2007-12-19, 19:47
Medlem
Eremitens avatar
På min senaste hyresavi har det tillkommit en avgift på 75 kronor för kabel-TV. Är jag tvungen att betala trots att jag inte har någon TV?
Citera
2007-12-19, 20:18
Medlem
Hade precis kommit hem från jobbet idag och fått av mig jackan. Givetvis plingar det på dörren och utan att tänka på det så öppnade jag.
Där stod svinet med sin licens och bad mig skriva på ett papper som var ifyllt med namn, gata o personnummer. Jag totalvägrade och sa att jag inte har nån tv. Fånen skrattade och sa att det har alla nuförtiden. Sen meddelande han att han skulle rapportera till radiotjänst vad jag sagt och att jag totalvägrade. Fick en kopia på lappen som han hade fyllt i (utan underskrift då).
Kommer jag ändå att få en räkning? Fjantarna har tidigare försökt ringa på min mobil men eftersom jag kan deras nummer så svara jag inte.
Citera
2007-12-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremiten
På min senaste hyresavi har det tillkommit en avgift på 75 kronor för kabel-TV. Är jag tvungen att betala trots att jag inte har någon TV?

Yup.

Hos oss ingår Bredbandsbolagets bredband och telefoni i hyran. Man ökade hyran med 150:-/månaden. En del pensionärer i föreningen ville inte betala då dom inte har en dator men fick nej.

Vi kommer strax få in hissar mot en hyreshöjning. Tror inte man skulle ge olika höjningar beroende på vilken våning man bor på.

Det ingår tvättstuga i vår hyra. Jag som har egen tvättmaskin får inget hyresavdrag för det.

Med mera, med mera, med mera.....
Citera
2007-12-19, 21:20
Man betalar ju för standarden, så har de väl alltid varit. Bor man i hyreslägenhet har man inte så mycket att säga till om... tyvärr.

Därför hyresgästföreningen finns. Vet dock inte hur mycket dom egentligen kan påverka.

*Bor själv i hyres...
Citera
2007-12-19, 21:41
Medlem
Pertans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Your_azz
Lika bra att börja skita i den där skräpen. Jag avsäger mitt innehav imorgon, då de ändå kom till mig och prackade på mig att få en påskriven faktura när jag var hemma och skittrött.

Jävla skit alltså, nej, nu jävlar. Imorgon blir det fritt.

Ja, det var väl på tiden "Your_azz". Har jag ju sagt att du ska göra sen dom prackade på dig skiten.

Btw, fin sida det här: http://members.tripod.com/~radiotjanst/
Citera
2007-12-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Man betalar ju för standarden, så har de väl alltid varit. Bor man i hyreslägenhet har man inte så mycket att säga till om... tyvärr.

Därför hyresgästföreningen finns. Vet dock inte hur mycket dom egentligen kan påverka.

*Bor själv i hyres...

Samma sak i bostadsrätt. Dock röstas det om stora förändringar som kan påverka hyran.
Citera
2007-12-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimsii
Hade precis kommit hem från jobbet idag och fått av mig jackan. Givetvis plingar det på dörren och utan att tänka på det så öppnade jag.
Där stod svinet med sin licens och bad mig skriva på ett papper som var ifyllt med namn, gata o personnummer. Jag totalvägrade och sa att jag inte har nån tv. Fånen skrattade och sa att det har alla nuförtiden. Sen meddelande han att han skulle rapportera till radiotjänst vad jag sagt och att jag totalvägrade. Fick en kopia på lappen som han hade fyllt i (utan underskrift då).
Kommer jag ändå att få en räkning? Fjantarna har tidigare försökt ringa på min mobil men eftersom jag kan deras nummer så svara jag inte.

Såg de att du hade en tv hemma då?
Citera
2007-12-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koschei

Spelar ingen roll ifall dom SER en tv. DU ska erkänna att du har en. Annars kan du inte bli avgiftspliktig.
Citera
2007-12-19, 22:39
Medlem
Blå Rutas avatar
Mina föräldrar hade två bostäder när jag bodde hemma. Läste lite på komvux då och för att hamna i rätt kommun var jag skriven i ena och mina föräldrar i andra bostaden.
Detta innebar att dom ringde och ville att jag skulle betala tvlicens eftersom jag då var ett eget hushåll.
Min farsa som var han som ville ha tv i båda sina bostäder ringde och undrade varför han skulle betala två gånger för att få ha tv. Han blev kallad "lille vän" av kärringen som nedlåtande skulle förklara för honom att han skulle betala två gånger.
Senare fick jag veta att dom vi hyrde den andra bostaden av redan betalade tvlicens på den adressen gjorde ju inte det hela bättre.

Nu är situationen helt annorlunda, bor själv, men är skriven hos familjen och det är inte en snöbolls chans i helvetet att jag ska betala ett öre för "fri television" som har helkvällar om "käre Castro".
Citera
2007-12-20, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koschei

Nej det har han inte sett.
Citera
2007-12-20, 09:10
Medlem
Illbittings avatar
Jag hade dem på halsen här för ett tag sedan, och eftersom min lägenhet inte är speciellt stor (en 1:a) så ser man tv:n direkt man kommer in. Dem hävdade som sagt att jag hade en tv-apparat i huset och han kollade rakt på den när han pratade, inte på mig. Jag hävdade dock att det var en stor monitor jag kopplat till datorn (använder tv:n som dataskärm också) för att slippa tv-avgift eftersom jag inte behöver en tv, sen skickade jag iväg honom. Har inte fått höra något mer om det, och det var ungefär 1½ månad sedan
Citera
2007-12-20, 16:35
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illbitting
Jag hade dem på halsen här för ett tag sedan, och eftersom min lägenhet inte är speciellt stor (en 1:a) så ser man tv:n direkt man kommer in. Dem hävdade som sagt att jag hade en tv-apparat i huset och han kollade rakt på den när han pratade, inte på mig. Jag hävdade dock att det var en stor monitor jag kopplat till datorn (använder tv:n som dataskärm också) för att slippa tv-avgift eftersom jag inte behöver en tv, sen skickade jag iväg honom. Har inte fått höra något mer om det, och det var ungefär 1½ månad sedan

Varför ens diskutera? Be dom fara åt h*e och ta sitt jävla block med sig

Det är en monitor. Tack och adjö, nu ska jag gå och skita. Vill du inspektera det också är du välkommen att följa med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in