Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-23, 07:22
  #1
Medlem
http://www.dalademokraten.se/sida/id/168060/

Blir så jävla förbannad på sådana här nyheter. Inte på innehållet utan själva rubriksättningen.
Tror ni att dom hade skrivit "Oprovocerat våld mot ljushyad" om det var en neger som slog en svensk? Knappast. Och sen gnäller dom på SD´s framgångar. Herregud vilka patetiska människor vi har i media och riksdag. Och som vanligt så har dom stängt av kommentarerna på alla nyheter om invandrare.

Är inte detta rasism av något slag man kan anmäla dom för?
2011-05-23, 07:24
  #2
Avstängd
Sverige har blivit ett rasistiskt land. Snart hänvisas väl alla stackars invandrare längst bak i bussen trots att dom betalar samma dyra taxa med surt ihoparbetade pengar.
2011-05-23, 07:42
  #3
Medlem
stenk4sts avatar
Tvivlar jag på, då rasism handlar om genetiken hos de olika raserna och (då oftast) vita rasens överlägsenhet. Kan ju alltid försöka med diskriminering, men för att få igen det måste du väl antingen vara mörkhyad eller blond tjej 17år som skriker våldtäckt efter ex pojkvännen 19år.

Rasist används flitigt hos vänstern och media, utan att de har någon aning om vad det är.
2011-05-23, 11:00
  #4
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Sverige har blivit ett rasistiskt land. Snart hänvisas väl alla stackars invandrare längst bak i bussen trots att dom betalar samma dyra taxa med surt ihoparbetade pengar.

Men... Där brukar ju jag sitta :/
Nejmen, det här landet håller på att gå under så schiit samma. (medveten om att jag stavade fel.)
2011-05-23, 11:31
  #5
Medlem
Fantastisk artikel

Etnicitet är oviktigt brukar våra herrar inom media påstå men ibland är det tydligen väldigt viktigt. Gärningsmannen är såvitt jag förstår ej misstänkt för något hatbrott utan enbart misshandeln i sig. Ändå är det mycket viktigt att poängtera att offret är mörkhyad och somalier. Svensk media i ett nötskal.
2011-05-23, 12:33
  #6
Medlem
Databasnörds avatar
Trumskin duger bara till att slå på.
2011-05-23, 13:02
  #7
Medlem
Nu fick ju neggren en årslön.
2011-05-23, 13:19
  #8
Moderator
blomvattnares avatar
TS tycks vilja diskutera medias sätt att hantera något sorts brott. Vilket brott det handlar om berättar inte TS.

TS rekommenderas ett besök i Medier och journalistik.

Tråden låses.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback