2011-05-22, 18:57
Medlem
Min lillasyster glömde sin mobil på bussen förra veckan. För ett par dagar sedan fick jag ett MMS från henne, men det kom inte från hennes nummer. Det var ett MMS som hon försökte skicka till mig innan hon tappade mobilen, men det gick inte fram då av någon anledning. Jag ringde upp numret och då svarar en person som jag vet är busschaufför på just den sträckan hon åkte. Han sa att han inte har en aning om hur ett MMS från min syster kom från hans nummer till mig. Dessutom har min syrra, som är 12, frågat honom flera gånger om han hittat en mobil på bussen, vilket det kräket nekat till.

Det är ju uppenbart att han hittat mobilen och stoppat in ett annat sim-kort i den, men går det att bevisa på något sätt? Är det ens värt att polisanmäla, antar att det inte är prioritet no.1 hos polisen. Kanske kan rapportera till bussbolaget?

Give me your thoughts!
Citera
2011-05-22, 19:01
Medlem
CockneyRejects avatar
anmäl eller rådfråga hos polisen
Citera
2011-05-22, 19:01
Medlem
Låter mycket osanorlikt med tanke på att Mobilen ansluter via sim kortet . Tror tyvärr att du inbillar dig .
Citera
2011-05-22, 19:07
Medlem
Medicinens avatar
Kan du inte kolla med mobiltelefontillverkaren eller teleoperatören om det kan fungera så som du beskriver med MMS:et. Om dom bekräftar att det kan funka så är det väl bara att anmäla. Jag förutsätter att du har kvar MMS:et. Det är väl bara att tala om för snuten att du kollat upp att det är solklart fall, och att de bara kan sätta dit honom.
Citera
2011-05-22, 19:09
Medlem
Chauffören har ju helt uppenbart stulit din systers mobil.
Kontakta bussbolaget så ska du se att det löser sig.
Citera
2011-05-22, 19:38
Bannlyst
Vet du vem han är kan det la inte vara något svårt att snacka med honom?
Citera
2011-05-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Vet du vem han är kan det la inte vara något svårt att snacka med honom?

Vet mycket väl vem han är. Körde skolbussen när jag var liten också. Riktigt skön gubbe egentligen, halvalkis som brukade röka i bussen, tog aldrig betalt av mig när jag åkte efter skoltid och jag var kompis med hans ungar när jag var yngre (har ingen kontakt med dom idag dock) så jag var ofta hemma hos honom och krökade. Så det känns ju lite trist att behöva anmäla honom, men det är ju jävligt fittig stil att sno mobiler från småtjejer

Får försöka snacka med honom igen, eller försöka få tag i nån av hans ungar, kanske dom kan snacka vett med gubben
Citera
2011-05-22, 20:00
Medlem
TheMPGs avatar
Telefonen struntar i vad det sitter för SIM-kort i telefonen, den kommer att försöka skicka MMS:et hur som helst, i detta fall med tjuvens SIM-kort. Busted säger jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in