Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-22, 22:12
  #1
Medlem
Heikonpeikons avatar
Inte för att starta en hattråd nu men, hur kan folk tycka det är bra?
Nu kanske jag drar alla band över en kam här men det tycks som att allt ska va så dystert, skrikigt (Slipknot) och psycho?

Egentligen är jag allätare (förutom då såklart Metal), men det som jag har fastnat för är Rock & Roll/Rockabilly, det svänger ju och gör en glad till skillnad mot Hårdrock/Metal...

Citera
2011-05-22, 22:15
  #2
Medlem
swasis avatar
Jag känner ett lugn av den depressiva texten!
Citera
2011-05-22, 22:17
  #3
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Hm.........du ligger lite efter!

Tom med våran granne som är 65 år har gått från Rockabilly och vidare till Heavy Metal, death Metal, Power Metal och nån sorts Techno Metal
Citera
2011-05-22, 22:20
  #4
Medlem
wheelintheskys avatar
Jag själv uppskattar gitarr och snabba trummor vilket är genomgående i metal. Headbanga är ju något som är jävligt roligt med
Citera
2011-05-22, 22:22
  #5
Medlem
akvarium8s avatar
Det här med musikgenrer är i samma stil med att folk inte tycker om en speciell maträtt, eller en speciellt sport eller dylikt. Smaken är som baken som man brukar säga, men det jag gillar trummorna och det snabba tempot i metal.
Citera
2011-05-22, 22:23
  #6
Medlem
Det finns så många genrer inom hårdrock att du inte förstår, slipknot är ju skit dock så jag förstår dig på det planet. Men om du inte känner "det där" när du lyssnar på det så är det lugnt. Vi klarar oss perfekt utan dig.

Men för att återgå till frågan; Du motsäger dig själv samtidigt som du inte gör det. Allt är absolut inte depressivt, väldigt lite faktiskt. Men du sa ju att du drog alla över en kam. Hårdrock är som all annan musik, den handlar om kärlek, droger, problem, pengar, att ha kul, att ha tråkigt etc... Det finns även mycket hårdrock som är väldigt inspirerad av rock n roll som du gillar. Mötley Crue till exempel, lyssna igenom Girls Girls Girls, det klassas som hårdrock men det svänger det med. Men Depressive Suicide Black Metal är ju också en form av hårdrock.

Man gillar den musik man gillar, så är det bara.
Citera
2011-05-22, 22:24
  #7
Medlem
Det är väl som med allt annat. Det finns alltid dåliga och bra metal låtar.
Sen finns det så pass många olika rock-typer nuförtiden. Death-metal/Power-metal/Power-rock, osv..
Power-rock är väl det jag lyssnar mest på. Däremot så förstår jag mig inte på mainstream pop.
Citera
2011-05-22, 22:26
  #8
Medlem
danthedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Hm.........du ligger lite efter!

Tom med våran granne som är 65 år har gått från Rockabilly och vidare till Heavy Metal, death Metal, Power Metal och nån sorts Techno Metal


Ligger efter? Mjaa, eller så har man bara olika smak? Jag själv gillar bara Rock från -70, 80 och 90.
Citera
2011-05-22, 22:26
  #9
Medlem
Hur kan folk gilla Lady Gaga? Eller stark sås på kebabtallriken? Eller bmw istället för saab?

Alla gillar olika.
Citera
2011-05-22, 22:28
  #10
Medlem
archeons avatar
Metal är riktig musik. Jag förstår mig inte på hiphop och rapp, det e ju nästan samma som att prata till ett litet tråkigt beat? Det kallar jag inte ens musik.
Citera
2011-05-22, 22:29
  #11
Medlem
Heikonpeikons avatar
Men påstår ni att dess dystra sound gör er glada?

Ni som älskar denna musikstil, va tänker ni när ni hör typ det här:

http://www.youtube.com/watch?v=Zgg71EIkRnM Go Getters! (svenskar dessutom)
Citera
2011-05-22, 22:38
  #12
Medlem
Ilistes avatar
Men vem fan lyssnar på musik endast för att bli glad? Jag lyssnar på musik för att förstärka känslan jag känner för tillfället, alltså deppigt humör = deppig musik. Det handlar om personliga preferenser samt HUR man lyssnar på musik.

Låten du länkade till är skittrist f.ö.

Sen är jag nyfiken på vad du menar med "allätare". Nämn några genrer och några band du lyssnar på. Inget tjafs i stil med "Allt från Elvis till Eminem", utan konkret några genrer du gillar och de band du lyssnat på senaste tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback