Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-22, 20:50
  #1
Medlem
Tjenare!
Dags att köpa moppe! Vad är er erfarenhet av Cpi sm? Har för mig att det är ett rätt hyffsat märke och modell, men är inte helt säker.. Här är en länk till moppen jag planerar att köpa: http://www.blocket.se/ostergotland/C....htm?ca=14&w=1
Den är ju riktigt jävla snygg men är det bra kvalite?
Tackar
Citera
2011-05-22, 21:15
  #2
Avstängd
Den var fin
Citera
2011-05-22, 21:36
  #3
Medlem
Läs här: http://www.garagego.se/forum/moped/t...-angaande-cpi/
Citera
2011-05-23, 08:39
  #4
Medlem
Tackar
Sjodda, det var väl lite blandade meningar på den länken och det gällde väl inte supermoto?
Citera
2011-05-23, 08:59
  #5
Medlem
Nej, det var ju crossmodellen, men sm-modellen är iprincip lika som motarden

Här kan du läsa om motarden, vet dock inte vilken årsmodell det handlar om.
http://www.bike.se/node/cpi-supermotard-50-87503#
Citera
2011-05-23, 17:54
  #6
Medlem
Okej, verkar ju vara väldigt många som var nöjda på den länken! Men några enstaka hade väl problem med elstarten, dock så var det när dom hade haft ute den på hösten, vintern, vilket jag ej kommer ha...
Har många kompisar som har varit supernöjda med CPI, så det verkar ju rätt bra.
Ska dock provköra den där CPI:n och en annan derbi samma dag så får se skillnaden..
Citera
2011-05-23, 18:41
  #7
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justus1996
Okej, verkar ju vara väldigt många som var nöjda på den länken! Men några enstaka hade väl problem med elstarten, dock så var det när dom hade haft ute den på hösten, vintern, vilket jag ej kommer ha...
Har många kompisar som har varit supernöjda med CPI, så det verkar ju rätt bra.
Ska dock provköra den där CPI:n och en annan derbi samma dag så får se skillnaden..
Har en CPI popcorn,som gått utan bekymmer sedan 2004 (gissar på runt 3000mil) enda som varit är hastightetsmätarsnäckan,därav vet jag inte exakt hur långthan gått..
Citera
2011-05-23, 22:50
  #8
Medlem
Jäklar vad ihärdig du måste varit
Men annars har allt fungerat bra eller
Citera
2011-05-24, 19:37
  #9
Medlem
Mr.Sifons avatar
Hade en CPI popcorn, hade inga problem me den
Citera
2011-05-25, 10:23
  #10
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justus1996
Jäklar vad ihärdig du måste varit
Men annars har allt fungerat bra eller

Japp! Hade typ 2mil om dagen till jobbet de första 4 åren,plus nöjesåkningen!
(nu bor jag närmare,så det blir en del promenader också,för bukens skull..)

Har nu på senare tid fått minimala bekymmer med att variatorn inte växlat ner ordentligt,men i gengäld,så går den i 50-55 då istället..(Har bara bytt en lampa på den,än så länge.. )
Citera
2017-06-23, 01:50
  #11
Medlem
Har själv en CPI SM 50 2011 och rekommenderar starkt utefter egen erfarenhet. Den har många praktiska färdigheter som elstart, stor och synlig samt inställbar instrument bräda, högljud tuta, ett stöd som ger en mer stabil lutning i de flesta lägen i jämförelse med en derbi t.ex, mopeden har även ett mjukt och skönt Säte och en stor tank på 10+1L.

Mopeden är också helt ostrypt bortsett från avgasröret, vilket gör den lätt att trimma upp.
Det kan va lite halv jobbigt att tanka då man måste lyfta ur hela tank låset.
Motorn är en AM6 kopia vilket ger många passande reserv och trim delar.
Om du hittar ett bra erbjudande så ta köpet!
Citera
2023-06-22, 08:55
  #12
Medlem
DoubleWoods avatar
*Bonk!*

Grabben har en SM50, en dag glömde han stänga av bensinkranen över natten, nu går moppen bra endast om kranen går på bränslereserven men dör (vid lite gaspådrag) när kranen står på normal.

Wtf? Hur är bränslesystemet utformat, hur gick detta till och hur kan jag fixa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback