2011-05-19, 12:42
Bannlyst
Fyfan vilket äckel, naturligtvis ska han först sitta dom klena 9 åren här i Sverige, och när han frisläpps ska han skickas tillbaka till Somalia.
Detta är det enda rimliga straff inom lagens gränser, för tro mig hade jag fått bestämma hade Ali fått giljotinen!
Hur fan kan man våldta en 84 åring? Hur kåt kan man vara egentligen, jävla sjuka somalier.
Även om han var full, jag har varit hur full som helst flera gånger i mitt liv men aldrig våldtagit någon.
Det där är ett äckligt djur ingen människa, han förtjänar känga i huvudet.
Citera
2011-05-19, 12:46
Medlem
weedsones avatar
Hängs ut FÖR att han är invandrare? Vart ha du bott? Här i Sverige hänger man INTE ut folk för att dem är invandrare, allt enligt svensk journalistisk etik (eftersom det skulle vara ogynnsamt för det politiska klimatet i fråga om invandring).
Vi har ett fenomen som heter vitpixling också. Googla det.
Ibland händer det att någon bakåtvriden afrikan hängs ut efter att han våldtagit och mördat ett par stycken... ibland.
Sverige är ett roligt land.
Citera
2011-05-19, 12:46
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Nej, jag fjantar mig inte. Det är du som inte förstår dig på hur pressen fungerar. När en av världens mest kända personer (JA) blir misstänkt för våldtäkt så är det en nyhet och skall publiceras. Menar du att man t ex inte heller skulle ha publicerat att DSK greps i NY?

Det är inte tidningarnas jobb att tysta ner saker. Deras jobb är tvärtom att publicera.

Poängen är att tidningarna tystar ner saker utifrån sin egna agenda. Tidningarna är inte per automatik goda, det är dock ett problem att de själva låtsas att de är det.

Resultatet blir skräpjournalistik och dubbla måttstockar.

Assange jämförs nästan varje vecka i svensk press med dömda våldtäktsmän, trots att han med största sannolikhet är oskyldig.

Några vars namn nämnts brevid Assange: Hagamannen, Anders Eklund, Polanski, Göran Lindberg.

Det kommer att bli en njutning den dagen misstankarna mot Assange läggs ner eller han frikänns. Dags för nytt konto då för dig
Citera
2011-05-19, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Varför i helvete blir han inte utvisad?
Är han inte redan utvisad, har för mig jag läste nåt om det för länge sen...
Citera
2011-05-19, 14:45
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det kommer att bli en njutning den dagen misstankarna mot Assange läggs ner eller han frikänns. Dags för nytt konto då för dig

Inte alls, det enda jag säger är att tidningarna gjorde rätt när de publicerade misstankarna mot JA. Precis som de gör rätt när de publicerar domen mot negern. Däremot hade det inte varit rätt att namnge negern så länge han bara var misstänkt. Han är nämligen ingen offentlig person, vilket däremot JA är. Hört talas om "oavvisligt allmänintresse"?
Citera
2011-05-19, 16:17
Medlem
Bullens avatar
Citat:

Han är väl svensk?
Citera
2011-05-19, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Inte alls, det enda jag säger är att tidningarna gjorde rätt när de publicerade misstankarna mot JA. Precis som de gör rätt när de publicerar domen mot negern. Däremot hade det inte varit rätt att namnge negern så länge han bara var misstänkt. Han är nämligen ingen offentlig person, vilket däremot JA är. Hört talas om "oavvisligt allmänintresse"?
Bra inlägg.
Julian Assanges påstådda övergrepp ska mörkas tycker FB-intelligentian. Men varenda invandrare som misstänks för brott ska hängas ut med namn och bild. Samtidigt är det hetsjakt av media så fort en högerextremists smutsiga byk tvättas i offentligheten. Helst ska det också mörkas.
Visst är det logiskt? Det är FB-logik.
Citera
2011-05-19, 18:54
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Bra inlägg.
Julian Assanges påstådda övergrepp ska mörkas tycker FB-intelligentian. Men varenda invandrare som misstänks för brott ska hängas ut med namn och bild. Samtidigt är det hetsjakt av media så fort en högerextremists smutsiga byk tvättas i offentligheten. Helst ska det också mörkas.

Tror inte du kan hitta en enda person som vill att Assanges nuna inte ska pryda löpsedlar när han är misstänkt men att invandrares nunor ska göra det.

