Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-04, 20:47
  #14773
Medlem
BRZMs avatar
Om man bor på bottenplan och har tv:n synlig. Vad händer med avmält innehav? Finns det kontrollanter numera?
Citera
2015-07-04, 21:34
  #14774
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Om man bor på bottenplan och har tv:n synlig. Vad händer med avmält innehav? Finns det kontrollanter numera?

Ja, 5 inlägg upp beskrivs kontrollanter.

(FB) Den stora tråden om tv-licens, Radiotjänst aka Rånartjänst (sammanslagen)
Citera
2015-07-06, 20:23
  #14775
Medlem
FB-Kissens avatar
Avanmälde tv-avgiften för ett par månader sedan men skall flytta till en ny lägenhet om ett par veckor.
Kommer de att börja skicka ut fakturor då så jag måste avanmäla igen?
__________________
Senast redigerad av FB-Kissen 2015-07-06 kl. 20:27.
Citera
2015-07-06, 20:57
  #14776
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Avanmälde tv-avgiften för ett par månader sedan men skall flytta till en ny lägenhet om ett par veckor.
Kommer de att börja skicka ut fakturor då så jag måste avanmäla igen?

De lär säkert höra av sig men då är det bara att neka till att du har något som är licenspliktigt.
Citera
2015-07-07, 15:21
  #14777
Medlem
qrounxqrounxs avatar
tydligen så har dom höjt priset på licensen också. vadå licens? då får dom väl skaffa någon prenumeration istället. jävla tomtar.
Citera
2015-07-09, 11:14
  #14778
Medlem
Isnatts avatar
Achtung achtung lebensraum!


Fick hem ett otrevligt brev där dom förvarnar mig vad som komma skall.
'En avgiftskontrollant från radiotjänst i Kiruna ab har vid en avgiftskontroll uppmärksammat att ditt hushåll har en tv-mottagare. Hushåll som har tv-motagare ska betala bla bla bla.'
Och så står det att dom kommer skicka en faktura om ca 15 dagar.

Det här är ju intressant. Det är ingen insyn i min lägenhet, den ligger flera våningar upp från backen, dessutom mot innergården så ingen kan se in om dom inte står i nån lägenhet på andra sidan innergården.
Det har inte varit nån här och hade det varit det så öppnar jag aldrig om jag inte vet vem det är. Jag svarar inte på okända nummer.
Ingen KAN alltså ha 'uppmärksammat att mitt hushåll har en TV-mottagare'.
Dom kommer alltså skicka mig en bluffaktura och kräva mig på pengar. Rent kriminella metoder.
Citera
2015-07-09, 14:24
  #14779
Medlem
Får dom ringa på morgonen? Blir trött nu.
Citera
2015-07-09, 17:13
  #14780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rbbdbb
Får dom ringa på morgonen? Blir trött nu.

Ringde mig på en söndag kväll kl20,00 så säkert. Bad dom ringa upp lite senare och det vägrade dom dock.
Citera
2015-07-09, 17:54
  #14781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNOHV
Ringde mig på en söndag kväll kl20,00 så säkert. Bad dom ringa upp lite senare och det vägrade dom dock.
Jag fick ett samtal av dom för några veckor sedan på en söndag. Nu i morse ringde dom igen och jag sa en gång till att jag inte hade en TV. Varför fan ringer dom så tätt inpå??
Citera
2015-07-09, 22:59
  #14782
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Achtung achtung lebensraum!


Fick hem ett otrevligt brev där dom förvarnar mig vad som komma skall.
'En avgiftskontrollant från radiotjänst i Kiruna ab har vid en avgiftskontroll uppmärksammat att ditt hushåll har en tv-mottagare. Hushåll som har tv-motagare ska betala bla bla bla.'
Och så står det att dom kommer skicka en faktura om ca 15 dagar.

Det här är ju intressant. Det är ingen insyn i min lägenhet, den ligger flera våningar upp från backen, dessutom mot innergården så ingen kan se in om dom inte står i nån lägenhet på andra sidan innergården.
Det har inte varit nån här och hade det varit det så öppnar jag aldrig om jag inte vet vem det är. Jag svarar inte på okända nummer.
Ingen KAN alltså ha 'uppmärksammat att mitt hushåll har en TV-mottagare'.
Dom kommer alltså skicka mig en bluffaktura och kräva mig på pengar. Rent kriminella metoder.

De gör som de vill. Har du inte lärt dig det ännu? Fråga inte vad du ska göra. Använd blädderknapparna för att hitta bot på din huvudvärk.
Citera
2015-07-10, 01:07
  #14783
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
De gör som de vill. Har du inte lärt dig det ännu? Fråga inte vad du ska göra. Använd blädderknapparna för att hitta bot på din huvudvärk.
Jo, jag har själv sett mig som ett proffs på det här, har klarat mig mer än 10 år.
Jag hörde av mig och skrev som det var, att jag inte har licenspliktig utrustning och avanmälde det innehav dom påstod att jag har.

Frågan är ju hur det här kan få fortgå, att med staten i ryggen skicka bluffakturor/utdela 'bötningar' till medborgare? Att dessutom förvarna att snart kommer fakturan för en kontrollant upptäckt tv-innehav (vilket alltså är omöjligt) är fräckt och hör hemma i den kriminella världen.
Citera
2015-07-10, 01:14
  #14784
Medlem
Gör dig av med TV:n och allt som anses vara en mottagare. Skaffa ett ombud, en advokat som invänder deras faktura och brev om du känner att du vill sätta stopp för deras stämdiga närvaro och brev. Enklare än så är det inte. Jag fattar inte varför någon skulle vilja titta på marxistisk propaganda tv som används för att bibehålla politiska monopolet. Jag fattar heller inte varför man öppnar dörren för okända. Kriminella brukar utge sig för att vara tv kontrollanter och muddra folk.

Citat:
Ursprungligen postat av if null
Fan de knackar på rätt ofta och frågar varför jag inte betalar licens och säger att alla har TV och jag med.

Sen kommer de tillbaks med papper där jag måste skriva under att jag inte betalar och att jag har blivit informerad om att jag måste betala en jävla massa om de kan visa att jag har TV.
__________________
Senast redigerad av werbung 2015-07-10 kl. 01:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback