De flesta glögger vinner på lagring vad jag har märkt (kanske inte blossa vinglögg i tetra). Lagrade en Dufvenkrokas special i 3 år, den vart gudomligt god.
Tja jag komm på så här i juletider att jag har en flaska glögg i kylen
som jag fick på förra jobbet för ca 4 år sen den har nu stått i kylen i fyra år
det står ingen bäst före är den drickbar??
Fick en flaska Blossa Cognacsglögg (21%) i födelsedagspresent för en massa herrans år sen. Drack upp den på julen tre år senare. Den var jävligt god! Kanske tom en smula godare pga detta??
Jag drack av en Blossa lättglögg i veckan som fick ut i
april -08. Det var inget fel på den, och värmer man glöggen så ska
det inte vara nån fara heller.
Nu var den ju alkoholfri ifs.
Är det inte så att glögg egentligen ska lagras något/några år för att få bäst smak? Har själv lite halvgammal glögg i skafferiet som jag tänkte prova på i jul.
Jag jäste några liter glögg för två årsedan och drack några koppar idag, den smakade mycket bättre än för två årsedan och den gjorde sitt med huvudet också....
Glögg blir väll bara bättre av att lagras?
Jag jäste några liter glögg för två årsedan och drack några koppar idag, den smakade mycket bättre än för två årsedan och den gjorde sitt med huvudet också....
Glögg blir väll bara bättre av att lagras?
Mitt glöggrecept är så också ja.
Ska lagras ett år. Den man köper är väl däremot redan lagrad?
Jag har varit med om att glögg som lagrats länge får väldig bottensats som inte går att få bort.
Men om man har lukt och smaksinne i behåll så är det ganska enkelt att avgöra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!