Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-26, 19:06
  #15313
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ring och säg att digitalboxen är varaktigt undanställd i ditt källarförråd / vinden eller annat utrymme avskilt från din bostad så slipper du betala.
Mailade dom och sa jag lämnade in den när jag flyttade in.
Till en annan med samma problem http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21817980.ab
Citera
2016-04-26, 19:18
  #15314
Medlem
sasos avatar
kollar folk fortfarande på TV? år 2016?
trodde alla kollade på datorn
Citera
2016-04-26, 20:32
  #15315
Medlem
ETA2824-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
kollar folk fortfarande på TV? år 2016?
trodde alla kollade på datorn

Ja, de flesta har en TV men det är nog många som bara har dem till att spela upp video genom streamingtjänster som Netflix o.s.v, men det skiter så klart rånartjänst i
Citera
2016-04-30, 10:44
  #15316
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
Ja, de flesta har en TV men det är nog många som bara har dem till att spela upp video genom streamingtjänster som Netflix o.s.v, men det skiter så klart rånartjänst i


Då får man skaffa en stor data skärm utan mottagare så är problemet löst
exempel detta:
https://www.komplett.se/product/8823...-led-bdm4350uc
Citera
2016-04-30, 11:55
  #15317
Medlem
ETA2824-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Då får man skaffa en stor data skärm utan mottagare så är problemet löst
exempel detta:
https://www.komplett.se/product/8823...-led-bdm4350uc

Eller så säger man att man inte har någon tv-mottagare. Enklare och billigare.
Citera
2016-05-05, 22:27
  #15318
Medlem
Hollenriks avatar
Vilken tid brukar de vara ute och knacka dörr? Är det under dagtid eller kan de dyka upp typ tio på kvällen när man minst anar det?
Citera
2016-05-05, 22:53
  #15319
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollenrik
Vilken tid brukar de vara ute och knacka dörr? Är det under dagtid eller kan de dyka upp typ tio på kvällen när man minst anar det?

Dom kan dyka upp lite närfan som helst.
Citera
2016-05-06, 09:26
  #15320
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollenrik
Vilken tid brukar de vara ute och knacka dörr? Är det under dagtid eller kan de dyka upp typ tio på kvällen när man minst anar det?

Normalt 17-20 och även på helger. Dagtid jobbar folk så varför gå runt då?
Citera
2016-05-07, 01:02
  #15321
Medlem
Lame-Names avatar
Om de ringer:

Jag: Nej jag har ingen tv, använder bara en dator med stor skärm för att kolla på streamingtjänster.
Radiotjänst: Okej, har du verkligen ingen tv?
Jag: Nej!
Radiotjänst: Då får du ha en trevlig kväll.
Jag: Hejdå.

Om de knackar på så ser jag till att stänga av tvn så de inte hör den sen upprepar jag samma repliker som när de ringer. Har funkat hur bra som helst hitintills.

Sen får man ju tänka på att ha tvn nånstans där den inte är synlig från ett fönster så de inte kan se den.
Citera
2016-05-07, 04:35
  #15322
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lame-Name
Om de ringer:

Jag: Nej jag har ingen tv, använder bara en dator med stor skärm för att kolla på streamingtjänster.
Radiotjänst: Okej, har du verkligen ingen tv?
Jag: Nej!
Radiotjänst: Då får du ha en trevlig kväll.
Jag: Hejdå.

Om de knackar på så ser jag till att stänga av tvn så de inte hör den sen upprepar jag samma repliker som när de ringer. Har funkat hur bra som helst hitintills.

Sen får man ju tänka på att ha tvn nånstans där den inte är synlig från ett fönster så de inte kan se den.
Bara att skita i att svara på okända nummer och inte öppna när någon oannonserat ringer på.
Ifs. alla är väl inte som jag och hatar nyfikna grannar, nasare, majblommeförsäljare, påskkärringar och annat konstigt folk.

Normalt folk ringer föra och kollar så man inte sover, knullar eller gör något annat olämpligt när de planerar komma på besök.
"Varning för hunden" är också ett bra trick, han hörs ända ut till grinden om någon är i antågande
Citera
2016-05-07, 10:29
  #15323
Medlem
Lame-Names avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Bara att skita i att svara på okända nummer och inte öppna när någon oannonserat ringer på.
:

Problemet är ju att de ringer från skyddat nr så man kan ju inte va säker på att de inte är någon myndighet som vill snacka lite.
Citera
2016-05-14, 14:16
  #15324
Medlem
Tjena på er. Mitt jobb är att hjälpa handikappade människor.
Jag hjälpte för ett tag sen en stackare som igen har fått problem. Dessa avgiftskontrollanter måste vara sociopatiskt lagda. Fy fan alltså!

Jag hjälpte person förra gången också. När jag gick över papperna så upptäckte jag något intressant.

Kundnummret på fakturorna, den från nu och den från några år sen är lika. (Det är kundnummret som man kan använda för att logga in på radiotjänsten's Mina sidor.)

Hur kommer det sig att dom är lika?
Enligt Radiotjänsten så får de enligt lag bara lagra uppgifterna i 3 månader.
Är det bara något mer dom ljuger om?
Dags att göra en anmälan åt något håll, JO, polisen, eller någon annan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback