Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-06-29, 12:07
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Hade faktiskt lyckats undgå mig. Blir nog ett besök där imorgon. Några tips på sjyssta pubar i området?

Egentligen typ alla pubar på sidogatorna. Låter larvigt kanske, men jag har bott här i 2 år nu och upptäcker titt som tätt nya små pubar jag gillar. Så principen "testa utan att tänka" funkar alltid bra

Tips från mig är att när klockan börjar bli 5-6 drar du ner till Landungsbrücken och sätter dig och kollar hamnen i soluppgången. Gärna med tjej/kompis. Ensam är väl också okej hehe.
Citera
2012-07-14, 21:18
  #26
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontahontas
Egentligen typ alla pubar på sidogatorna. Låter larvigt kanske, men jag har bott här i 2 år nu och upptäcker titt som tätt nya små pubar jag gillar. Så principen "testa utan att tänka" funkar alltid bra

Tips från mig är att när klockan börjar bli 5-6 drar du ner till Landungsbrücken och sätter dig och kollar hamnen i soluppgången. Gärna med tjej/kompis. Ensam är väl också okej hehe.

Jag var där, och håller fullständigt med dig! Kunde i princip sätta mig ner var som helst, bara titta på människor och dricka god öl och föda. Att man inte var där redan dagen innan var vemod. Närvarande även när Italien - Tyskland spelade, och vilken stämning! Lätt värt ett återbesök snart. Är ju i princip bara över vattnet
Citera
2018-07-13, 19:47
  #27
Medlem
En artikel i Hamburger Morgenpost om denna numer ganska charmlösa stadsdel. Antalet prostituerade har sjunkit från 1.000 till ca 300. Idag är det mest svensexefirande stupfulla drullputtar, som driver omkring där. Alkoholen köper de i någon kiosk i stadsdelen. Allt färre besöker pubarna. En del familjer söker sig dit också, vilket nog stör sexköparna en del. St. Pauli har förlorat sin själ.

https://www.mopo.de/hamburg/st--paul...loren-30930784
Citera
2018-07-13, 22:41
  #28
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
En artikel i Hamburger Morgenpost om denna numer ganska charmlösa stadsdel. Antalet prostituerade har sjunkit från 1.000 till ca 300. Idag är det mest svensexefirande stupfulla drullputtar, som driver omkring där. Alkoholen köper de i någon kiosk i stadsdelen. Allt färre besöker pubarna. En del familjer söker sig dit också, vilket nog stör sexköparna en del. St. Pauli har förlorat sin själ.

https://www.mopo.de/hamburg/st--paul...loren-30930784

Jag tycker området kring Reeperbahn alltid har varit skit, det dräller mest omkring en massa knarkare och annat löst folk där.
Och på helgerna är det stökigt som fan med fulla ungdomar och ännu fullare turister överallt..

En helt ointressant stadsdel för de flesta skulle jag säga, det enda som lockar är väl om man är 18 år och söker häftiga nattklubbar, då har stadsdelen rätt mycket att erbjuda.

Sternschanze är i så fall mer intressant.
Citera
2018-07-14, 08:05
  #29
Medlem
foxtrouts avatar
Var i Hamburg och St Pauli för ett år sedan och endast där kan man se ett par i 75 års åldern stå och titta/peka på löskukar och dildos i ett skyltfönster och samtidigt le . Såg öppen knarkförsäljning nere i hamnen och ca midnatt kom det fram luder som frågade om jag ville knulla mot pengar så klart. Dessa brudar var allt annat än snygga och trevliga. Nere i hamnen fanns/finns det hus ockuperade av flyktingnegrer.
Citera
2018-07-14, 08:39
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag tycker området kring Reeperbahn alltid har varit skit, det dräller mest omkring en massa knarkare och annat löst folk där.
Och på helgerna är det stökigt som fan med fulla ungdomar och ännu fullare turister överallt..

En helt ointressant stadsdel för de flesta skulle jag säga, det enda som lockar är väl om man är 18 år och söker häftiga nattklubbar, då har stadsdelen rätt mycket att erbjuda.

Sternschanze är i så fall mer intressant.

Runt millenieskiftet kunde det faktiskt vara värt ett besök, även om förfallet troligen inleddes redan under slutet av 80-talet i och med att AIDS och kokainet gjorde entré. Den allvarliga nedgången kom dock några år efter millenieskiftet. Idag är det mest bara skräp, med asberusade ungdomar som driver runt, en döende prostitution och ett döende krogliv.
Citera
2018-07-14, 08:40
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Var i Hamburg och St Pauli för ett år sedan och endast där kan man se ett par i 75 års åldern stå och titta/peka på löskukar och dildos i ett skyltfönster och samtidigt le . Såg öppen knarkförsäljning nere i hamnen och ca midnatt kom det fram luder som frågade om jag ville knulla mot pengar så klart. Dessa brudar var allt annat än snygga och trevliga. Nere i hamnen fanns/finns det hus ockuperade av flyktingnegrer.

Dina iakttagelser överensstämmer i princip med min länk.
__________________
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-07-14 kl. 08:42. Anledning: korr
Citera
2018-07-14, 08:43
  #32
Medlem
foxtrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Dina iakttagelser överensstämmer i princip med min länk.

Vad tror du när jag skrev Dessa brudar var allt annat än snygga och trevliga. Jag är ingen torsk, jag raggar på krogen och får knulla gratis.
Citera
2018-07-14, 08:46
  #33
Medlem
foxtrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Dina iakttagelser överensstämmer i princip med min länk.

Ja jag var ju där bara för ett år sedan. Skulle jag åka tillbaka, JA men jag skulle nog se mer av andra delen av Hamburg då också.
Citera
2018-07-14, 08:47
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Vad tror du när jag skrev Dessa brudar var allt annat än snygga och trevliga. Jag är ingen torsk, jag raggar på krogen och får knulla gratis.

Är det riktigt säkert, det?
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1553326

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback