Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2020-12-28, 09:29
  #85
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Förstår inte ens hur folk kan ha ketchup till pasta, när det är så mycket godare att ha krossade tomater eller tomatpure på.

Det där med att ha ketchup till nästan allt är ett trashigt beteende som lever kvar lite från 80-talet. Finns ju dessutom ingen god ketchup. Heinz går väl an, men resten smakar bara syntetiskt och socker. Var är tomatsmaken liksom?
Nej detta stämmer inte, det gör du inte. Om du mot all förmodan gör det, så är du givetvis bara sinnessjuk och man ska bortse från allt du säger ändå. God fortsättning!
Citera
2020-12-28, 13:09
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Det är din åsikt, inte min. Ketchup är enligt mig inte gott. Heinz duger, men inte mer än så. Sedan är även Chilisås mycket godare att ha på. Nej jag har inte krossade tomater på hamburgare, endast på pasta.

Ja, det är din åsikt.

Du skrev att ketchup är äckligt och trashigt och att tomatpure och krossade tomater är mycket godare. Detta besvarade jag.

Låt folk äta vad de vill. Chilisås om något är riktigt trash.
Citera
2020-12-28, 14:52
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Vad är i så fall INTE bisarrt med ketchup, och varför är det så mycket bättre enligt dig?

Du kan väl börja med att förklara vad som ÄR ”bisarrt” med ketchup?
Vet du ens vad bisarrt betyder?

Tomatpuré och krossade tomater är ingredienser man använder i matlagning.
Ketchup är ett färdigt tillbehör.
Därför är det bättre.

Samma sak som att jag inte äter vitlöksklyftorna som de är eller gnager på en rå lök. De åker ner i grytan.
Det är väl trashigt och ”bisarrt” enligt dig dock.
Citera
2020-12-28, 15:07
  #88
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Nej detta stämmer inte, det gör du inte. Om du mot all förmodan gör det, så är du givetvis bara sinnessjuk och man ska bortse från allt du säger ändå. God fortsättning!

Konstigt att vissa kan känna sig kränkta av att man inte gillar ketchup. Då har vi väl ändå på något sätt nått gränsen för I-landsproblem.
Citera
2020-12-28, 15:09
  #89
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Du kan väl börja med att förklara vad som ÄR ”bisarrt” med ketchup?
Vet du ens vad bisarrt betyder?

Tomatpuré och krossade tomater är ingredienser man använder i matlagning.
Ketchup är ett färdigt tillbehör.
Därför är det bättre.

Samma sak som att jag inte äter vitlöksklyftorna som de är eller gnager på en rå lök. De åker ner i grytan.
Det är väl trashigt och ”bisarrt” enligt dig dock.

Men varför står det tomatketchup på flaskan när det knappt ens finns smak av tomater utan mest bara socker och allsköns tillsatser? Det är ju att lura konsumenten.
Citera
2020-12-28, 15:14
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Men varför står det tomatketchup på flaskan när det knappt ens finns smak av tomater utan mest bara socker och allsköns tillsatser? Det är ju att lura konsumenten.

Ja du, det gäller måååånga produkter. Skit samma så länge det är gott.

Du bad skribenten svara på vad som inte är bisarrt med ketchup och lägger däri en underton av att det finns massor av bisarra saker med ketchup.

Vilka saker? Svara på frågan är du snäll.
Citera
2020-12-28, 15:15
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Konstigt att vissa kan känna sig kränkta av att man inte gillar ketchup. Då har vi väl ändå på något sätt nått gränsen för I-landsproblem.

Det var ju du som kände dig kränkt för att folk gillar ketchup och gjorde världens inlägg kring detta. Nu försöker du lägga över det på den du debatterar mot.

Börjar undra om du skojar?
Citera
2020-12-28, 22:49
  #92
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Förstår inte ens hur folk kan ha ketchup till pasta, när det är så mycket godare att ha krossade tomater eller tomatpure på.

Det där med att ha ketchup till nästan allt är ett trashigt beteende som lever kvar lite från 80-talet. Finns ju dessutom ingen god ketchup. Heinz går väl an, men resten smakar bara syntetiskt och socker. Var är tomatsmaken liksom?

Det finns ju olika sorter att prova om man är intresserad. Felix har ketchup utan socker, jag tycker att den är vidrig, smakar som tomatpuré, men om man tycker att ketchupen annars är för söt. Muttis ketchup är poppis bland många för sin tomatsmak, den är också avsevärt mindre söt. Vissa gillar Lidls ketchup och tycker den är bättre och mer tomatig, den har jag inte provat.

Heinz är väl typ sötast. Det är också därför jag köper den i princip.. När jag äter ketchup vill jag att den ska vara söt, det är därför jag använder den. På hamburgare, korv och liknande. Där får den gärna vara söt.
Citera
2020-12-28, 23:07
  #93
Medlem
Nej äter ketchup väldigt sällan och då bara till korv. Senap däremot det är grejer det. Fungerar till en del sandwich, korv, köttbullar, pasta, dressing, tonfiskröra osv.
Citera
2020-12-29, 06:29
  #94
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Ja du, det gäller måååånga produkter. Skit samma så länge det är gott.

Du bad skribenten svara på vad som inte är bisarrt med ketchup och lägger däri en underton av att det finns massor av bisarra saker med ketchup.

Vilka saker? Svara på frågan är du snäll.

Jag ställde en motfråga för att jag själv tycker det är lika bisarrt att ha ketchup på allt som den jag frågade förmodligen anser det är bisarrt att ha krossade tomater och tomatpure på pasta.

Jag upplever att krossade tomater smakar fräschare och smakar just tomater och blir mer som en god sås. Ketchup smakar "torrt" och syntetiskt (fortfarande MIN upplevelse) och gör mest att maten bara växer i munnen.
Citera
2020-12-29, 12:29
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag ställde en motfråga för att jag själv tycker det är lika bisarrt att ha ketchup på allt som den jag frågade förmodligen anser det är bisarrt att ha krossade tomater och tomatpure på pasta.

Jag upplever att krossade tomater smakar fräschare och smakar just tomater och blir mer som en god sås. Ketchup smakar "torrt" och syntetiskt (fortfarande MIN upplevelse) och gör mest att maten bara växer i munnen.

Men lägg ner.
Du frågade vad som INTE var bisarrt med ketchup. Ingen hade sagt något om det innan.
Så förklara nu alla saker som är bisarra med ketchup.

Ja det är din upplevelse. Det var du som gick in och gjorde världens inlägg kring hur dålig smak folk har och är trashiga som gillar ketchup.
Det var du som påbörjade detta, inte jag.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback