Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-05-29, 16:59
  #25
Medlem
KungKompetenss avatar
En jävligt bra anledning till att inte bli emo;

Man ser ut som ett klappmongo!

Jag dömer inte ofta folk efter utseendet, dock gäller den inte regeln för:

-emos
-raggare
-white trash

De är bara skit som jag inte ens orkar kolla på, så jävla patetiskt är det!
Citera
2011-05-30, 17:20
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jukkapower
Du är en bortskämd, västerländsk liten snorunge som surar som ett litet barn när människor i din närhet inte tar dina påhittade i-landsproblem på största allvar. Det finns folk på jorden som svälter ihjäl medan du sveper in dig svarta kläder för att din lärare skällt ut dig på grund av att din arroganta personlighet läckt ut ur ditt förgiftade sinne och förorenat klassrummet.
Det är bara ett tecken på god hälsa från dina vänners sida när de retar dig. Du är ett hjärntvättat psykfall som måste omskolas.

Stäng av din tv, ta ut hörlurarna ur öronen och väx upp!

FYFAN, vad bra sagt.
Citera
2011-05-30, 19:19
  #27
Medlem
TicTaxs avatar
Va fan?
Jag klär mig i svart och har nitar, jag är INTE EMO, som jag skrev i mitt första inlägg så har jag börjat klä mig emo/rock/punk.

Ni har helt missuppfattat min klädstil, jag har en vanlig blond frisyr och klär mig oftast som alla andra.

btw så kör jag "MCR-stilen" och inte fjortis emo.
Citera
2011-05-30, 19:56
  #28
Medlem
Jag hatar emo stilen för att det är så otroligt jävla fult bläääääääää mår dåligt när jag ser en emo
inhandlade nyss en t-shirt med tryck; cry emo cry
Citera
2011-05-31, 08:35
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TicTax
Va fan?
Jag klär mig i svart och har nitar, jag är INTE EMO, som jag skrev i mitt första inlägg så har jag börjat klä mig emo/rock/punk.

Ni har helt missuppfattat min klädstil, jag har en vanlig blond frisyr och klär mig oftast som alla andra.

btw så kör jag "MCR-stilen" och inte fjortis emo.

Jaha! Du kör rock och punk också, och "MCR-stilen"! Det ändrar ju på precis allt. Du är för helvete vuxen, en vuxen människa spökar inte ut sig på det sättet, vad spelar det för roll om du inte ändrat frisyr än, får det dig att känna dig normal?

"Hej Flashback jag är emo och retad i skolan men jag har blont hår!". Varför känner du att du måste berätta det om du nu är så säker på hur du ska klä ut resten av dig?

Googlade lite på MCR Style och kom fram till att det gäller att klä sig efter något band, right? Är det såhär du ser ut? http://jackiieees.blogg.se/images/20..._139412607.jpg
Citera
2011-06-08, 19:35
  #30
Medlem
Hail_Satans avatar
Varför är vi emot emo-stilen? Det ska jag förklara. emo-stilen har växt fram som ett samlingsnamn på "kommersiell subkultur". Innan det kallades emo så var det lite punk, lite goth och så där. I stort sätt samma sak, fast utan att vara subkultur. Det var den "stil" du köpte i alternativa klädbutiker nere på stan för gigantiska överpriser. Det hörde ju varken till goth eller till punken. Nu finns det ett namn och det kallas emo. Att klä sig emo är att ha väldigt mycket pengar att lägga på sina kläder eftersom allt köps dyrt och alla vet var det köps. Emo är ungefär som subkulturernas svar på finkulturen, inte undra på att den hatas.
Citera
2011-06-09, 13:41
  #31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hail_Satan
Varför är vi emot emo-stilen? Det ska jag förklara. emo-stilen har växt fram som ett samlingsnamn på "kommersiell subkultur". Innan det kallades emo så var det lite punk, lite goth och så där. I stort sätt samma sak, fast utan att vara subkultur. Det var den "stil" du köpte i alternativa klädbutiker nere på stan för gigantiska överpriser. Det hörde ju varken till goth eller till punken. Nu finns det ett namn och det kallas emo. Att klä sig emo är att ha väldigt mycket pengar att lägga på sina kläder eftersom allt köps dyrt och alla vet var det köps. Emo är ungefär som subkulturernas svar på finkulturen, inte undra på att den hatas.

Bra sammanfattat!
Citera
2011-06-09, 20:30
  #32
Medlem
För att det ofta är barn/fjortisar som är emos. Jag har inget emot stilen själv.
Citera
2011-06-10, 09:52
  #33
Medlem
cosmic_dancers avatar
Emos är sådana som hänger i nordstan gallerian (göteborg) i stora klungor, aldrig en och en. De anser att de själva är coola och besynerliga. sen då nordstan stänger åker de hem till föräldrarna i valfritt överklassområde.
Citera
2011-10-04, 13:00
  #34
Medlem
Intelligenss avatar
Dålig musik och fula kläder och frisyrer, kan vara därför. Plus att många i den stilen vill verka med pretto, djupa och deprimerade än vad de i själva verket är.
Citera
2011-10-07, 00:35
  #35
Medlem
Hovslättsmannens avatar
obegripligt att så många användare hänger i det här delforumet trots att de hatar subkulturer generellt.
Att EMO-stilen är så utskälld beror nog till stor del på att den är så pass feminin. Flashback befolkas till 99% av obildade jocks som retar sig på folk som "sticker ut", "tror att de är speciella" eller "måste hävda sig".
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback