2011-05-24, 18:00
Medlem
KPisce89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forness
Om killar är så bra, så varför blir ni inte bögar hela bunten istället?

Tja för mig äcklas jag av dom rent fysiskt. Finns inget hos en kille som attraherar mig sexuellt.
Möjligt att vissa drag kan vara snyggt, typ rutig mage tex men det är ju för att jag vill ha det för att kunna attrahera kvinnor alltså är det mest det som styr. Hade kvinnor generellt tyckt att en stor, svullen ölmage vart bland det sexigaste som fanns så hade jag nog kämpat för det istället. Poängen är att det är inget jag vill ha för att det får igång mig.

Det svåra med kvinnor är väl två saker vad jag kommer på just nu (varning för sarkasm):

1. Att det alltid är efter deras regler.
Det är killar som ska vara de som är aktiva och dominerande i attraktionsfasen. Vi ska vara dom som kommer fram på krogen, medans de är dom som väljer. Vi ska bjuda på olika aktiviteter och det hela tiden förväntas av oss att göra ett gott intryck för dom. Detta ger dom ett övertag redan från början som vi får finna oss vid. Ska vi få ligga så är det efter deras tycke. När, var och hur är dom som bestämmer.

Finns fina undersökningar som dessutom visar på att det är mannen som är det största förloraren när ett förhållande tar slut:

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article7279009.ab

2. De kommer alltid undan som offer.
När en kvinna är otrogen så är det synd om henne. Hon gör det för att du som man vart dum mot henne eller att det är något fel på förhållandet som du ensam bär ansvar på. Män är otrogna för.... Ja det finns ju ingen anledning. Män har kuk. Män är svin.

Sedan kommer omgivningen alltid att stå bakom hennes sida. De har ju redan fördomen att om något är fel i förhållandet så är det automatiskt mannens fel.

Detta är två anledningar till att jag har haft det svårt med kvinnor.
Dock som jag sa tidigare så gäller detta förmodligen inte alla, dock är jag övertygad om att de flesta kvinnor är grundlagda på det här viset.

Angående män så tror jag män kan vara lika mycket svin som kvinnor. Dock är dessa svin på annorlunda sätt då de inte har punkt 1 och 2 till sitt förfogande. Dessa killar är dessutom inte lika många.
Citera
2011-05-24, 19:02
Medlem
Chainlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KPisce89
Angående män så tror jag män kan vara lika mycket svin som kvinnor. Dock är dessa svin på annorlunda sätt då de inte har punkt 1 och 2 till sitt förfogande. Dessa killar är dessutom inte lika många.

Min uppfattning är att män som är svin är mer öppna med det.. alltså vet man vad man ger sig in på från start, medan kvinnor döljer det väl och hugger en i ryggen.
Citera
2011-05-24, 19:17
Medlem
KPisce89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chainless
Min uppfattning är att män som är svin är mer öppna med det.. alltså vet man vad man ger sig in på från start, medan kvinnor döljer det väl och hugger en i ryggen.

Ja det är mycket möjligt.
Jag har dock inte så bra koll på killars svinerier då jag inte haft med dom att göra på en romantisk nivå.
Dock är jag övertygad om att det är på ett annorlunda sätt då spelplanen ser lite annorlunda ut för Män respektive kvinnor.

Men detaljerna överlåter jag till någon som har bättre koll.
Citera
2011-05-24, 19:35
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av resad
Jag har alltid varit rädd för att bli sårad , därför har jag aldrig haft modet att inleda ett förhållande , förutom ett som tog slut nyligen . Jag behandlade henne som skit för att jag ville känna att jag hade kontrollen och för att jag var rädd för att ge alla mina känslor till henne just för att jag var så rädd .
De slutade ju självklart inge bra , och trots att jag gjorde slut fick jag mitt hjärta krossat .

Problemet är att jag har så taskig kvinnosyn . Jag ser kvinnor som bekräftelse sökande fittor som kan göra nästan precis allt för att känna sig bekräftade och attraktiva . Dom kan vara otrogna , dom försöker få dig att toffla för att sedan köra över dig och spotta dig rakt i ansiktet . Dom är så känslostyrda och de skrämmer mig . Jag vet att dom är så här , de går inte att förneka . Jag har själv haft sex med kvinnor som har pojkvänner och dom verkar inte direkt känna sig ångerfyllda efter ,tvärtom. De viskas och skvallras och gud vet vad . Jag tycker dom är onda och opålitliga helt enkelt . Men jag vill gärna ändra på de , men vet inte hur ..

Är de bara jag som känner så här ??
Nja, om du läser runt lite här på FB så är majoriteten av männen är precis så som du beskriver kvinnorna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in