Ett troll är ett troll.
Citera
2011-05-19, 20:12
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Håller med. Vad i helvete ska vi lägga ned pengar på honom för.
Citera
2011-05-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Hängs ut FÖR att han är invandrare? Vart ha du bott? Här i Sverige hänger man INTE ut folk för att dem är invandrare, allt enligt svensk journalistisk etik (eftersom det skulle vara ogynnsamt för det politiska klimatet i fråga om invandring).
Vi har ett fenomen som heter vitpixling också. Googla det.
Ibland händer det att någon bakåtvriden afrikan hängs ut efter att han våldtagit och mördat ett par stycken... ibland.
Sverige är ett roligt land.

Ingen hängs ut i vanlig dagspress för att de är invandrare. Normalt hängs dömda eller misstänkta ut beroende på brott, inte på grund av om de invandrat. Uthängningar i media där ansvarig utgivare finns är mycket ovanliga i förhållande till mängden brott vi skriver om. Några bloggsidor utan straffbar ansvarig utgivare hänger ut just med avseende på etnisk bakgrund.
Citera
2011-05-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Du är en så fiiiiiiin människa! Tänk om alla vore som du!

För sex år sedan så höll Aftonbladet med dig... du är nu vad de var då. Din kära, nu "svartlistade", lilla vän är längst uppe till vänster här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10718163.ab

Vänstra "svensken" på den här bilden: http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image...42ea9c12/val32

Det framgår av siluettexten att din lilla "nu svartlistade vän" även innan den gruppvåldtäkten var dömd för misshandel.

Vill du veta hur flickan "den svikta svartlistade lilla somaliern" såg ut efter gruppvåldtäkten?

Titta här om du pallar: http://www.realisten.se/wp-content/uploads/jenny.jpg

Så, här har vi alltså en somalier som trots flera grova brott (inklusive misshandel och gruppvåldtäkt), kallas svensk och presenteras med en "svenskliknande" siluettbild efter gruppvåldtäkten... går och våldtar en 84-åring så grovt att han får nio års fängelse...

OCH DU TYCKER SYND OM HONOM FÖR ATT HANS BILD EFTER TREDJE GROVA BROTTET VISAS? För du tycker att han FÖRST NU gjorts omöjlig i samhället?

Jag förväntar mig att du låter honom bo hos dig när han kommer ut!

Du kan väl hjälpa honom att "bygga upp livet" om du är så jävla god?

Wow, här spelar vi på känslor. Mitt svar på detta är följande:
SJÄLVKLART uppstår situationer där man kan anse det moraliskt rätt att publicera någons namn och bild. Kommer detta hjälpa offret på något sätt? Fungerar "öga för öga" i praktiken? Svaret på detta återkommer gång på gång vartefter människans historia fortskrider..

Om det nu, rent hypotetiskt (det har hänt förr bla. att dödsdömda bevisats oskyldiga efter sin död) visar sig att mannen i fråga är oskyldig. Finns det någon på denna jord som kan ge honom hans liv tillbaka? Om du inte har den makten (dvs. såvida du inte är någon form av allsmäktig gud) så tycker jag inte att du ska sitta här och spy galla över mig.

På samma sätt som vissa blir offer för brott så är det här i mina ögon ett än värre brott.
Tror du att en publicering i aftonbladet kommer hjälpa någon annat än att öka misstänksamheten och rädslan i samhället? På vilket sätt?

Vem kommer vinna på att mannen i fråga under resten av sitt liv, även efter avslutat straff, aldrig kommer kunna få ett jobb? Samhället? Offret?

Jag tror att de enda som vinner på detta är mediabolagen.

Det kommer alltid finnas offer, det är vårt ansvar att se till så att de blir så få som möjligt.
Din inställning spelar helt och hållet på känslor och hör hemma på 1800-talet (eller uppenbarligen hos en WT-del av vår svenska befolkning).
Citera
2011-05-20, 09:38
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Bra inlägg.

JA påstådda våldtäkt handlar om att han knullade en brud utan kondom och att han klev på henne på morgonen då hon sov. Vilket gör att dom flesta män i förhållande kan bli anmälda för våldtäkt i såna fall. Min flickvän älskar att bli väckt med ballen i muffen. Negerjäveln som som avhandlas i denna tråd har nästan slagit ihjäl och våldtagit åtminstone 2 personer. Så du kan inte jämföra dessa personer på nåt sätt. Ja möjligtvis att bägge två är utlänningar då. Men där slutar också likheterna. Ska det verkligen vara så svårt att fatta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in