2011-05-24, 12:49
Medlem
Askels avatar
Hej. Nu r det s att jag skall ka p bilsemester med 5 st andra. Vi kommer att behva en ganska stor bil, helst fyrhjulsdriven men det utbudet r inte jttestort om man vill hamna i en ngorlunda rimlig prisklass.

Min frga r ganska enkel och riktad till de som har erfarenhet av en Chevrolet Tahoe.

Hur mycket plats blir det ver i bilen om man r 6 personer ?
( relativt mycket packning) Det r svrt att f en bra bild ver hur den ser ut inuti d alla bilder r tagna med olika linser som fr bilen att se vldigt stor ut ( men kollar man p bilder utifrn ser det ut som bakluckan sitter nstan precis bakom den bakersta raden)

r det en bekvm bil?

Eller ska man istllet hyra en lite strre minivan ( typ astro van) eller ngot i den stilen och skippa fyrhjulsdriften, som trots allt kan vara ndvndig om man befinner sig p lite smre grusvgar .
Citera
2011-05-24, 14:24
Medlem
plaskets avatar
En ttasitsig Tahoe rymmer 460 liter bagage.
Citera
2011-05-24, 17:24
Medlem
Kalle-Dussins avatar
En Tahoe r inget annat n en halv Suburban. 6 per ker gott i tv soffor men vissa av bilarna har "bucket seats" / Kaptensstolar och d tre stolsrader. Tredje raden r lite lagom trng redan p Suburban och i en Tahoe som r typ meter kortare r det inte skoj att ka lngre strckor ifall man r fullvuxen.

GMC:s systermodeller heter Yukon och Yukon XL.

Jag har gt en 2006 Yukon XL s det r egen erfarenhet som talar.

Bil med bucket seats fram och tv soffor bak: http://www.blocket.se/dalarna/Chevro...__34052766.htm

Yukon XL: http://www.blocket.se/stockholm/Chev...L_29281822.htm
Senast redigerad av Kalle-Dussin 2011-05-24 kl. 17:28.
Citera
2011-05-24, 19:13
Medlem
Askels avatar
Tack s mycket fr svaren.

Vad det gller att man fr in 480 l bagage samt 8 platser i en Tahoe stller jag mig lite tveksam till.. Kollar man p bilder ser det ut som den sista stesraden slutar ca 2 dm framfr bakluckan =/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in