2014-07-25, 12:21
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Okej hur får jag tag på det? Det verkar mest säljas på suspekta utländska hemsidor.

GP har, PM:a för länk.
Citera
2014-07-25, 13:44
Medlem
Slingshots avatar
Två mkt bra artiklar om Phenibut för er som är sugna på att testa.

http://www.phenibutforanxiety.com/th...ofphenibut.php

http://www.socialanxietysupport.com/...henibut-84136/
Citera
2014-07-25, 13:50
Medlem
Hur mycket skiljer sig phenibut från lyrica? funderar på att lägga en beställning.
Citera
2014-07-25, 14:15
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Hur mycket skiljer sig phenibut från lyrica? funderar på att lägga en beställning.

Dom verkar helt olika, Lyrica är en GABA-analog o Phenibut påverkar GABA-B i stället för A som t ex alkohol o benso gör.

Phenibut är likt GHB i dess effekt pga GHB också påverkar GABA-B ihop med den muskelavslappnande medicinen baklofen.

I doser över 1 gram så påverkar Phenibut även GABA-A.

Den är även mkt beroendeframkallande o toleransen höjs fort, läs igenom denna tråd o läs på lite.

Phenibut är muskelavslappnande, sederande, ångestdämpande etc, likt diazepam mest utav alla benso om man ska jämföra.

Finns mkt mer att skriva men som sagt läs igenom denna tråd o kolla in dom länkarna ovan jag postade precis.
Citera
2014-07-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Dom verkar helt olika, Lyrica är en GABA-analog o Phenibut påverkar GABA-B i stället för A som t ex alkohol o benso gör.

Phenibut är likt GHB i dess effekt pga GHB också påverkar GABA-B ihop med den muskelavslappnande medicinen baklofen.

I doser över 1 gram så påverkar Phenibut även GABA-A.

Den är även mkt beroendeframkallande o toleransen höjs fort, läs igenom denna tråd o läs på lite.

Phenibut är muskelavslappnande, sederande, ångestdämpande etc, likt diazepam mest utav alla benso om man ska jämföra.

Finns mkt mer att skriva men som sagt läs igenom denna tråd o kolla in dom länkarna ovan jag postade precis.

Tack! aa ska absolut läsa igenom, vet hur lyrre helvetet är och detta verkar vara i samma klass om man blir torsk. Har dock inte hittat någon bra rekommenderad första dos om man kanske ska prova 750 är det för mkt?

mvh
Citera
2014-07-25, 17:17
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Tack! aa ska absolut läsa igenom, vet hur lyrre helvetet är och detta verkar vara i samma klass om man blir torsk. Har dock inte hittat någon bra rekommenderad första dos om man kanske ska prova 750 är det för mkt?

mvh

Mellan 500 - 1000 mg är en bra första dos.
Citera
2014-07-29, 21:55
Medlem
När mitt kommer tänkte jag ta en dos... Om man vill ha effekt hela kvällen och hela natten bör man ta det runt 15 då?
Citera
2014-07-30, 10:57
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
När mitt kommer tänkte jag ta en dos... Om man vill ha effekt hela kvällen och hela natten bör man ta det runt 15 då?

Ruset sitter i drygt hela dagen om man tar en dos på 2 gram +.
Citera
2014-07-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ruset sitter i drygt hela dagen om man tar en dos på 2 gram +.

OK beställde fredag EM, det har inte dykt upp än, hur många dagar har det tagit för er ( BV ) shoppen UK!
Citera
2014-07-30, 21:14
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
OK beställde fredag EM, det har inte dykt upp än, hur många dagar har det tagit för er ( BV ) shoppen UK!

Upp till en vecka drygt.
Citera
2014-07-31, 16:29
Medlem
Citat:
Upp till en vecka drygt.

OK tack för svar. Inget kom idag heller håller tummarna för imorgon då har det gått 1 vecka. Men det kan ju dröjja några extra dagar oxå. Har rätt höga förväntningar på Pheni så hoppas det lever upp till det. Har inte bestämt vilken dos, men vill som sagt bli rätt svängd funderar på 1G, Lyrica toleransen lär sitta påverka lite kanske?
Citera
2014-07-31, 17:37
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
OK tack för svar. Inget kom idag heller håller tummarna för imorgon då har det gått 1 vecka. Men det kan ju dröjja några extra dagar oxå. Har rätt höga förväntningar på Pheni så hoppas det lever upp till det. Har inte bestämt vilken dos, men vill som sagt bli rätt svängd funderar på 1G, Lyrica toleransen lär sitta påverka lite kanske?

Börja med 500-1000 mg o vänta 2-3 timmar, för det tar en bra stund likt gabapentin att börja verka fullt ut.

Nej det påverkar inte eftersom Phenibut påverkar GABA-B vilket inte Lyrica gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in