2004-10-13, 18:46
Medlem
käcke-pers avatar
Har man inte haft körtelfeber har man haft en tråkig ungdom!
Citera
2004-10-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av käcke-per
Har man inte haft körtelfeber har man haft en tråkig ungdom!

haha det stämmer
medicinen jag fick har inte hjälpt än så länge, blir bara jävligt flummig på det och garvar för ingenting.

mvh toni
Citera
2004-10-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Du kan kanske få några djupa kyssar av DJ Toni?

eller inte. jag fascineras dock av svåra sjukdomar, de är balla meriter att ha när man blir äldre. att komma dragandes med "jag hade krupp en gång" är inte speciellt imponerande
jag har inte ens brutit ett enda ben i kroppen
Citera
2004-10-13, 20:09
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
eller inte. jag fascineras dock av svåra sjukdomar, de är balla meriter att ha när man blir äldre. att komma dragandes med "jag hade krupp en gång" är inte speciellt imponerande
jag har inte ens brutit ett enda ben i kroppen

Eller så är det en merit att du har ett starkt immunförsvar.
Citera
2004-10-13, 20:30
Medlem
fulltexts avatar
De flesta som får körtelfeber märker väl inte ens att de har det. Har man däremot så ont att man inte kan äta så finns Xylocain som man gurglar/sväljer. Bieffekten är att allt som vidrör vätskan tappar känsel (tunga, läppar osv).
Citera
2004-10-13, 21:12
Medlem
RigorMortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulltext
De flesta som får körtelfeber märker väl inte ens att de har det. Har man däremot så ont att man inte kan äta så finns Xylocain som man gurglar/sväljer. Bieffekten är att allt som vidrör vätskan tappar känsel (tunga, läppar osv).
Ytterst få som får körtelfeber utan att märka det. Har aldrig hört talas om det. Däremot är det inte alls säkert att man får så kraftfulla symtom som de flesta här vittnar om. För de flesta förlöper det någolunda smärtfritt.
Xylocain kan man ge för att t ex lindra smärtan i halsen, men det ska inte tas om man har för avsikt att äta eller dricka eftersom det kan påverka sväljförmågan och risken finns att man aspirerar (får ner det i luftstrupen).
Citera
2004-10-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RigorMortis
Ytterst få som får körtelfeber utan att märka det. Har aldrig hört talas om det. Däremot är det inte alls säkert att man får så kraftfulla symtom som de flesta här vittnar om. För de flesta förlöper det någolunda smärtfritt.
Xylocain kan man ge för att t ex lindra smärtan i halsen, men det ska inte tas om man har för avsikt att äta eller dricka eftersom det kan påverka sväljförmågan och risken finns att man aspirerar (får ner det i luftstrupen).

Det var precis det jag också tänkte på.
Just nu lever jag på en styck Risifrutti och en massa vatten. Kan man klara sig på det i ett par dagar till?
Citera
2004-10-14, 01:03
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ Tonï
Just nu lever jag på en styck Risifrutti och en massa vatten. Kan man klara sig på det i ett par dagar till?

Doktorn sa till mig att man kunde klara sig i typ 2 veckor på bara vatten. Jag är avundsjuk på dig som lyckas få ner en risifrutti - det klarade inte jag.
Citera
2004-10-14, 01:13
Medlem
RigorMortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ Tonï
Jadå. Ett par dagar till så. Det går förmodligen snart över ändå.
Citera
2004-10-14, 03:30
Medlem
TheMPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RigorMortis
Jadå. Ett par dagar till så. Det går förmodligen snart över ändå.

hare du haft körtelfeber? =)

det går INTE över på "ett par dagar"
Citera
2004-10-14, 03:33
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG

Han menade nog att han skulle överleva på risifrutti och vatten "ett par dagar" till.
Citera
2004-10-14, 03:49
Medlem
RigorMortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG

Kul att du hänger med i tråden...
Killen frågade om det var ok att leva på risifrutti under de dagar det känns värst, vilket det är. Däremot är inte risifrutti någon allomfattande diet att följa resten av livet. Är det något annat du funderar över kan du kolla Lorelais länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in