Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-20, 15:32
  #1
Medlem
Går det att dricka alkohol i dag när jag ska ta blodprov om 3 veckor. Förra gången jag drack var torsdagen förra veckan (det ska INTE synas nåt på blodprovet)

Tack på förhand.
2011-05-20, 15:42
  #2
Medlem
Flickidols avatar
Borde inte synas. Men man kan ju aldrig veta riktigt. Jag drack en gång två veckor innan blodprov och det såg dom. Men tre veckor borde vara lugnt.
2011-05-20, 18:39
  #3
Avstängd
Alkohol är lagligt.
2011-05-20, 19:03
  #4
Medlem
Windom-Earles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skipperfield
Alkohol är lagligt.
Kanske inte om man har t.ex fotboja.
2011-05-20, 19:09
  #5
Medlem
RoLLiTs avatar
Lär ju fan inte synnas iaf. Har jag riktigt svårt att tro. Och skulle han ha fotbojja vet man ju aldrig när dom knackar på dörren
2011-05-20, 21:08
  #6
Medlem
När jag fick lämna blodprov för att få behålla körkortet så slutade jag dricka typ 2 veckor innan jag skulle lämna provet.. Dom såg aldrig nånting och jag körde på som vanligt alla helger förutom 2 nyktra innan jag skulle lämna provet.
2011-05-21, 03:00
  #7
Medlem
NEXUS100s avatar
Som andra här säger, det borde inte synas, i alla fall inte att du har promille då alkohol går ur kroppen på något dygn.
Däremot beror det på hur mycket du dricker över en längre tid, alltså om du dricker så pass mycket så att du får förhöjda levervärden (alkoholistiskt) det kan synnas på ett blodprov en längere tid efter.
Men om det bara är frågan om en kvälls drickande så är det nog ingen fara.
2011-05-21, 11:01
  #8
Medlem
NewAges avatar
Är det alat,asat,CDT och GT som du ska ta prover för? I såfall är det lugnt om det är ett enstaka festtillfälle, dessutom är det långt tid tills provtagningen. Det är först när man har druckit större mängder alkohol under en längre period (med längre menar jag i dessa sammanhang flera dagar upp till någon vecka) som värdena förhöjs. Du kan to m dricka en mindre mängd alkohol ( ett glas vin, en-två öl) några dagar innan provtagningen utan att det syns.

Faktorer som också påverkar värdenas utslag är ex din kropps förmåga att förbränna alkohol, vikt, längd och vilken fysisk form du är i i relation till hur mycket du har druckit.
2011-05-21, 11:12
  #9
Avstängd
Braxen82s avatar
Ja det kommer att synas, om dom gör ett prob som heter Pet (är inte säker på namnet?) det kommer synas den kan se allt du har druckit på en månad,
2017-04-25, 13:15
  #10
Medlem
jag lämnar pet prov var tredje månad pga att ja ska få min magoperation för min vikt nu var ja idag den 25 april o lämna prov o nästa ska ja lämna i juli månad ..nu till min fråga..kan ja festa till det nu i valborg utan att det syns på nästa prov i juli
2017-04-25, 13:21
  #11
Moderator
Morfar-52s avatar
Alkoholfrågor tas i (FB) Medicin och hälsa /låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback