2004-10-14, 17:49
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield.com
Man är icke skyldig förrän man är dömd.
Det kan man visst vara! Har man knivat någon har man gjort det oavsett om fallet läggs ner eller inte.
2004-10-14, 17:51
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Det kan man visst vara! Har man knivat någon har man gjort det oavsett om fallet läggs ner eller inte.

Håller inte med alls.
2004-10-14, 18:15
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ur DN:
"Advokat Leif Silbersky stödjer sig på övergångsbestämmelser som säger att de gamla reglerna gäller ifall ett utlämningsärende inleddes innan en medlemsstat skrev på avtalet.

- Eftersom Calle Jonsson efterlystes och greps tidigare sommar anser jag att ärendet var inlett redan då, säger advokat Leif Silbersky."

Domstolsförhandlingar handlar om att tolka öagarna, därför kallas det förhandlingar. Vad gäller den lagtexten du löänkade till finns inget sånt i denna skrivet. (vad jag kunde se men kanske missade jag något)

Citat:

Nej det är man inte... men det är väldigt underligt om personen inte "vågar" komma till rättegången.
2004-10-14, 18:18
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
...men det är väldigt underligt om personen inte "vågar" komma till rättegången.

För min egen del så skulle jag inte heller våga.
2004-10-14, 18:35
Medlem
Ghandis avatar
rökade se honom sittandes i tv4 morgon soffan, tror inte det var någon som inte såg att han passade i ett grekiskt fängelse !
2004-10-14, 18:38
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Håller inte med alls.
Nehej? Vad är det som gör att du inte kan hålla med? Menar du att jag, även om jag faktiskt har mördat någon, är oskyldig till mordet så länge jag lyckas hålla mig undan domstol?

EDIT: Fungerar det omvänt också? Alltså att jag är skyldig till ett mord jag inte begått bara för att domstolen dömer mig skyldig?
2004-10-14, 18:48
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Nehej? Vad är det som gör att du inte kan hålla med? Menar du att jag, även om jag faktiskt har mördat någon, är oskyldig till mordet så länge jag lyckas hålla mig undan domstol?

EDIT: Fungerar det omvänt också? Alltså att jag är skyldig till ett mord jag inte begått bara för att domstolen dömer mig skyldig?

Jag menade precis likadant som Säkre Sammy. Alltså, om man är misstänkt så innebär det inte automatiskt att man är skyldig.
2004-10-14, 19:01
Medlem
Vintersömns avatar
Då tar vi och sammanfattar resonemanget:
Citat:
Synd att detta drama inte utspelade sig i Turkiet, då hade nog turkarna lagt ner fallet snabbt för att inte riskera sitt tänkta EU - medlemsskap.
Därför att
Citat:
Med detta menas
Citat:
Jag menade precis likadant som Säkre Sammy. Alltså, om man är misstänkt så innebär det inte automatiskt att man är skyldig.
Så om jag har förstått det hela rätt alltså tycker det varit bättre ifall rättegången skippades och fallet lades ner, eftersom han bara är misstänkt?
2004-10-14, 19:04
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:

Så om jag har förstått det hela rätt alltså tycker det varit bättre ifall rättegången skippades och fallet lades ner, eftersom han bara är misstänkt?

Det är klart att rättegången skall bli av. Men C J skall icke avtjäna möjligt straff i Grekland.
2004-10-14, 19:20
Medlem
Ghandis avatar
jo det ska han. slutdiskuterat.
2004-10-14, 19:26
Medlem
Garfield.coms avatar
Man får väl vänta o se
2004-10-14, 19:29
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Det är klart att rättegången skall bli av. Men C J skall icke avtjäna möjligt straff i Grekland.
I ett inlägg säger du att du tycker att det är självklart att det ska bli sättegång och i ett annat att det är synd att det ska bli rättegång. Hur ska du ha det människa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in