Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-03-19, 16:23
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornkulla
Läste 1/3 av boken, tyckte det var en skitbok. Författaren skryter om sitt liv bland kriminella och sen hyllar han Sevo som om han vore en missförstod gud. Patetisk! Tur att jag bara lånade den på bibilan så jag inte bidrog så mycket till författaren.

Håller med!
Sen heter boken svensk gudfader när snubben inte äns bott i sverige på evigheter.

Blev rätt äcklad av romantiseringen av Milan Sevo som en karaktär, det var som att han vore en gud.
Citera
2014-08-03, 20:09
  #38
Medlem
Sorry. Har man inget bra att säga så ska man inte säga något. Etc och ad infinitum.

Men den här "boken" var en riktig ångande hög. Extremt ofokuserad utan en tydlig linje i vare sig språk, stil eller egentligt existensberättigande. Författaren mässar pliktskyldigt om att Sevos resa är en historia som måste nedtecknas och publiceras för att förstå varför 19åriga småfjun vill bli Tony (Tiny snarare) Montana.

Ett snudd på pinsamt arbete. Författaren hävdar att han fått feedback från sex stycken högdjur på boken. Jag har mycket svårt att se hur Sarnecki kan ha velat stå med sitt namn i boken.

Kjöllers ord stämmer väl in. Det är ett tafligt försök till porträtt som kapitalt missar måltavlan. Lyssnar man på P1-klippet där Kino blir utfrågad av Kjöller och parodiskt mässar aggressivt om ursäkter från hennes sida för att man kan få intrycket att Kino och Sevo är mer än bara intervjusubjekt och registrator, så tycker jag denna bild som finns publicerad i boken ger ett entydigt svar...

Ridå Kino

http://i332.photobucket.com/albums/m...psue1bu8cy.jpg
Citera
2014-08-03, 23:35
  #39
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketgunn
Nja, boken tappar i trovärdighet när han vitt o brett berättar om allt som är preskriberat och nekar stenhårt till allt som han kan fällas för. Killen var 16 år då han var med i sin första grova rån. Flera år senare har jag hört han vara med i planeringen av 34 stycken till. Och den mannen vill att Sverige skall glömma det och se mellan fingrarna. He he, om man är gangster kan man väl stå för det. Misstaget han gjorde var att han utpressade svenske kungen om så via omvägar. Det gör att han kommer bli skjuten för eller senare. Kom ihåg att jag sa det först när han försvinner.


Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Det var ju fler än honom som var inblandade i utpressningen. Då är det även andra som skulle bli skjutna om nu så skulle vara fallet.
Mille e nere. Milan nästa nu alltså. Eller Webb blir nog plockad först.
Citera
2015-05-20, 05:37
  #40
Avstängd
Arboga-Connys avatar
nuri kino måste fått pengar i handen för att skriva så väl om milan sevo.
Citera
2015-05-21, 08:46
  #41
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Mille e nere. Milan nästa nu alltså. Eller Webb blir nog plockad först.
+1 på det. Han fick hybris och trodde sig kunna göra vad som helst utan att åka dit. Men att ta striden mot statlig apparat som innefattar Säpo och Must bl.a är det samma som skriva under sin egen dödsdom.

Apropå Webb,han var ju med när Oredan släpptes,och greps igen. Hade advokaten hyrt in honom eller hur var han insyltad i det?
Citera
2015-05-21, 15:42
  #42
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
+1 på det. Han fick hybris och trodde sig kunna göra vad som helst utan att åka dit. Men att ta striden mot statlig apparat som innefattar Säpo och Must bl.a är det samma som skriva under sin egen dödsdom.

Apropå Webb,han var ju med när Oredan släpptes,och greps igen. Hade advokaten hyrt in honom eller hur var han insyltad i det?
Tror Webb är mest en belastning nu. Inget har väl gått riktigt hans väg den sista tiden och nu har han dessutom de två första statsmakterna på sig så han kan nog inte göra mycket nytta.
Citera
2015-05-21, 16:38
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Tror Webb är mest en belastning nu. Inget har väl gått riktigt hans väg den sista tiden och nu har han dessutom de två första statsmakterna på sig så han kan nog inte göra mycket nytta.
Tycker man ser Webb titt som tätt, ibland på caféer på Östermalm, ibland på Söder.
Verkar inte gå någon nöd på honom.
Citera
2015-05-21, 16:52
  #44
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Tycker man ser Webb titt som tätt, ibland på caféer på Östermalm, ibland på Söder.
Verkar inte gå någon nöd på honom.
Det har jag verkligen inte påstått heller. Däremot tror jag att han är helt överspelad som kriminell resurs. Men det är jätteintressant att höra att han råd med kaffe.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback