppen står för behandling av all information, syn etc. Att jag som människa existerade visste jag inte. Att världen existerade visste jag inte. Jag visste ingenting - jag bara kände. Jag kände en enighet med allt. Jag var I ett oändligt färglöst utrymme. Det enda jag “såg” var vitt. Jag trodde inte att jag skulle befinna mig där hela livet – jag visste det. Det är såhär det är. Det var som att vara en klump energi samlad med alla annan energi som existerar, som minuten innan big bang. Kanske är det såhär när man dör? Känslan bestod både av eufori och rädsla, en känsla som jag aldrig någonsin känt förut.

När jag vaknade upp pratade jag mycket om universum och livet. Jag pratade med min flickvän om upplevelsen och tydligen hade jag haft öppna ögonen emellanåt, något jag var helt ovetande om. Hon berättade även att jag såg livlös ut i ögonen.

Vad man än väljer att tro på i livet så är livet otroligt. Även om det bara var substansen i kroppen som “spelade ett spratt” så är det helt otroligt makalöst att vi är kapabla att uppleva det jag upplevde.

Detta är ingen drog man tar ofta. Min flickvän menade efter ruset (och dagarna efter) på att detta gör jag inte igen på flera månader. “Varför?” frågade jag. “Du har ju aldrig känt sådan eufori som då?”. “Inte sådan rädsla heller” svarade hon.

Jag höll och håller med henne helt och hållet. Nu har det däremot gått åtta månader och jag är sugen igen. Att vara med om det jag upplevde är något jag rekommenderar alla. Inte för att det är särskillt skönt under ruset, men när man kommer tillbaka är det som att vara pånyttfödd. 5-meo-dmt är inte helgknark att ha kul på – det är ett verktyg. Ett verktyg som känslomässigt visar hur små vi är i det stora hela och hur viktigt livet är. Ett verktyg som ger färg åt ordspråket “behandla andra som du själv vill bli behandlad”.
Citera
2022-09-13, 12:45
  #2
Medlem
En riktig tripprapport med bra budskap! 5/5
Citera
2023-02-11, 04:13
  #3
Avstängd
Är inte 5-meo-dmt det som kommer ifrån paddan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback