Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-24, 10:26
  #1
Avstängd
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=6181436

Placerar den i aktuella brott eftersom jag antar att polisen inte vore inblandade om man inte anser att någon kriminell verksamhet pågår.

Polisen har alltså slagit till mot, vad jag förmodar är, vänsterslödder som bråkar angående genmodifierad potatis. Detta gillas, givetvis.
Detta följer vi med spänning.
Kommer populäraktivisterna att åtalas? Dömas?

Märk väl att dessa sannolikt kallas "aktivister" för att dom är vänsterorienterade. Hade vederbörande varit högerorienterade hade det varit nazister eller högerextrema kriminella grupperingar.
Nåväl, blir det rättvisa?
Citera
2011-05-24, 10:52
  #2
Avstängd
Någon som har koll på vilka potatisterrorister det kan vara frågan om som plockats in?
Kommer dessa tillåtas gråta ut i media och uppmålas som offer i samband med eventuellt åtal?
Värt att nämnas är att många lokaltidningar har som policy att inte låta gärningsmän/misstänkta brottslingar komma till tals om dessa inte är offentliga personer.
Citera
2011-05-24, 11:00
  #3
Medlem
Guesswhoiams avatar
Stackars potatisar som blir modifierade!

Blir det något slags åtal är det troligtvis endast dags böter.
Citera
2011-05-24, 15:31
  #4
Medlem
Bockstensmannens avatar
Jasså även Greenpeace är "vänsterslödder" nu enligt Flashbacks egen PK-ism, det var som fan. Senast jag kollade var denna gruppering snarare grön än röd. Är inte Amnesty internetional också kommunister? Förövrigt finns det risker med genmodifierade grödor, det har inget med höger och vänster att göra utan med vetenskap
Citera
2011-05-24, 15:52
  #5
Medlem
sirVandalots avatar
Bra gjort av sheriffen att tvåla till det jävla kommunistpacket, synd bara att dom förmodligen inte för några straff att räkna med.
Citera
2011-05-24, 18:40
  #6
Avstängd
Bannadkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirVandalot
Bra gjort av sheriffen att tvåla till det jävla kommunistpacket, synd bara att dom förmodligen inte för några straff att räkna med.

haha what, på vilket sätt är dom kommunister?

Tycker du Stalin vörmade mycket för naturfrågor eller???
Citera
2011-05-24, 23:48
  #7
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Jasså även Greenpeace är "vänsterslödder" nu enligt Flashbacks egen PK-ism, det var som fan. Senast jag kollade var denna gruppering snarare grön än röd. Är inte Amnesty internetional också kommunister? Förövrigt finns det risker med genmodifierade grödor, det har inget med höger och vänster att göra utan med vetenskap

Citat:
Ursprungligen postat av Bannadkille
haha what, på vilket sätt är dom kommunister?

Tycker du Stalin vörmade mycket för naturfrågor eller???
Miljöpartiet är det rödaste partiet i riksdagen. Greenpeace vet jag ingenting om men miljötalibaner brukar vara röda generellt.
Citera
2011-05-25, 08:32
  #8
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0pkvast
Miljöpartiet är det rödaste partiet i riksdagen. Greenpeace vet jag ingenting om men miljötalibaner brukar vara röda generellt.
Skitsnack, MP är minst rött av S+V+MP. Vet du över huvud taget något om vad som anses vara klassisk "röd" politik? Självklart finns det vänster respektive högerfraktioner inom MP men att partiet är rödast i riksdagen, nej nej
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback