Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-22, 16:37
  #1
Medlem
fumdums avatar
Citat:
Pappan gick till jobbet men glömde sin dotter i den stekheta bilen. Efter fem timmar kom han på sitt fruktansvärda misstag, men då var det för sent. Den 22 månader gamla flickan avled och pappan kan nu åtalas för dråp, skriver AP.

Hur lyckas man glömma sin dotter i bilen och inte inse sitt misstag förän 5 timmar senare?

LÄNK: http://www.expressen.se/nyheter/1.24...-dog-av-hettan
Citera
2011-05-22, 16:53
  #2
Medlem
Yaelis avatar
Helt otroligt att det ska behöva ta 5 timmar att komma på det, i princip en hel arbetsdag... Visst, synd om han men sjukt klantigt!
Citera
2011-05-22, 17:28
  #3
Avstängd
Lontaruss avatar
Hade det hänt mig hade jag nästan skjutit mig själv på plats när jag fått veta att dottern var helt bortom räddning.
Citera
2011-05-22, 17:42
  #4
Avstängd
Tragiskt.
Finns ju bara två alternativ - arbetsknarkare eller knarkare.

I vilket fall - han lär ju ha kraftig ångest nu och barnets moder lär ju bli dyr att blidka, om det ens är möjligt.
Denna man har verkligen misslyckats brutalt.
Citera
2011-05-22, 17:45
  #5
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Tragiskt.
Finns ju bara två alternativ - arbetsknarkare eller knarkare.

I vilket fall - han lär ju ha kraftig ångest nu och barnets moder lär ju bli dyr att blidka, om det ens är möjligt.
Denna man har verkligen misslyckats brutalt.
Äsch, hon tycker jag att ok det är sånt som händer ALLA
"Flickans mamma, som är gravid i åttonde månaden, säger att det som hände kunde ha hänt vem som helst"
Citera
2011-05-22, 17:53
  #6
Medlem
bobilobs avatar
Vafan, hur kan man glömma sin dotter? nån koll måste han la ändå ha.
Citera
2011-05-22, 17:53
  #7
Medlem
Skulle tippa på att det gick till på det här sättet.

Morsan brukar vanligtvis ta ungen till dagis, men den här dagen så kunde hon inte för hon mådde illa pga graviditet.
Farsan säger då att han tar ungen till dagis men pga stress så glömmer han bort det och kör exakt samma race till jobbet han gjort hundratals gånger tidigare.

Tragiskt.
Citera
2011-05-22, 17:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Äsch, hon tycker jag att ok det är sånt som händer ALLA
"Flickans mamma, som är gravid i åttonde månaden, säger att det som hände kunde ha hänt vem som helst"
Att rycka på axlarna åt att ens make har glömt bort att han placerat deras snart 2-åriga dotter i en stekhet bil i 5 timmar säger en hel del om vad för sorts människor det handlar om...

Det vore på sin plats att någon tog det kommande barnet ifrån henne direkt vid förlossningen.
Citera
2011-05-22, 17:57
  #9
Medlem
fumdums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Äsch, hon tycker jag att ok det är sånt som händer ALLA
"Flickans mamma, som är gravid i åttonde månaden, säger att det som hände kunde ha hänt vem som helst"

Helt otroligt att mamman har mage att säga så! Hoppas verkligen att någon slags myndighet tar barnet ifrån föräldrarna när det föds, personer som dessa borde verkligen inte få ha barn.
Citera
2011-05-22, 18:01
  #10
Medlem
Roxorzs avatar
Glömde sitt eget barn? Fan det går jag inte på, tbh tror jag han lämnade barnet.
Citera
2011-05-22, 18:03
  #11
Medlem
gsonators avatar
Polarens mormor glömde sin hund i bilen och hunden dog utav hettan - Men den händelsen är fan inte 1% lika tragisk som denna... Vad är det för jävla föräldrar?
Tycker fan att man borde införa ett "föräldrakort" likt ett körkort.
Citera
2011-05-22, 18:04
  #12
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxorz
Glömde sitt eget barn? Fan det går jag inte på, tbh tror jag han lämnade barnet.

+1

Sen mammans reaktion...

It was a setup!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback