Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-24, 05:36
  #1
Medlem
brolijas avatar
Det enklaste vore ju att bara sluta använda kontot, men något säger mig att Icabanken kommer fortsätta dra 20 kr per månad för mitt Mastercard som är kopplat dit. Vad händer om saldot är på 0 och kortet inte används?

Någon som har avslutat sitt konto samt kort hos ica och vet hur man gör? För det verkar ju inte vara möjligt enligt deras hemsida, eller rättare sagt finns det ingen text om hur man går tillväga..
Citera
2011-05-24, 05:59
  #2
Medlem
offas avatar
Ring 033-47 47 90, svårare kan det inte bli.
Citera
2011-05-24, 08:44
  #3
Medlem
Tihihis avatar
Det går bra att skriva ett meddelande direkt när man är inloggad. Meddela dom att du vill avsluta och på vilket annan bankkonto dom ska sätta in eventuell ränta, sen är det klart.
Citera
2011-06-14, 22:04
  #4
Medlem
brolijas avatar
Letade efter någon meddelande ruta utan lycka.

Borde det inte gå bra att ringa o spärra kortet som stulet? Och sedan bara skita i att skaffa sig ett nytt kort? Jag menar det är väll för VISA tjänsten jag betalar?
Citera
2011-06-15, 08:00
  #5
Medlem
När du är inloggad på deras internetbank så ska det gå att skicka ett "säkert" meddelande till Ica. Jag är inte säker på exakt hur det såg ut men funktionen finns iaf. Jag skickade nyss ett meddelande om att säga upp Ica-banken den vägen nämligen. Togs bort omgående. Så snabbt att jag faktiskt inte fick info om vart pengarna skulle hamna och vad jag skulle göra med kort och dosa.

Så jag fick ringa. Det var bara att kasta dosan och korten (fick jag till svar då). Pengarna hade dom satt över till ett av mina andra konton utan att jag kommer ihåg att jag anmält ett sådant.

Men det gick för övrigt väldigt smidigt att bara skicka meddelande när man var inloggad.

Skulle rekommendera att du faktiskt ber om att få avsluta istället för att bara spärra kortet. Känns ju onödigt att krångla till det när det kanske inte ens löser problemet.
Citera
2011-06-15, 13:50
  #6
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolija
Det enklaste vore ju att bara sluta använda kontot, men något säger mig att Icabanken kommer fortsätta dra 20 kr per månad för mitt Mastercard som är kopplat dit. Vad händer om saldot är på 0 och kortet inte används?

Någon som har avslutat sitt konto samt kort hos ica och vet hur man gör? För det verkar ju inte vara möjligt enligt deras hemsida, eller rättare sagt finns det ingen text om hur man går tillväga..
Om du bara låter det ligga och det övertrasseras så kommer först en övertrasseringspåminnelse+avgift på ungefär 250 kronor. Betalar du bara in summan som saknas på kontot så kommer så småningom en övertrasseringspåminnelse+avgift för räntan på summan som övertrasserades på ytterligare 250 kronor...
Tro fan att de tar ut kortavgiften varje månad istället för en gång om året...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback