Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-02-13, 21:47
  #37
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
jag har tagit ett uppehåll med godis,läsk och annat onyttigt. Aka jag försöker sluta med det. Jag har hållit upp 9 dagar idag, hur lång tid innan jag ser resultat? mina synder är lite ketchup till köttfärsåsen, och lite rårörda lingon till havregrynsgröten. förut drack jag minst 33 cl cola om dagen, men oftast mer mot 1 liter.

jag äter inte några stora mängder, så jag borde definitivt inte lägga på mig vikt, och jag tycker att jag borde ligga minus, då det ofta var pizza och hamburgare, bacon,subway m.m.

jag har tappat mycket vätska, men annars har jag inte märkt någon skillnad annat än att huden känns fastare.

jag är ute och går, men ska börja träna på gym snart.

mina specs är:

man
närmare 30 än 25
184cm
93 kg
någonstans mellan 114cm till 120 cm vid midjan
halsen vet jag inte riktigt.

I början är det mest vätska som försvinner. Det har bara gått 9 dagar, kör på någon vecka till och justera därefter. Står vikten still så får du sänka intaget ytterligare.
Citera
2017-02-13, 21:57
  #38
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
I början är det mest vätska som försvinner. Det har bara gått 9 dagar, kör på någon vecka till och justera därefter. Står vikten still så får du sänka intaget ytterligare.

för jag har försökt en gång förut också, och då sprang jag 3 km varje dag, och höll i det + kosten i 3 veckor, men ingen skillnad. sen föll jag tillbaka. men jag ska hålla detta i 30 dagar har jag bestämt, och justera därefter. räknar man 4 månader framåt från när jag började, så är vi i början av juni. då vill jag att det ska ha hänt nått i alla fall
Citera
2017-02-13, 22:11
  #39
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
för jag har försökt en gång förut också, och då sprang jag 3 km varje dag, och höll i det + kosten i 3 veckor, men ingen skillnad. sen föll jag tillbaka. men jag ska hålla detta i 30 dagar har jag bestämt, och justera därefter. räknar man 4 månader framåt från när jag började, så är vi i början av juni. då vill jag att det ska ha hänt nått i alla fall

För viktnedgång krävs ett kaloriunderskott, oavsett om du tränar eller inte, och går du inte ned så ligger du inte på ett minus, även om du själv tror det. Rekommenderar även styrketräning, givetvis kan du ha kvar konditionsträningen också om du tycker den träningsformen är rolig.
Citera
2017-02-14, 20:10
  #40
Medlem
WaS-ToYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NC-17
3 kg på en vecka är det.

Att hamna på minus 21 000 kcal i veckan är det ju inte många som klarar av och det är heller inte hälsosamt.

Realistiskt sett så är en viktnedgång på 2-4 kg/ månad hållbart, genomförbart och hälsosamt och att önska sig gå ner 10-12 kg per månad är rätt orealistiskt, såvida man inte mer eller mindre tränar konstant, vilket ingen som inte är med i en dokusåpa för viktnedgång gör.

Och med tanke på ätstörningshistorik, så känns det ju viktigare att äta bra, ät rätt, träna och ta det i en hälsosam takt, för att inte hamna i det träsket igen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback