Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-21, 00:41
  #13
Medlem
HeadlessChilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ansiktsburk
Det samt att han frågar "Vad får man för Nes 8-bit?" Har jag rätt?

Ja.
Men är det lönt att starta en helt ny tråd bara för det? För en simpel fråga som han själv kan ta reda på genom att kolla Tradera, Blocket osv..
Citera
2011-05-21, 00:42
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appel99
Hej! Min kompis har ett nes 8-bit och hans kompis läste någonstans på internet att man kunde få 60 000 för en sån, men det verkar knappast troligt eftersom att den kostar 700 i en affär. Någon som vet om det är sant?

Citat:
Ursprungligen postat av ansiktsburk
Det samt att han frågar "Vad får man för Nes 8-bit?" Har jag rätt?

Ja.

Ingen stans i hans inlägg frågar han om vad man kan få för det. Endast i trådens rubrik.
Citera
2011-05-21, 00:49
  #15
Medlem
ansiktsburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzyk
Ingen stans i hans inlägg frågar han om vad man kan få för det. Endast i trådens rubrik.

Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessChild
Men är det lönt att starta en helt ny tråd bara för det? För en simpel fråga som han själv kan ta reda på genom att kolla Tradera, Blocket osv..


Nej det är absolut inte lönt att starta en ny tråd för det. Varför han inte googlar får du ta upp med honom.

Och till Zuzyk; Så du säger att själva topic inte har någonting att göra med det står i själva inlägget?

Kommer inte diskutera detta här mer nu. Om ni vill mig något får ni skicka ett meddelande.
Citera
2011-05-22, 03:07
  #16
Medlem
Som jag ser det så var det 2 frågor. Ett i topic och ett i inlägget.
De båda är nu besvarade.
Citera
2011-05-22, 03:18
  #17
Medlem
almqvist89s avatar
Han får nog inte över 1000kr om det är i bra skick och om det är sletet så får han max 500kr..

Jag tror din kompis har hört om det här.
http://www.aftonbladet.se/pryl/article12169513.ab

----------------------------------------------------------------------
Sålde sitt Nintendo
– för 94 880 krono

Den förvånade kvinnan hade begärt 70 kronor i utgångspris
Barnen hade vuxit ifrån det gamla Nintendot.
Så istället för att bara låta spelet ligga och damma la mamman ut det till försäljning på eBay.
Utgångspriset var 70 kronor, Hon fick nästan 95 000.

En mamma i North Carolina beslutade sig för att sälja barnens gamla Nintendo. Tillsammans med konsolen fanns även fem spel, så hon slängde med dem i potten.

Utgångspriset var tio dollar, alltså motsvarande 72 svenska kronor.

Originalspel
Det tog inte lång tid innan mailen började hagla in. Var ett av spelen verkligen ett Stadium Events, i sin originalförpackning?

Jo men visst, svarade mamman.
Och buden ökade. Och ökade.

10 exemplar
Det visade sig att ”Stadium Events” var ett extremt sällsynt spel, som bara släpptes i ett fåtal exemplar på den amerikanska marknaden 1987. Man tror att det till en början fanns 2 000 kopior av spelet, men efter diverse upphovsrättsbråk togs de flesta exemplaren bort från hyllorna och förstördes. Bara tio kompletta exemplar tros existera fortfarande, varav endast ett är i obruten förpackning.

När auktionen var över hade mamman fått 94 880 kronor.

-----------------------------------------------------------------
Citera
2011-05-22, 08:12
  #18
Medlem
robotwos avatar
Om han har en helt oöppnad utgåva utav Mr.Gimmick och någon form utav Stadium Events kassett så kanske han kan få den summan , annars finns det välldigt få saker som kan kosta så mycket i NES väg
Citera
2011-05-29, 18:03
  #19
Medlem
Då almqvist89, redan har svarat på vad din kompis fick de 60.000 ifrån och om man gör en liten enkel sökning på t.ex. blocket (ca700 spänn från en återförsäljare av beg. NES) så kan man ta och följa inlägg nr #2.

I klartext, din kompis får max 200 spänn för sitt NES om han säljer det till en återförsäljare som sedan säljer det vidare. Eller så kan han få runt 400 om han försöker kränga det själv. Dock så ligger det redan en hel del NES ute på marknaden så vill han ha pengar idag så kan han sälja till någon som sedan kan ha det i lager tills rätt kund kommer.
Citera
2011-06-12, 16:58
  #20
Medlem
p0tatiss avatar
tidiga exemplar av den japanska NES:en, Famicom, skulle tydligen ha fyrkantiga gummiaktiga A & B-knappar på handkontrollerna istället för runda plast. En sådan enhet kan möjligen inbringa en summa men tror inte det fanns nån motsvarighet i västvärlden/Sverige.
Citera
2012-12-31, 12:30
  #21
Medlem
Gick ett oanvänt NES i nyskick för 2550:-på tradera för någon månad sen och där bjuds det ganska friskt av diverse samlare så mer än så skulle jag inte betala oavsett skick snarare något mindre. Runt 500 för ett fint ex utan originalkartong, runt 1000 för ett fint ex med originalkartong.
Citera
2013-01-01, 04:41
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manitoba91
Det beror helt på om du har kvar original förpackning och vilka spel du har till dit nes. Men att få 60000 för det låter väldigt orealistiskt

Om NES:et är i orginalkartong helt oöppnat och med alla andra NES spel som existerar helt oöppnade så.
Citera
2013-01-01, 05:12
  #23
Medlem
MICR0SOFTs avatar
Om den är gjord av guld så kan det vara sant..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback