Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-10, 12:20
  #25
Avstängd
BroderQuetzalcoatls avatar
Ibland är jobb så otroligt tråkigt att man bara måste ta något för att härda ut. Cannabis och tjack och grejer gör mig för märkbart påverkad samt smått paranoid så skulle inte ta det pæ jobb igen.

Det enda som varit riktigt bra är heroin i små mängder, där man snortar mini linor några gånger under dagen. Det ger motivation, eufori, styrka, energi och man är inte för bäng för sociala situationer. Alkohol funkar det med, men svårare att få i sig, håller inte lika länge, man kan göra fel, folk märker lättare osv. Tar man antihistaminer syns heroin inte alls.
Viktigt att inte bli beroende av det dock, samt hålla sig till små mängder så man inte noddar av.
Citera
2017-06-11, 16:42
  #26
Medlem
bengt-allans avatar
Modafinil utan tvekan - du är ju ute INTE efter rus under arbetspasset utan prestation.
Dessutom funkar de motivationshöjande.

Dumt att ge råd att ta tjack osv när personen i fråga skall arbeta.
(Ännu värre opiater...)

Och sov de timmar du behöver per natt.

Bent-Allan
Rätt & Tätt i Ratten
__________________
Senast redigerad av bengt-allan 2017-06-11 kl. 16:42. Anledning: Missade ett viktigt ord
Citera
2017-06-12, 20:32
  #27
Medlem
Jakåps avatar
Har tagit 4F-NEB innan jag går till jobbet en tid nu, jobbar halvtid dock så tar mer när jag kommit hem.Mild stimulans och syns knappt att man tagit nåt.
Citera
2017-06-12, 21:50
  #28
Medlem
Har tagit Lyrica någon gång på jobb o då flög dagen fram, har ej velat göra det alltför många gånger dock då jag verkligen trivs med mitt jobb och inte vill hamna i en situation där jag känner att jag måste ta droger för att kunna jobba.
Har hänt en gång också att jag tog lite för mkt flödder kvällen innan jobb så var fortfarande ganska flöddrad under de första timmarna av arbetsdagen därpå. Kanske inte helt optimalt med tanke på att jag hanterar potentiellt farliga maskiner och kör traktor som en del av jobbet...
Citera
2017-06-12, 21:53
  #29
Medlem
Just det, har även rökt cannabis på ett jobb jag hade för flera år sedan. Den veckan hade det precis kommit in två nya praktikanter så jag och min kollega sa till dom att jobba på det område vi egentligen blivit tilldelade och sen gick vi iväg och ställde oss i en buske och rökte & efter det stack vi och köpte kebab.
Citera
2017-06-19, 11:53
  #30
Medlem
Zigzagis avatar
Tar Lyrica 75 mg 1x3 och ibland tramadol 50 mg vid behov. Som mest har jag tagit Lyrica 75 mg 1x3, tramadol 50 mg 1x1 och tramadol retard 100mg 1x1 utan problem på jobbet.
Citera
2017-06-21, 01:15
  #31
Medlem
Om man känner redan på morgonen att dagen kommer vara skit och ens humör är åthelvete så brukar kag köra i mig lite flödder samt ta med mig lite extra just in case. Bara så att man är lite mer relaxed men nog för att ingen ska märka
Citera
2017-06-21, 03:23
  #32
Medlem
Mommejrs avatar
Låga doser stimulanter. Eller lite cannabis. Inget bra att sitta och ta stimulanter om man har ett arbete som kräver hårt fysiskt arbete. Sliter bara extremt mkt mer på hjärtat/kroppen. Ta kokain för o orka byggjobba tex, ja då har man en hjärtattack innan 40års åldern iaf.
Citera
2017-06-21, 03:26
  #33
Avstängd
DiegoCostas avatar
1mg klonazepam och 10mg oxascand när jag mår dåligt och verkligen måste orka med plugget.
Men man orkar ju givetvis med jobbet med ett bättre mående utan droger.
Då får man jobba på måendet på andra plan
Alltså man medicinerar ju bara när det är som värst, högst 1ggr vecka för att undvika beroende som bara leder till än mer ångest.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback