Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-28, 14:44
  #15637
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Om jag läser ditt babbliga inlägg rätt så har du en tv och då ska du betala och hålla käft.

Självklart ska man inte betala bara för att vi har sjuka skitregler som är designade att förfölja medborgare. Då ska man göra allt för att fuska.
Citera
2016-09-28, 14:50
  #15638
Avstängd
Har och kommer aldrig betala denna äckliga avgift.
Citera
2016-09-28, 19:59
  #15639
Medlem
Enydrions avatar
Radiotjänst ringde mig idag, inte dåligt då jag sällan är hemma, och om ett par veckor så finns inte fasta telefonen kvar...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2016-09-28 kl. 20:06.
Citera
2016-09-30, 03:19
  #15640
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Man kan inte bestrida. Man kan avanmäla eller ompröva. Vad de uppfattar ditt utspel som är upp till varje handläggare. Troligen kastas det i papperskorgen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Hon lurade dig. Inte svårare än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
En faktura från RIKAB kan inte bestridas.
Då deras verksamhet rknas som myndighetsutövande så gäller andra regler.
Det du kan göra är att begöra omprövning (ie säga att beslutet att du ska betala är felaktigt och begära att det ska ändras.)
Eller avanmäla innehavet (och betala för tiden mellan påanmälan och avanmälan)

Som sagt tidigare bestred jag fakturan pga att jag inte längre har TVn jag köpte in. Har nu fått besked om att jag inte behöver betala TV-avgift. Tänkte det kan vara bra att veta hur det egentligen fungerar innan ni skriver felaktig information.
Citera
2016-09-30, 13:40
  #15641
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Som sagt tidigare bestred jag fakturan pga att jag inte längre har TVn jag köpte in. Har nu fått besked om att jag inte behöver betala TV-avgift. Tänkte det kan vara bra att veta hur det egentligen fungerar innan ni skriver felaktig information.

Grattis till att du trots allt lyckades formulera dig så att de uppfattade det som en omprövning. De har fått kritik från JO för att de var för strikta och ignorerat både avanmälningar och begäran om omprövning på grund av formfel. Då har de tagit till sig av kritiken.
Citera
2016-09-30, 18:09
  #15642
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Som sagt tidigare bestred jag fakturan pga att jag inte längre har TVn jag köpte in. Har nu fått besked om att jag inte behöver betala TV-avgift. Tänkte det kan vara bra att veta hur det egentligen fungerar innan ni skriver felaktig information.

Nej, du har fortfarande begärt omprövning INTE bestridit fakturan.

Det går INTE att bestrida en faktura från RIKAB.
Citera
2016-10-01, 09:04
  #15643
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Radiotjänst ringde mig idag, inte dåligt då jag sällan är hemma, och om ett par veckor så finns inte fasta telefonen kvar...

Skaffa hemligt nummer på mobilen och ge inte mobilnumret till de slöddren.

Citera
2016-10-01, 13:53
  #15644
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Skaffa hemligt nummer på mobilen och ge inte mobilnumret till de slöddren.


Tyvärr har de möjlighet att skaffa nummer från andra källor. Lämnar du ut ditt nummer någonstans finns en risk att det letar sig runt och in i en källa Radiotjänst använder.
Citera
2016-10-01, 14:35
  #15645
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Tyvärr har de möjlighet att skaffa nummer från andra källor. Lämnar du ut ditt nummer någonstans finns en risk att det letar sig runt och in i en källa Radiotjänst använder.

Ok
bra att veta

har varit skonad från propagandatjänst i kiruna än vad jag märkt.

det går ju att ha ett kontantkort från typ halebop eller dylikt oreggat från någon random telefonibutik som ger ut kontantkort över disk.

låt det simkortet ligga i en byrålåda och ge det skitnumret till allsköns kommunistkopplade tjallarföretag som kan tänkas sätta dit sina kunder. får propagandatjänst det skitnumret låter det bara "numret kan inte nås just nu" då de försöker ringa för simkortet ligger i en byrålåda och inte i en påslagen telefon.
Citera
2016-10-01, 17:07
  #15646
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Ok
bra att veta

har varit skonad från propagandatjänst i kiruna än vad jag märkt.

det går ju att ha ett kontantkort från typ halebop eller dylikt oreggat från någon random telefonibutik som ger ut kontantkort över disk.

låt det simkortet ligga i en byrålåda och ge det skitnumret till allsköns kommunistkopplade tjallarföretag som kan tänkas sätta dit sina kunder. får propagandatjänst det skitnumret låter det bara "numret kan inte nås just nu" då de försöker ringa för simkortet ligger i en byrålåda och inte i en påslagen telefon.

De ringer på skyddat nummer nuförtiden. Svara inte på skyddat bara. Jag har som princip att bara svara när den som ringer identifierar sig. I truecaller kan man blocka skyddade nummer också.
Citera
2016-10-01, 17:40
  #15647
Medlem
mophrs avatar
Fan, råkade göra bort mig att svara på hemligt nummer. Elgiganten hade skvallrat om jag köpt TV, och jag hade så dålig koll så trodde inte jag behövde förneka det då jag helt ärligt bara använder TVn som en skärm till playstation etc. Argumenterade ett tag och la på när hon dubbelkollade mitt personnummer. Antar dock att dom kommer börja skicka fakturorna till mig nu. Är mitt enda hopp att ringa och ljuga om att jag har sålt min TV eller finns det ngn chans att dom kommer fortsätta försöka ringa mig för att stämma av alla uppgifter?
Citera
2016-10-01, 17:48
  #15648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Fan, råkade göra bort mig att svara på hemligt nummer. Elgiganten hade skvallrat om jag köpt TV, och jag hade så dålig koll så trodde inte jag behövde förneka det då jag helt ärligt bara använder TVn som en skärm till playstation etc. Argumenterade ett tag och la på när hon dubbelkollade mitt personnummer. Antar dock att dom kommer börja skicka fakturorna till mig nu. Är mitt enda hopp att ringa och ljuga om att jag har sålt min TV eller finns det ngn chans att dom kommer fortsätta försöka ringa mig för att stämma av alla uppgifter?

Bara att ringa och säga att du nu har sålt TV:n.

Sedan i fortsättningen när du köpt ny TV och Radiotjänst ringer eller knackar på dörren (personligen så öppnar jag aldrig) så säger du bara att du köpt TV:n i present. Finns inget Radiotjänst kan göra då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback