Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-06-09, 07:48
  #25
Medlem
Lollipoppans avatar
Jag har tagit det varannan helg i ca 2 år.
Då är det all in, vaken från fredag morgon till söndag kväll/natt, ibland måndag.
Har man självdiciplin så går det, men mina helger vill jag inte vara utan
Citera
2017-04-11, 06:29
  #26
Medlem
JStarens avatar
Svår drog i mina ögon att på riktigt bli hooked på faktiskt måste jag säga. Men har nog som många andra säger här helt med hur du är som person. Vissa blir beroende, vissa klarar av mer bara till helgen. Har själv helgpundat på tjack i typ 3 år nu och har helt klart blivit för mycket i vissa perioder, men samtidigt skulle det aldrig slå mig att tillexempelvis ta varje dag. Har för mycket moral och jag blir oftast för dålig när det går ur.

Däremot har man väl av allt festande blivit skadad av just tjack, och då menar jag att suget kommer så fort det är ett socialt event. Men allt är inviduellt.. Varför kan vissa gå ut och faktiskt bara ta 1 öl och ha trevligt, fast jag har aldrig kunnat utan dricker 20 öl så fort jag får i mig och är på det fula tills söndagkväll. På fyllan har jag mer eller mindre ingen disciplin alls. Givetvis beroende-personlighet så det skriker om det.

Tjack är otroligt roligt och grymt att festa på ifall man kan hålla det så. En annan sak jag ofta ångrar när man börjat racea också är alltid hur länge man håller på och hur alltid andra droger som benso (i mitt fall) kommer in i samma veva för att landa mjukt. Nej fan är en ond spiral det där med tjacket. Bättre utan ifall man nu klarar det.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback