Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-24, 18:05
  #15397
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Datorer (som inte har TV-kort), smartphones och plattor är inte avgiftspliktiga.

Men det hindrar inte dem att "höra TV" när de ringer eller besöker så vad det står i lagen spelar ingen roll för dem. Det är först i en överklagan som lagen är viktig. De hör förresten TV i papegojor och fester också så jag fattar inte varför de ens ringer runt. Bara att skicka faktura till alla och hoppas på att alla inte överklagar.
Citera
2016-06-24, 18:11
  #15398
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Men det hindrar inte dem att "höra TV" när de ringer eller besöker så vad det står i lagen spelar ingen roll för dem. Det är först i en överklagan som lagen är viktig. De hör förresten TV i papegojor och fester också så jag fattar inte varför de ens ringer runt. Bara att skicka faktura till alla och hoppas på att alla inte överklagar.

Jupp, och 24" är på tok för stort för att kunna vara nåt annat än en TV, och det är extremt sällsynt att folk har så stora skärmar... (typ 2 år sedan)
Citera
2016-06-29, 19:12
  #15399
Medlem
Jag är NIXad för att slippa säljare.
Jag har sovande jour och ska kunna nås på telefon.

Radiotjänst ringer mig ca en gång i kvartalet.
Dom ställer frågan som: vem betalar när du ser på TV?

Dom fråga inte om jag har TV utan vem som betalar när jag ser på TV.

Ohövlig fråga så ohövlig så jag går i taket!

Dom ringer min man som aldrig ägt en TV.
Dom ringer min svärmor som slutade titta på TV när hon inte kunde få in TV längre via vanlig antenn och utan box. (hon betalade i 3-4 år efter att hon kunnat se TV! Jag upptäckte det och såg till att hon slutade med det.)
Dom ringer oss om och om igen och ställer samma ohövliga fråga.

Sist dom ringde min man så sa dom om du inte betalar vem betalar då när du ser på TV?
Han blir skogstokigt arg.

Nu ringde en såndäringa och han påstod att SR o TV måste enligt politikerbeslut ringa alla som inte betalar oavsett om dom säger nej en gång i kvartalet!

Sant??

Väckt åter igen i dag av en såndäringa som är fräck i käften och avbryter och får mig så jävla ledsen över intriganta frågor och inte tar ett nej.
Citera
2016-06-29, 23:17
  #15400
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag är NIXad för att slippa säljare.
Jag har sovande jour och ska kunna nås på telefon.

Radiotjänst ringer mig ca en gång i kvartalet.
Dom ställer frågan som: vem betalar när du ser på TV?

Dom fråga inte om jag har TV utan vem som betalar när jag ser på TV.

Ohövlig fråga så ohövlig så jag går i taket!

Dom ringer min man som aldrig ägt en TV.
Dom ringer min svärmor som slutade titta på TV när hon inte kunde få in TV längre via vanlig antenn och utan box. (hon betalade i 3-4 år efter att hon kunnat se TV! Jag upptäckte det och såg till att hon slutade med det.)
Dom ringer oss om och om igen och ställer samma ohövliga fråga.

Sist dom ringde min man så sa dom om du inte betalar vem betalar då när du ser på TV?
Han blir skogstokigt arg.

Nu ringde en såndäringa och han påstod att SR o TV måste enligt politikerbeslut ringa alla som inte betalar oavsett om dom säger nej en gång i kvartalet!

Sant??

Väckt åter igen i dag av en såndäringa som är fräck i käften och avbryter och får mig så jävla ledsen över intriganta frågor och inte tar ett nej.

Man ger fan i att svara på dolda telefonsamtal helt enkelt.
Citera
2016-06-29, 23:31
  #15401
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offa
Man ger fan i att svara på dolda telefonsamtal helt enkelt.

Vid sovande jour? Tillräckliga skäl för uppsägning.

Förslagsvis byta nummer, ha det oregistrerat och alternativt ha ett registrerat slasknummer till någon billig skittelefon som bara kan ligga ljudlös. Då får du förhoppningsvis samtalen dit.
Citera
2016-06-29, 23:37
  #15402
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Vid sovande jour? Tillräckliga skäl för uppsägning.

Förslagsvis byta nummer, ha det oregistrerat och alternativt ha ett registrerat slasknummer till någon billig skittelefon som bara kan ligga ljudlös. Då får du förhoppningsvis samtalen dit.


Eller så säger man "Det finns ingen licenspliktig utrustning i detta hushållet" ett par ggr om året och struntar i dom övrig tid..
Citera
2016-06-29, 23:47
  #15403
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Eller så säger man "Det finns ingen licenspliktig utrustning i detta hushållet" ett par ggr om året och struntar i dom övrig tid..

Vi pratar om Radiotjänst. Man vill helst slippa deras samtal .

Hört en del sneaky varianter. Fungerar din utrustning? Är det du eller sambon som betalar avgiften? Sista vet jag en som gick i fällan.
Citera
2016-06-29, 23:54
  #15404
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Vi pratar om Radiotjänst. Man vill helst slippa deras samtal .

Hört en del sneaky varianter. Fungerar din utrustning? Är det du eller sambon som betalar avgiften? Sista vet jag en som gick i fällan.

Därför man inte säger nånting annat än "Det finns ingen licenspliktig utrustning i detta hushållet" börjar dom ställa frågor så upprepar man bara samma mening, dom brukar lägga på ganska nsabbt då.
Citera
2016-06-30, 06:42
  #15405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offa
Man ger fan i att svara på dolda telefonsamtal helt enkelt.
Söker jobb och kan inte strunta i okänsa nummer
Citera
2016-07-01, 08:59
  #15406
Medlem
Alltid när det ska utses några nya ministrar kommer det fram att åtminstone en inte har betalt tv-licens. Hur går det till? Hur lyckas man/de slippa undan? För mig har det fakturan kommit som ett brev på posten i samband med att jag köpt en tv.
Citera
2016-07-01, 11:22
  #15407
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Alltid när det ska utses några nya ministrar kommer det fram att åtminstone en inte har betalt tv-licens. Hur går det till? Hur lyckas man/de slippa undan? För mig har det fakturan kommit som ett brev på posten i samband med att jag köpt en tv.

Enkelt, man kontaktar dom omedelbart och antingen avanmäler eller bestrider påanmälan med motivationen att TVn var en present åt nån.
Eller så köper man inte TV direkt från handlaren (iaf inte själv), alltid har man nån bekant/släkting som är dum nog att betala som man kan ge pengarna så går dom och köper den.
Citera
2016-07-02, 08:15
  #15408
Medlem
Bör man betala fakturan även om jag skickat begäran om omprövning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback